پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۱۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پارلمان اقدام به بررسی صلاحیت وزیر کار پیشنهادی نموده و موافقان (سعیدی ،امینی ،بامیری ، دهنوی) و مخالفان (طغیانی، دهمرده، ایزدخواه، سرگزی)مرتضوی در جلسه رای اعماد مجلس سخنان خود را بیان داشته و در نهایت ، سید صولت مرتضوی احراز صلاحیت گردیده و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد. بنا به اعلام رئیس مجلس، صولت مرتضوی ۱۷۶ موافق، ۶۴ رای مخالف، ۵ رای باطله و ۱۳ رای ممتنع کسب کرده است. نکته جالب در این سخنان،طیف بندی موافقان و مخالفان وزارت سید صولت مرتضوی و جریان دو قطبی در استان سیستان و بلوچستان و اصفهان و تهران ، تاکید کلیه نمایندگان به پاکدستی سید صولت مرتضوی، سختی کار وزارتخانه تعاون وکار و رفاه اجتماعی ،بود.

شعار سال: روز چهارشنبه 27 مهرماه 1401 ، جلسه رای اعتماد به سید صولت مرتضوی بعنوان وزیر پیشنهادی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. مخالفان و موافقان رای اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی نظرات خود را در مورد برنامه‌ها و سوابق اجرایی صولت مرتضوی بیان کردند.

موافقان(سعیدی،امینی،بامیری ، دهنوی) و مخالفان (طغیانی،دهمرده،ایزدخواه،سرکزی)مرتضوی در جلسه رای اعماد مجلس

مهدی طغیانی نماینده اصفهان در مخالفت: از مدیریت سفر‌های استانی راضی نبودیم

در ابتدای جلسه مهدی طغیانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک معیار در قرآن درخصوص ادای امانت به اهل آن ذکر شده است. امروز باید ببینیم که آقای مرتضوی اهلیت لازم برای این امانت را دارد یا خیر. نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: آیا لابی گری، قوم گرایی، تحول گرایی و یا مدیریت لازم عامل رأی ما است یا خیر. آقای مرتضوی باشخصیت و دوست داشتنی است، اما آیا این معیار‌ها برای به دست آوردن این سِمت کافی است.طغیانی ادامه داد: آقای مرتضوی توانایی کار در این وزارتخانه را ندارد و باید در آن دنیا پاسخگو باشیم، آیا هر شهردار خوبی، وزیر خوبی است؟

موافقان(سعیدی،امینی،بامیری ، دهنوی) و مخالفان (طغیانی،دهمرده،ایزدخواه،سرکزی)مرتضوی در جلسه رای اعماد مجلس
 
وی تاکید کرد: کتاب‌های آقای مرتضوی و تالیفات وی را جستجو کردم، اما هیچ موردی را مشاهده نکردم. انتخاب مدیران این چنینی چه پیامی برای دانش آموختگان دانشگاهی دارد؟ اداره سفر‌های استانی ریاست جمهوری آخرین سمت ایشان است، کدام یک از ما از مدیریت سفر‌های استانی راضی هستیم؟ این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه تمام سوابق وزیر پیشنهادی در وزارت کشور است، گفت: ۱۰ درصد نفت و گاز کشور و ۱۲ درصد بازار سرمایه در اختیار این وزارتخانه بوده و دارای دو بانک نیز می‌باشد، این وزارتخانه حساس است و یک تصمیم اشتباه در آن ماه‌ها کشور را دچار مشکل کرد. باید به خودمان بیاییم که آقای مرتضوی تخصص لازم را دارد یا خیر. وجدان خود را بیدار کنید.

وی یادآورشد: اگر مجلس به شما اعتماد کرد، قبیله گرایی نکنید، زیرا اگر در این مجلس اگر قبیله گرایی کنید، رسوا می‌شوید. از وزارتخانه رسوب زدایی نمایید، زیرا از هر دوره‌ای در آن رسوب‌هایی مانده که باید افراد توانمند را جایگزین آن‌ها کنید. براساس تاکیدات مقام معظم رهبری نیز امور را به مردم واگذار نمایید. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در این مجلس دو تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی انجام شده است.

حبیب الله دهمرده نماینده زابل درمخالفت: رئیس جمهور صدبار گفت برای بندکمال‌خان جلسه بگذارید، اما شما نگذاشتید

حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل در نشست علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در مخالفت با سید صولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: من در اینجا با توجه به اینکه قسم خورده‌ام هر آنچه حق است از منافع مردم ایران دفاع کنم. آقای مرتضوی دوست درجه یک من است.در خوب بودن ایشان شک ندارم، اما ایشان تناسبی با این وزارتخانه ندارد. من وظیفه دارم این مطالب را مطرح کنم باقی‌مانده بر عهده مردم و نمایندگان است. من اولین استاندار ایران در دولت آقای احمدی نژاد بودم و بعد از من آقای مرتضوی استاندار بیرجند خراسان جنوبی انتخاب شد و من کاملا ایشان را می‌شناسم حرف‌هایی را هم که مطرح می‌کنند براساس رانت و هوا و هوس نیست. مردم ایران مرا می‌شناسند هیچ‌وقت پارتی بازی در سه استان وجود نداشته و در سیستان و بلوچستان، کرمان و لرستان استاندار بودم اگر کسی بگوید دیناری مطلب مالی و شخصی داشته‌ام من از همین مجلس شورای اسلامی استعفا می‌دهم. من آخرین گزینه پیشنهادی بودم که شب رای‌گیری زمان آقای احمدی‌نژاد اسم من از وزارت کار خط خورد. هیچ وقت برای خودم کار نکردم یک دینار حقوق از سه استان نگرفتم شب تا صبح کار کردم و به نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت کردم. عشق من رهبر مملکت است و همه این را می‌فهمند، اما با بقیه خط قرمزی ندارم.
 
موافقان(سعیدی،امینی،بامیری ، دهنوی) و مخالفان (طغیانی،دهمرده،ایزدخواه،سرکزی)مرتضوی در جلسه رای اعماد مجلس

دهمرده با بیان اینکه امروز روز مهم و سرنوشتی سازی برای یک وزارتخانه و یک دولت است. گفت: این یک وزارتخانه عادی نیست .اگر اکنون ما مشکلاتی در مملکت داریم تعداد زیادی به کف خیابان می‌آیند ، به خدا قسم درصد زیادی متوجه همین وزارتخانه‌ای است آقای مرتضوی قرار است در آنجا وزیر شود. اگر این مردم مشکل معیشت دارند وزن زیاد آن مربوط به این وزارتخانه است.

در نماز جمعه تهران با من صحبت کردند که آقای رئیسی می‌خواهند مرا انتخاب کنند. من به ایشان گفتم آقای مرتضوی شما انسان بسیار خوبی هستید، و من به شما احترام می‌گذارم، اما این وزارتخانه کار مشکلی است، شما نیایید. دیروز هم همین حرف‌ها را در جایی مطرح کردم. این وزارتخانه برای شما به چند دلیل سنگین است و نمی‌توانید موفق شوید. اول اینکه سوابق تحصیل شما با کارکرد و وظایف وزارتخانه تناسبی ندارد. آقای طغیانی فرمایش کرد و من همه مطالب آقای طغیانی را قبول دارم. شما انسان بسیار خوبی هستید مانند این است که من آیت‌الله بهجت را به عنوان نماینده، ولی فقیه و جانشین حضرت آقای انتخاب کنم. ایشان عشق من بوده و من همیشه به آیت‌الله بهجت اقتدا می‌کردم. آیا این دلیل می‌شود که من آیت‌الله بهجت را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنم. هر کسی باید در جای خود باشد.

وی درباره سفر‌ها خطاب به مرتضوی و مخبر گفت: شما برای سیستان سفر داشتید. رئیس جمهور صدبار گفت برای بندکمال‌خان جلسه بگذارید، اما شما نگذاشتید. شما تحویل نمی‌گیرید. همه می‌دانید که بندکمال خان ساخته و پرداخته افغانستان نیست و آمریکا و انگلستان و رژیم صهیونیستی و آل سعود سال‌هاست برنامه‌ریزی کردند که آب آنجا را که هیچ چیز جز آب ندارد را خشک کنند و مردم سیستان کوچ کنند و الان هم کوچ کرده‌اند. مرز ما به سمت قم و سمنان می‌رود.

دهمرده افزود: من آقای دکتر حسینی را برده‌ام و از نزدیک به صورت محرمانه به ایشان نشان داده‌ام. چیزی برای مردم سیستان نمانده است. وزارتخانه و شستا تا کنون یک ریال در این وزارتخانه سرمایه‌گذاری نکرده است. آیا برای موضوع آب ژرف که موضوع تخصصی است تاکنون آیا قدمی برداشته شد یا اینکه دکل‌ها را پس فرستادید؟ این جزو مصوبات سفر بود. آیا انتقال آب از دریای عمان در این مجلس قانون شد یا نه؟ آیا حقابه شد یا نه؟ از ۸۲۰ میلیون متر مکعب آب حقابه تا امروز ۱۰ میلیون مکعب گرفتیم. این یکی از سرزمین‌های ایران است که چنین وضعیتی دارد. هر آنچه من گفتم برای رضای خدا بود.

معین الدین سعیدی نماینده چابهار در موافقت: مرتضوی از سربازی به ژنرالی رسیده و بیش از ۴۰۰ دیدار با نمایندگان مجلس داشته است

در ادامه معین الدین سعیدی نماینده چابهار در موافقت با برنامه و صلاحیت سید صولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای مرتضوی در جایگاهی نبودند که در آنجا بحث اهرم استیضاح، سؤالات، نظارت‌ها و تذکرات وجود داشته باشد. اما در همین شرایط، بیش از ۴۰۰ دیدار با نمایندگان داشته است. اگر این تمایل با نماینده نیست، پس چیست؟ متاسفانه خیلی از مدیران شاید جایگاه والای مجلس را نشناسند. شاید در وجود خود معتقد نباشند که مجلس در رأس امور است. اما آقای مرتضوی با پوست، گوشت واستخوان خود می‌داند که تعامل با مجلس است که می‌تواند چالش‌های این وزارتخانه را مرتفع کند. ارتباط تنگاتنگ مرتضوی با رئیس جمهور، شناخت او از مشکلات مردم در شهرستان‌های مختلف نشان می‌دهد که کسی بهتر از او با نظام مسائل کشور آگاه نیست و از تمام شهرستان‌های کشور بازدید کرده و با مشکلات آشنا است. آقای مرتضوی با شخصی مثل مسعود میرکاظمی کار کرده است؛ درصورتی که کار کردن با آقای میرکاظمی آسان نیست. ارتباط نزدیک سید صولت مرتضوی با سازمان برنامه و بودجه می‌تواند برای موفقیت در وزارت کار قابل استفاده باشد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت:با وجود کنسرسیوم‌ها و ابرشرکت‌هایی که در حوزه اقتصادی در زیرمجموعه وزارتخانه وجود دارد، ما نیازمند یک مدیر شجاع، پاک و سالم هستیم. منتقدین آقای مرتضوی آیا یک نقطه سیاه یا حتی خاکستری در عملکرد اقتصادی او سراغ دارند؟ بخش عمده‌ای از جامعه هدف، بازنشستگان و مشمولین بهزیستی و مردم حاشیه‌نشین هستند. مدیر این مجموعه باید از خانواده زجرکشیده و روستایی باشد. آیا سید صولت مرتضوی واجد این شرایط نیست؟ تجارب مدیریتی موفق مرتضوی در همه حوزه‌های فعالیتی او وجود داشته است. او استاندار نمونه کشور بوده است و تحلیل راهبردی از مسائل داشته است. توانایی مدیریت و رهبری دارد و استخوان‌خوردکرده این عرصه است. ما معتقدیم در این شرایط کشور و با این فرصتی که از دست دادیم، مرتضوی می‌تواند بسیاری از چالش‌ها را مرتفع کند. هرکسی که با سید صولت مرتضوی کار کرده، نمی‌تواند منکر قدرت بالای عملیاتی و اجرایی او شود.
 
موافقان(سعیدی،امینی،بامیری ، دهنوی) و مخالفان (طغیانی،دهمرده،ایزدخواه،سرکزی)مرتضوی در جلسه رای اعماد مجلس
 
نماینده مردم چابهار در مجلس تصریح کرد: وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیچیده‌ترین و پرمشغله‌ترین وزارتخانه است. دولت مردمی آقای رئیسی یکی از مردمی‌ترین کارگزاران خود را برای مردمی‌ترین وزارتخانه به خانه مردم معرفی کرده است. اما از این برادر یک انتظاری داریم و آن هم این است که هیچ چیزی نمی‌تواند کشور ما را دچار چالش کند. هیچ چیزی نمی‌تواند مسیر مردم را منحرف کند؛ نه دشمن خارجی ونه کینه‌توزی داخلی. تنها آسیبی که ممکن است ما را دچار چالش کند، فاصله گرفتن از آرمان‌های انقلابی ماست که مهم‌ترین آن عدالت است. عدالت بیت‌الغزل امامین انقلاب است. متاسفانه در حوزه تأمین اجتماعی، مخصوصا بخش درمان، شاهد توزیع عادلانه فرصت‌ها و منابع نبودیم که با برنامه‌های جدی مرتضوی، امیدواریم این فاصله‌ها کمتر و کمتر خواهد شد.

سید حمزه امینی نماینده هشترود در موافقت: مرتضوی سلسله مراتب مدیریتی را با توانمندی پشت سر گذاشته است

در ادامه سیدحمزه امینی نماینده هشترود و چاراویماق در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: از رئیس جمهور به دلیل معرفی شخصیت لایق و مدیر برای این پست تشکر می‌کنم، تنوع و گستردگی ماموریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که تا دولت دهم سه وزارتخانه بود و حتی در اوایل انقلاب نیز سازمان بهزیستی نیز یک وزارتخانه جداگانه بود می‌طلبد فردی کارآزموده و با تجربه در رأس این وزارتخانه قرار گیرد و انتخاب مرتضوی با توجه به ویژگی‌های وی یک هوشمندی محسوب می‌شود. تدین، تعهد، روحیه جهادی و انقلابی، ساده زیستی در شخصیت مرتضوی کاملا مشخص است. وی روستازاده‌ای است که با تلاش و همت در مسیر انقلاب قرار گرفت و در دوران دفاع مقدس از تمامیت ارضی کشور دفاع کرد.مرتضوی در دوران مسئولیت توانست وظایف خود را به خوبی انجام دهد. وی با درد و رنج مردم محروم جامعه آشنا است و سختی‌ها برایش ملموس است بنابراین برای کاهش آلام مردم انگیزه دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مرتضوی سلسله مراتب مدیریتی را با توانمندی پشت سر گذاشته است، به برخی مسئولیت‌های وی اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری کلان مشهد، ریاست سازمان اموال بنیاد مستضعفان، ریاست و عضویت در هیات امنا‌های مختلف از جمله مسئولیت‌های وی است. از جمله ویژگی‌های موردنظر برای یک مدیر روحیه و مشی تحول گرایی است که این ویژگی یکی از خصلت‌های مرتضوی است.

وی با بیان اینکه مرتضوی قول اصلاحات واقعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را داده، گفت: یکی از این اصلاحات تدوین آمار مبتنی بر واقعیت به ویژه در حوزه اشتغال و بیکاری است، امیدواریم با مدیریت مرتضوی این آمار به واقعیت تبدیل شود.
 
موافقان(سعیدی،امینی،بامیری ، دهنوی) و مخالفان (طغیانی،دهمرده،ایزدخواه،سرکزی)مرتضوی در جلسه رای اعماد مجلس

امینی تدبیر برای موضوع حاشیه نشینی در شهر‌ها را یکی دیگر از اصلاحات موردنیاز برشمرد و افزود: وزارتخانه‌ای که خود بنگاه داری کرده و دستی در تولید دارد می‌تواند معضل بیکاری را رفع کند.این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ۲۲ صندوق بازنشستگی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: تنها ۲ صندوق قانون دارند که آقای مرتضوی وعده داده برای ۲۰ صندوق دیگر نیز قانون تدوین شود.

روح الله ایزدخواه نماینده تهران در مخالفت: مرتضوی به عنوان مسئول سفر‌های استانی، عملکرد خود را توضیح دهد

در ادامه روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: اولین علت مخالفت من با رای اعتماد به صولت مرتضوی مغایرت معرفی وی با اصل جوان گرایی در دولت سیزدهم است. رهبر انقلاب بار‌ها بر این موضوع تاکید فراوان داشتند این دولت انقلابی است، اما آیا جوانگرایی را رعایت کرده است؟ انتخاب مرتضوی با راهبرد رهبر انقلاب مبنی بر جوانگرایی فاصله دارد، کشور در گام دوم انقلاب نیاز به رویکرد جدید دارد، اما انگار قرار نیست تحول اساسی در سیاست‌های کشور به وجود آید، با تحولات و تغییرات در رویکرد‌ها می‌توان مشکلات را حل کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن، وزرات کار را مهمترین وزراتخانه کشور خواند و گفت: این وزراتخانه بعد از تجمیع با دیگر وزرات‌ها تضعیف شده و باید مورد توجه قرار گیرد. مرتضوی چه رویکرد متفاوتی به موضوع تعاون دارد ما امیدوار بودیم که تغییر جدی در این وزراتخانه شکل گیرد باید کسی در راس این وزراتخانه قرار گیرد که تخصص کافی در این زمینه داشته باشد. مرتضوی به عنوان مسوول سفر‌های استانی، عملکرد خود را توضیح دهد آیا مصوبات اجرا شده است نمایندگان در این زمینه اعتراضاتی داشتند.
 
موافقان(سعیدی،امینی،بامیری ، دهنوی) و مخالفان (طغیانی،دهمرده،ایزدخواه،سرکزی)مرتضوی در جلسه رای اعماد مجلس

نماینده مردم تهران بیان داشت: این مجموعه سنگین است من نسبت به این انتخاب نگرانم، نباید رفیق بازی در این مجموعه مهم حاکم شود.مساله امروز کشور موضوع اقتصاد است و دولت باید رویکرد‌های تحولی را دنبال کند و این امر نیازمند انتخاب افراد متخصص و شجاع در تغییر رویکرد‌ها است تا بتوان از این وضعیت عبور کنیم.تعامل این وزراتخانه با بقیه نهاد‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و این وزراتخانه برای مساله اشتغال چه برنامه‌ای دارند امیدوارم که مرتضوی متعهد به برنامه‌ها باشند و نمایندگان با تشخیص درست تصمیم گیری کنند.

محمد سرگزی نماینده زابل درمخالفت: نمایندگان در جلسات ستاد سفر‌های استانی دعوت نشدند

محمدسرگزی نماینده زابل در مخالفت با رای اعتماد به صولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عدم حضور آقای رییس جمهور در جلسه رای اعتماد آقای مرتضوی، شاید این شائبه را ایجاد کند که ایشان مورد پذیرش جدی آقای رییس جمهور نیستند و ما امیدوار بودیم که آقای رییس جمهور با حضور در مجلس از برنامه‌های ایشان دفاع می‌کردند. آقای مرتضوی انسان شایسته‌ای است و در مدیریت اجرایی موفق عمل کرده است، ولی این وزارتخانه بسیار تخصصی است و بسیاری از مشکلات مردم به دلیل ضعف مدیران گذشته این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: در بسیار از وزارتخانه‌ها وقتی مراجعه می‌شود که چرا برخی از کار‌های انجام نمی‌شود، نخسین مطلبی که عنوان می‌کنند این است که دو معاونت در مجموعه دولت حضور دارند یعنی سازمان برنامه بودجه و سازمان امور استخدامی که آن‌ها دست و بال سایر وزارتخانه‌ها رابستند و اجازه فعالیت نمی‌دهند. وزارت کار همکاری وسیعی با این دو معاونت باید داشته باشد، ولی واقعا نحوه رفتار این دو معاونت با وزارت کار به چه صورت است. همچنین در دو سال هرچقدر تلاش کردیم هزار سهیمه بیمه برای وزارت کار بگیریم نشد و وزرای ما عاجز بودند که این موضوع را با سازمان برنامه و بودجه حل کنند.
 
موافقان(سعیدی،امینی،بامیری ، دهنوی) و مخالفان (طغیانی،دهمرده،ایزدخواه،سرکزی)مرتضوی در جلسه رای اعماد مجلس
این نماینده مجلس تاکید کرد: اسم این وزارتخانه رفاه و تعاون است و سابقه شما نشان می‌دهد زاییده یکی از مناطق محروم هستید. اما عملکرد شما در مناطق محروم به چه صورت بوده است.اگر استان سیستان و بلوچستان را به عنوان پایلوت در نظر بگیریم یکی از محروم‌ترین نقاط کشور است، دولت در سیستان چه برنامه‌ای داشت و چه تفاوتی بین این دولت و دولت قبل درباره سیستان و بلوچستان وجود دارد. شما مسئول سفر‌های استانی رئیس جمهور بودید. آقای رئیس جمهور در سفر استانی در استان سیستان و بلوچستان حضور یافتند، ولی در بسیاری از برنامه‌ها ایشان مشکلات استان مورد توجه قرار نگرفت. همچنین شما به عنوان مسئول ستاد سفر استانی رئیس جمهور بودید و بسیاری از نمایندگان علاقه‌مند بودن در نشست‌های کارشناسی مشکلات را بیان کنند، ولی فقط به واسطه اینکه نماینده بودند، دعوت نشدند. رابطه مجلس با دولت چگونه تعریف شده است. در حوزه تامین اجتماعی، کار و ... برنامه لازم هنوز اجرا نشده است و امیدواریم در شما کسوت وزارت در حل مشکل هزار کارتون خواب در سیستان و بلوچستان کاری انجام دهید.
 
حسین بامیری نماینده لردگان و خان میرزا در موافقت: مرتضوی حلقه مفقود تجربه، تخصص و تعهد را در کارنامه خود دارد

در ادامه بامیری نماینده لردگان خان‌میرزا در مجلس شورای اسلامی در موافقت با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ابتدا به دلیل حسن اعتماد رئیس جمهوری برای معرفی سید صولت مرتضوی به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکر می‌کنم. ایشان به عنوان شهردار کلانشهری مانند شهردار مشهد را در کارنامه خود دارند. ماهیت وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک ماهیت ترکیبی است هم تخصصی و هم ناهمگن است جامعه هدف هم از اقشار متوسط و هم ضعیف جامعه است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس افزود: همه شما به مراتب شناخت تان درخصوص سوابق فردی و اجرایی و مدیریتی آقای سید صولت مرتضی از بنده به مراتب بیشتر است. وی همه سیکل و فرایند مدیریت اجرایی از بخشداری، فرمانداری، استانداری، معاونت سیاسی وزارت کشور، معاونت اجرایی ریاست جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و استانداری خراسان جنوبی طی کرده‌اند.

بامیری خاطرنشان کرد، متاسفانه چندماهی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون سرپرست رها شده است. چالش‌هایی که در حیطه جامعه است باید هر چه سریع‌تر حل و فصل شود. بیمه بازنشستگان، مشکلات کارگران، تعاونی‌ها و از منظری پتانسیل چالش و بحران اجتماعی و صنفی را در سنوات گذشته تاکنون در این وزارتخانه عریض و طویل شاهد بوده‌ایم.
 
موافقان(سعیدی،امینی،بامیری ، دهنوی) و مخالفان (طغیانی،دهمرده،ایزدخواه،سرگزی)مرتضوی در جلسه رای اعماد مجلس

نماینده مردم لردگان در مجلس گفت: وزارت نیاز به فردی با چندین خصوصیت اثرگذار دارد. یک باید مدیر مجرب و ورزیده باشد دوم اینکه تجربه اجرایی کافی را در دل تجارت و اندوخته‌های خود داشته باشد و مهمتر از همه درد آشنا باشد. مدیر همه کس و همه تخصص‌ها را نمی‌تواند در کارنامه خود داشته باشد بنابراین مدیریتی می‌خواهد که هم همه‌چیز را هماهنگ و هم تشریک مساعی و هم‌افزایی کند. چه کسی سزاوارتر از که همه سیلک و فرایند مباحث اداری و تجربی را طی کرده است و الان آیینه تمام نمای یک مدیر مجرب و توانمندی است که می‌تواند همه نابسامانی‌ها را در این وزارتخانه عریض و طویل به سامان برساند.

وی درباره تجربه اجرایی یادآور شد: مگر وزارتخانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل کارورزی است؟ مگر محل تجربه‌اندوزی است؟ اگر حلقه مفقود نمایندگان خانه ملت تجربه، تخصص و تعهد و اشرافیت کامل است همه این شاخص‌ها و مولفه‌های اصلی را سیدصولت مرتضی به حول و قوه الهی در کارنامه خود دارد. کسی که به راحتی می‌تواند مدیریت شهرداری کلانشهری مانند مشهد را به خوبی و با درنظر گرفتن مزیت‌ها و محاسن مدیریت کند و از منظری با توجه به خلاها، کمبود‌هایی که وجود داشت به خوبی به سامان برساند و از باب خدمات معادل ۳۰ میلیون مازاد بر ترکیب جمعیتی مشهد را به سامان برساند قطع یقین می‌تواند با درنظر گرفتن همه ظرفیت‌ها و مزیت‌ها و خلاء‌ها و کمبود‌ها و کاستی‌هایی که در وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی وجود دارد را به سامان برساند. هر کسی که در شهرداری مشهد و شهرداری تهران جوابگوی مشکلات و معضلات مبتلا به بوده و باشد می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی و بحث مساله شستا و تامین اجتماعی هم حرفی به مراتب بهتر و متناسب با مقتضیات زمانی داشته باشد.

مردمداری ایشان قابل توجه است. همراهی فکری و سیاسی با دولت مهمترین شاخصه است. ایشان همواره هم در زمانی که بخشدار، فرماندار و یا در خراسان جنوبی به عنوان استاندار بوده و هم زمانی که در وزارت کشور به عنوان معاونت سیاسی این وزارت بوده این همراهی فکری و سیاسی با دولت‌های وقت و خانه ملت و قوه قضاییه را همواره جزو اصول ملاحظات خود قرار می‌دادند؛ بنابراین ایشان می‌توانند الگوی همراهی فکری و سیاسی هم با دولت و هم با نمایندگان خانه ملت باشد.

محسن دهنوی نماینده تهران در موافقت : رئیس‌جمهور یکی از معتمدترین و نزدیک‌ترین افراد خود را برای این جایگاه معرفی کرده است

محسن دهنوی عضو هیات رییسه مجلس در موافقت با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گزینه پیشنهادی و وزیری که بناست مستقر شود، کسی است که پله پله رشد کرده است. یعنی از بخشداری شروع کرده است و استانداری و معاونت وزیر تا شهرداری مشهد، سطوح مختلف مدیریتی را تجربه کرده است. همانطور که همگی می‌دانید استاندار در استان رئیس کارگروه اشتغال است. یعنی آشنایی کاملی با حوزه اشتغال و حوزه‌های مربوطه به وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد. همچنین در مورد آقای مرتضوی هیچ شبهه و شائبه‌ای درخصوص مسائل مالی و اخلاقی وجود ندارد.

برخی از نمایندگان مخالف، موضوع قبیله‌گرایی را مطرح کردند. ببینید چه کسانی همراه آقای مرتضوی به مجلس آمدند. آیا از قبیله‌ای خاص بودند؟ آیا از یک طیف خاص بودند؟ دوران شهرداری مشهد او را بپرسید؛ همه طیف‌های درون جریان انقلاب با ایشان کار می‌کردند؛ لذا به هیچ سابقه قبیله‌گرایی در سوابق او وجود ندارد. برادر دیگری نکته‌ای درمورد تعداد مقالات علمی آقای مرتضوی وارد دانست. من به عنوان یک چهره دانشگاهی تأکید می‌کنم، مدرک دانشگاهی مهم است. به همین جهت سید صولت مرتضوی دارای دکترای حقوق عمومی است که اتفاقاً به لحاظ تنظیم روابط بین کار و کارگر، موضوع مهمی است. ولی اینکه بگوییم تعداد مقالات ایشان کم است، در واقع ما که نمی‌خواهیم وزیر علوم انتخاب کنیم، وزیر رفاه و کار انتخاب می‌کنیم. آقای مرتضوی قرار است رابطه بین کار، کارگر، کارفرما و تأمین اجتماعی را تنظیم کند. این که ما بگوییم تعداد مقالات ایشان کم است، اشکال واردی نیست.
 
موافقان(سعیدی،امینی،بامیری ، دهنوی) و مخالفان (طغیانی،دهمرده،ایزدخواه،سرگزی)مرتضوی در جلسه رای اعماد مجلس

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: رئیس‌جمهور یکی از معتمدترین و نزدیک‌ترین افراد خود را برای این جایگاه معرفی کرده است و این نشان می‌دهد که آقای رئیسی برای حل کردن مشکلات این حوزه، عزم جدی دارد و ما هم در مجلس با اعتماد به آقای مرتضوی، به رئیس‌جمهور کمک خواهیم کرد.مشکلات مربوط به این وزارتخانه، مشکلات فرابخشی است. حل کردن مشکل اشتغال، مسأله فرابخشی است. باید شخصی در این جایگاه قرار بگیرد که هم توان داشته باشد و هم رئیس‌جمهور به او اعتماد داشته باشد و کل دولت پای کار او باشند. آقای مرتضوی این ویژگی‌ها را دارد.
در این مدت مرتضوی بیش از ۴۲۰ جلسه با نمایندگان برگزار کرده است. نکته بسیار مهم‌تر اینکه با توجه به تعدد سفر‌های استانی مرتضوی، به او اشراف بسیار خوبی نسبت به همه حوزه‌های انتخابیه دارد. یعنی به تمام نقاط کشور سفرکرده است و با آن‌ها آشناست. این یک مزیت است برای ما نمایندگان که حوزه‌های انتخابیه برایمان مهم است. مشکل امروز کشور، مشکل بازنشستگان، اشتغال و بیکاری جوانان و ساماندهی یارانه‌ها است. دولت امروز یکی از قوی‌ترین نیرو‌های خود را برای حل این مسأله به میدان آورده است. ما هم به عنوان نماینده‌های مردم و ملت، پای کار آمده و رأی بالا می‌دهیم، در عین اینکه انتظار بالا هم داریم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آقای مرتضوی در جلساتی که در این چند روز با نمایندگان در کمیسیون‌ها داشتند، هم برنامه خوبی ارائه کردند و هم قول دادند که مثل گذشته تعامل خود را با مجلس و نمایندگان مردم، حفظ کند. تعامل وزاری دولت با نمایندگان ملت مهم است. ما امیدواریم سایر وزرا و استانداران دولت، مانند آقای مخبر و آقای مرتضوی، روابط خود را با مجلس نزدیک‌تر کنند. خواهش من این است که امروز با رأی بالا پیام را به بیرون و عرصه بین‌الملل بدهیم که در جمهوری اسلامی ایران، امروز قوه مقننه و خانه ملت در همراهی با دولت، منسجم‌تر و محکم‌تر از همیشه برای حل مشکلات این کشور و حل مسائل اساسی این کشور ایستاده است و فتنه‌انگیزی مخالفین و بیگانگان خللی در انسجام دولت و مجلس ایجاد نخواهد کرد.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
برچسب ها: صولت مرتضوی ، مخالفان صولت ، موافقان صولت مرتضوی ، رای اعتماد به صولت مرتضوی ، مخالفان صولت مرتضوی در مجلس ، صولت مرتضوی کیست؟ ، برنامه صولت مرتضوی برای وزارت کار ، وزیر پیشنهادی کار رئیسی ، مخالفین مرتضوی وزیر پیشنهادی کار ، موافقین مرتضوی وزیر پیشنهادی کار ، صلاحیت وزیر پیشنهادی کار ، صلاحیت صولت مرتضوی بعنوان وزیر کار ، جایگزین عبدالملکی در وزارت کار ، سوابق مدیریتی صولت مرتضوی ، توانمندی های مدیریتی صولت مرتضوی ، مخالفت دهمرده با صولت مرتضوی ، آیا صولت مرتضوی توان اداره وزارت کار را دارد؟ ، سوابق صولت مرتضوی در دستگاه اجرایی ، معرفی صولت مرتضوی برای وزارت کار از سوی رئیسی ، وزارت کار با مدیران ناکارامد ، سپردن وزارت کار به مدیر غیر متخصص ، خسارات مدیران غیر متخصص برای وزارت کار ، تعیین وزیر برای بزرگترین وزارتخانه کشور ، لابی مدیران در کابینه رئیسی ، ضعف کابینه رئیسی ، رئیسی بر چه اساس مدیران خود را انتخاب می کند؟ ، موافقان وزارت سید صولا مرتضوی ، مخالفان وزارت سید صولت مرتضوی ، موافقان سید صولت مرتضوی شامل سعیدی امینی بامیری و دهنوی ، مخالفان سید صولت مرتضوی شامل طغیانی دهمرده ایزدخواه و سرکزی ، عملکرد مرتضوی در سفرهای استانی ، عملکرد مرتضوی در مناطق محروم و محرومیت زدایی ، عملکرد مرتضوی در سیستان و رفع مشکلات منطقه ، وضعیت تحصیلاتی مرتضوی ، پیچیدگی مدیریتی وزارت تعاون وکار و رفاه اجتماعی ، همراهی مرتضوی با رئیس جمهور ، تاکید بر پاکدستی مرتضوی ، تاکید بر سوابق سلسله مراتبی مرتضوی ، دو بانک در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ، 10 درصد کل نفت و گاز کشور در وزارت تعاون ، 13 درصد بورس کشور در وزارت تعاون
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
0
0
چندتا عکس خوب از بعضی از این داغون ها می گذاشتید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
0
0
گزارش نسبتا جامعی بود. اما چرا اینقدر کم عمق صحبت کردند نماینده ها. چرا به محکومیت مرتضوی و انفصال از خدمتش اشاره نشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین