پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۲۷۹
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
با کمال شرمساری و روسیاهی با نوعی لاک محافظه کاری اجازه می‌دهیم که هر مدیر و منتصبی، هرطور که دلش می‌خواهد حرف بزند و ادعا کند؟! میرکاظمی سازمان برنامه بودجه مدعی شده است که ۹۵ درصد اهداف بودجه سال ۱۴۰۱ تحقق یافته است؟ باید از ایشان پرسید که منظورش از تحقق اهداف بودجه، هزینه کرد بودجه است یا تحقق اهداف توسعه‌ای آن؟ اگر منظور تحقق اهداف توسعه‌ای بودجه باشد، باید به ایشان گفت خجالت بکش و دروع نگو. نه تنها اهداف توسعه‌ای بودجه ۱۴۰۱ تحقق چندانی نداشته، بلکه با نوعی پیامد‌های نکبت بار، رو به قهقرا رفته است. آقای مسعود میرکاظمی، شاید امروز بدلیل پاره‌ای ارتباطات و جایگاه سازمانی، کسی از شما حساب کشی نکند، اما حساب کشی اخروی را که فراموش نکردی اخوی. سربسته گفتیم که بدانی حواسمان به ریز مصوبات و عملکرد سازمان تحت مدیریت حضرتعالی هست.

شعار سال:  مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه پس از پایان نشست عصر روز سه شنبه کمیسیون تلفیق برای بررسی جزییات لایحه بودجه 1402 بیان داشت که، کمیسیون تلفیق طی جلسات روز گذشته و امروز خود، بخش درآمدی لایحه بودجه را تا تبصره ۶ مورد بررسی قرار داده(تبصره های مربوط به بحث رابطه دولت با فروش نفت، تسهیلات داخلی و خارجی و مشارکت مردم، مباحث مربوط به مالیات‌ها از نگاه درآمدی) و ضروری است که بررسی درآمد و هزینه‌های لایحه بودجه در زمانبندی مشخص شده به اتمام برسد.از نمایندگان محترم هم تقاضا شده که سقف بودجه سال آینده را افزایش ندهند چرا که این مسئله ،ترازیابی های مجدد را با چالش مواجه می کند. 

قاعدتاً وقتی سقف بودجه افزایش پیدا کند، منابعی دیده می‌شود که آن منابع واقعی نیست. همچنین در قبال این منابع، مصارفی دیده می‌شود که دولت را متعهد می‌کند آن‌ها را انجام دهد لذا نهایتاً این مسئله منجر به استقراض دولت به شکل‌های مختلف اعم از برداشت منابع از بانک مرکزی و برداشت از صندوق توسعه ملی و بخش‌های مختلف خواهد کرد که منجر به افزایش پایه پولی، نقدینگی و تورم شده و نهایتاً هزینه آن را اقشار ضعیف جامعه می‌بپردازند.

آقای میرکاظمی، ادعای تحقق ۹۵ درصدی اهداف بودجه ۱۴۰۱ را از نظر هزینه کرد گفتید یا تحقق اهداف توسعه ای؟
رئیس سازمان برنامه بودجه بیان داشت که، روند بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق به خوبی پیش می‌رود  و شاهد کمترین تغییرات در لایحه پیشنهادی دولت هستیم. انتظار هم بر این بوده ،چرا که مواد لایحه بودجه به اندازه کافی در سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفته،همچنین لایحه در دولت هم مورد بررسی‌های مختلفی واقع شده و زمانی که این لایحه به مجلس ارائه می‌شود،بدلیل تعدد مراجع بررسی، نیاز به تغییرات زیادی در آن نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سقف بودجه در سال ۱۴۰۱ نیز تغییر نکرد، گفت: از این رو امروز ما با اطمینان می‌توانیم بگوییم که بالغ بر ۹۵ درصد بودجه سال ۱۴۰۱ با عملکرد آن انطباق دارد.

آقای میرکاظمی، ادعای تحقق ۹۵ درصدی اهداف بودجه ۱۴۰۱ را از نظر هزینه کرد گفتید یا تحقق اهداف توسعه ای؟

پی نوشت سایت شعار سال: با کمال شرمساری و روسیاهی با نوعی لاک محافظه کاری اجازه می‌دهیم که هر مدیر و منتصبی، هرطور که دلش می‌خواهد حرف بزند و ادعا کند؟! دکتر میرکاظمی سازمان برنامه بودجه مدعی شده است که ۹۵ درصد اهداف بودجه سال ۱۴۰۱ تحقق یافته است! باید از ایشان پرسید که منظورش از تحقق اهداف بودجه، هزینه کرد بودجه و ابعاد درآمدی-هزینه ای ( نگاه شکلی به بودجه)است یا تحقق اهداف توسعه‌ای بودجه مدنظر است؟

اگر منظور تحقق اهداف توسعه‌ای بودجه باشد، باید به ایشان گفت خجالت بکش و دروع نگو. نه تنها اهداف توسعه‌ای بودجه ۱۴۰۱ تحقق چندانی نداشته، بلکه با نوعی پیامد‌های نکبت بار، رو به قهقرا مواجه هستیم.به زبان ساده ، کشور را بشکلی پر هزینه، غیر اولویت دار و پوسته ای هدایت می کنیم و فقط حقوق کارکنان را می دهیم و توان ارایه خدمات پایه ای در حدی ضعیف را داریم. در واقعیت ماجرا ،خبری از رشد و توسعه، ارتقا سرمایه گذاری، انباشت ها ، پروژه های عمرانی و زیربنایی و زیرساختی و مواردی همانند آنها نیست یا در حداقل است. 

خیلی متاسف تر می شویم اگر متوجه شویم،آقای دکتر میرکاظمی، شناخت کافی به اهداف توسعه ای قانون بودجه و همگرایی ان با اسناد بالادستی چون برنامه های پنج ساله نداشته باشد. 

آقای مسعود میرکاظمی، شاید امروز بدلیل پاره‌ای ارتباطات و جایگاه سازمانی، کسی از شما حساب کشی نکند، اما حساب کشی اخروی را که فراموش نکردی اخوی. سربسته گفتیم که بدانی حواسمان به ریز مصوبات و عملکرد سازمان تحت مدیریت حضرتعالی هست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت قدس آنلاین، تاریخ انتشار:۱۱ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۸۴۶۷۵۸، www.qudsonline.ir/ سایر منابع .

اخبار مرتبط
برچسب ها: مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه ، جزئیات لایحه بودجه سال1402 ، درآمد بودجه1402 از کجا تامین خواهد شد؟ ، هزینه های لایحه بودجه1402 ، گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه کی به مجلس می رود ، لایحه بودجه1402 چقدر قدرت اجرا دارد؟ ، بودجه1402 براساس واقعیات است یا رویا؟ ، منابع تامین بودجه1402 ، ادعای میرکاظمی درباره تامین منابع بودجه1402 ، ۹۵ درصد اهداف بودجه سال ۱۴۰۱ تحقق یافته است ، آقای میرکاظمی با کدام دلیل می گویید ۹۵ درصد اهداف بودجه سال ۱۴۰۱ تحقق یافته؟ ، آقای میرکاظمی اهداف بودجه1402 چیست؟ ، تحقق اهداف بودجه1402با کدام زیرساخت ، بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق ، ادعای میرکاظمی درباره تحقق اهداف بودجه1402 ، میرکاظمی درباره تحقق اهداف بودجه1402 دروغ می گوید؟ ، دروغ سیزده میرکاظمی درباره تحقق اهداف بودجه ، کسری بودجه عظیم 1402 ، هزینه کرد بودجه1402 ، آثار افزایش سقف بودجه ، بودجه 1402 بدون افزایش سقف ، آقای میرکاظمی کسری بودجه1402 از کجا تامین خواهد شد؟ ، دروغ سیزده میرکاظمی درباره تحقق اهداف بودجه ، دروغ سیزده درباره بودجه 1402 ، دروغ سیزده میرکاظمی درباره تحقق اهداف بودجه1402 ، عملکرد میرکاظمی در سازمان برنامه و بودجه ، میرکاظمی چقدر از بودجه نویسی اطلاعات دارد؟
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین