پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۲۴۷۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸
وزیر علوم از اختصاص سهمیه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی به پذیرش ۲۰ درصدی نخبگان به عنوان هیئت علمی در دانشگاه‌ها خبر داد.
شعار سال: محمد علی زلفی گل گفت: برای کاهش مهاجرت نخبگان باید برای آن‌ها شغل ایجاد کرد تا نسبت به آینده شغلی نگران نباشند.

وزیر علوم ادامه داد: عمده‌ترین مشکل مهاجرت، نبود شغل مناسب برای نخبگان است. همچنین برخی نخبگان شغل دارند، اما احساس می‌کنند در جای مناسب برای اثر بخشی قرار نگرفته اند؛ در صورتی که قرار گرفتن در جای مناسب و اثر بخش بسیار مهم است.

او افزود: در شورای عتف این موضوع را در حضور رئیس جمهور مطرح کردم و مصوب شد تا این شورا طرحی را در خصوص نگهداشت نخبگان تدوین کند و در جلسه بعدی آن را ارائه دهد که پیگیر این موضوع هستیم لذا توسعه شرکت‌های دانش بنیان هم بستگی به این قضیه دارد.

زلفی گل تاکید کرد: اخیرا شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای را گذرانده که بنیاد ملی نخبگان برای جذب نخبگان به عنوان اعضای هیئت علمی سهمیه و شرایط خاصی در نظر گرفته می‌شود که دیگر نیازی به شرکت آن‌ها در فراخوان وجود ندارد.

وزیر علوم افزود: ۲۰ درصد ظرفیت جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها باید به اعضای بنیاد ملی نخبگان اختصاص یابد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۲۷ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۸۲۱۴۷۶۱، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین