پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۱۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
جناب دکتر میرکاظمی، شما فقط با سو تدبیر فشار را از روی دولت برداشتید و به جیب مردم منتقل کردید. شما و دولت‌های قبل متهم هستید که با چاپ پول بدون پشتوانه، فروش اوراق قرضه و استفاده نابجا از منابع و مصارف، افزایش عامدانه قیمت دلار در بازار انحصاری ارز برای نوسان گیری و مواردی همانند اقدام به تامین کسری بودجه می‌کنید. شما و دولت‌های قبل از شما متهم هستند که با کم توجهی به کنترل تورم، شرایط را برای برداشت مالیات غیر مستقیم از جیب مردم فراهم می‌کنید. حوزه خرج مالیات قابل مطالبه گری است، اما تورم را حتی نمی‌توان مطالبه گری نمود. شما و دولت‌های قبل از شما متهم هستند که با کم توجهی به کوچک سازی دولت، هزینه‌های دولت‌ها را بالا نگه داشته اید، چرا نباید دولت الکترونیک تا الان پیاده شود؟ آقای دکتر میر کاظمی، شما و دولت‌های قبل از شما و حتی مجلس متهم هستید که اقدامات موثر برای اصلاح ساختار بودجه و ممانعت از تداوم فساد در شرکت‌های دولتی که دو سوم بودجه کشور را می‌بلعد، انجام نداده اید. شما همانند سایر مدیران سازمان برنامه و بودجه فقط وعده درمانی می‌کنید و شعار گرایی. آقای محترم، این مملکت، کشور فرزندان و نوادگان شما هم هست، غیرت بیشتری از شما انتظار داریم، نمایش بازی کردن و ویترین چینی را خیلی‌ها بلدند. نه مسائل را سیاسی و ارزشی کنید و نه امنیتی و حقوقی. صرفا پاسخ عقل پسند و قابل فهم برای متخصصان بدهید.
شعار سال: مسعود میرکاظمی درباره اینکه بانک مرکزی بدون تنخواه از چه منبعی بودجه را تامین کرده است گفت: بودجه از محل درآمد مالیاتی، درآمد نفتی و سایر درآمد‌ها تامین شده است.

وی افزود: همچنین تلاش کرده‌ایم، مدیریت بر هزینه‌ها داشته باشیم و این مهم‌تر از بقیه بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه مصارف را کنترل کرده‌ایم، اظهار داشت: خلاف آنچه در دولت‌های قبلی انجام می‌شد و این دولت‌ها استقراض می‌کردند، تلاش این بود که استقراض نداشته باشیم؛ البته فعالیت‌های عمرانی خود را نیز محدود کرده‌ایم.

وی ادامه داد: از ماه سوم و چهارم پرداخت‌های بهتری روی پروژه‌های عمرانی انجام می‌شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هزینه‌ها را طوری مدیریت کردیم تا خلق پول نشود و خوشبختانه در این راه موفق بوده‌ایم.

میرکاظمی اضافه کرد: در شش ماه ۱۴۰۰ عملکرد ما معطوف بر مدیریت مصارف بود و در دو ماه ۱۴۰۱ تلاش شد تا با مدیریت مصرف خلق پول نکنیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۱۳ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر:۸۴۷۷۶۵۵۰، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین