پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۰۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
جوانرود هه وال، مشکلات موجود در محور های استان کرمانشاه در مسیر کرمانشاه - کوزران - جوانرود هم دیده می شود.
شعارسال: مسیر "کرمانشاه - کوزران - جوانرود" یکی از مسیرهای اصلی مواصلاتی است که به واسطه مطرح بودن شهرستان جوانرود به عنوان یکی از شهرستانهای تجاری و گردشگری استان کرمانشاه، حدود 60 روستا در مناطق سنجابی و ولدبیگی برای تردد به شهرهای جوانرود از این مسیر استفاده می کنند.

از جمله مطالبات مردم منطقه اورامانات به واسطه آمار بالای حوادث و تلفات جاده ای در جاده نهرابی به روانسر و جوانرود رسیدگی به مشکلات این مسیر بوده است که هر چند در سال های اخیر کارهایی از جمله لکه گیری و رفع برخی مشکلات موجود انجام شده است اما هنوز نیاز به کار بیشتر برای بالا بردن کیفیت و رفع تمام مشکلات آن دارد.

البته در این میان دلایلی از جمله کمبود اعتبار برای عدم رسیدگی به این مسیر مطرح می شود، اما بدون شک یکی از دلایل اصلی عدم تخصیص اعتبار به این مسیر می تواند ناشی از کمکاری مسئولین باشد زیرا در مسیر های دیگری در کشور بوده اند که این مشکل را داشته اند اما با این وجود بهسازی شده اند.

* رئیس اداره راه و شهر سازی جوانرود: اصل مشکل آن نبود اعتبار لازم است

کاوان علیمرادی رئیس اداره راه و شهر سازی جوانرود در گفتگو با خبرنگار جوانرود هوال اظهار داشت: مسیر کوزران به جوانرود یکی از مسیرهای پرتردد و از راههای اصلی مواصلاتی است که برای رفع مشکلات آن پی گیریهای زیادی انجام شده است تا از محل اعتبارات ملی بودجه رسیدگی به این مسیر فراهم شود. همچنین پیمانکاری برای آن معرفی و قرار شد در مسیر نهرابی به جوانرود و نهرابی به روانسر فعالیت کرده و عملیات لکه گیری و روکش مسیرهای ذکر شده را انجام دهد.

وی با بیان اینکه قرار بود که عملیات اجرایی در این مسیر با لکه گیری مسیر از نهرابی تا جوانرود انجام گیرد، گفت: پس از اجرای عملیات لکه گیری از نهرابی به جوانرود، برای ادامه کار عملیات روکش از جوانرود به نهرابی دستگاهها به روانسر منتقل شد تا از آنجا کار را ادامه دهند اما پس از عملیات لکه گیری مسیر روانسر به نهرابی حتی با درخواستهای مکرر ما بازگشتی صورت نگرفت.

علیمرادی افزود: این مسیر ده کیلومتر راه را شامل می شود که روکش آن بین سه تا چهار میلیارد تومان برآورد هزینه آن است که اصل مشکل آن نبود اعتبار لازم برای این کار است.

وی تصریح کرد: بسیاری از کارها در مسیر نهرابی به جوانرود و نهرابی به روانسر و نهرابی تا نزدیک روستای پیروزه و انتهای حوزه جوانرود توسط پیمانکار انجام گرفت که با تامین اعتبار لازم می توان بدون هیچ مشکلی مشکلات باقی مانده را رفع کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات این مسیر به کار گرفته ایم و امید است با تامین اعتبارات لازم بتوانیم مشکلات باقی مانده جاده اصلی این مسیر که به واسطه مطرح بودن شهرستان جوانرود به عنوان یک شهر تجاری و گردشگری یک مسیر پرتردد است را مرتفع نماییم.

* رئیس اداره راه و شهرسازی روانسر: موضوع را در جلسات استانی مطرح کرده ام

مهندس سهراب صادقی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان روانسر نیز در گفتگو با خبرنگار جوانرود هوال ضمن تاکید بر لزوم تامین اعتبار برای رفع مشکلات این مسیر اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات پیمانکاران یکی از مشکلات موجود در حوزه کار است که بنده آنرا در جلسات استانی مطرح کرده ام.

وی با بیان اینکه کمبود اعتبارات در حوزه راه و شهرسازی در بسیاری از شهرهای کشور یکی از موانع برطرف کردن مشکلات پیمانکاران است، گفت: ما نیز کارهایی که انجام شده است را نگهداری می کنیم تا با تامین اعتبارات لازم، کار روکش جاده این مسیر انجام گیرد.

صادقی تصریح کرد: کارهای خوبی در مسیر کوزران به جوانرود، نهرابی به روانسر و نهرابی به جوانرود انجام شده است و از حالت جاده پر مشکل قبلی از جمله وجود دست انداز و برخی مشکلات دیگر خارج شده است که می توان گفت تقریبا قابل قبول است و برخلاف گذشته مدتی است اعتراضی در این زمینه از سوی مردم نداشته ایم.

وی خاطر نشان کرد: ما به مشکلات پرتردد بودن مسیر و مشکلاتی از این دست واقفیم و به طور قطع در تدبیرات خود آنرا در نظر داریم، اما نبود اعتبارات لازم برای تامین مطالبات پیمانکار تنها مشکل ما برای تکمیل عملیات اجرایی و رفع مشکلات جاده این مسیر و دیگر مسرهایی که نیاز به رسیدگی دارند است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان روانسر در پایان یاد آور شد: به طور قطع ما نیز تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا شاید بتوانیم اعتبارات لازم را از مراجع زیربط از جمله کمیته برنامه ریزی استانداری یا وزارت تامین نماییم تا بتوانیم تمامی مشکلات راههای ارتباطی منطقه را مرتفع نماییم.

در حالی مسئولین شهرستانی از نبود اعتبارات لازم برای تکمیل این مسیر سخن می گویند که قدرت الله علیخانی مشاور اصلاح طلب هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است: رئیس جمهور بودجه کشور را در سه استان کشور خرج می کند و سهم بقیه را نمی دهد!

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی جوانرود هه وال، تاریخ انتشار: 13 شهریور 1395، کدخبر: 7960، www.javanroodhawal.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین