پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۳۶۹
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
جلسه بررسی استیضاح رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم با حضور مخبر معاون اول رئیس جمهور و برخی وزرای کابینه آغاز شد. قالیباف در خصوص عدم حضور رئیسی گفت که استقبال و دیدار با نخست وزیر ارمنستان دلیل عدم حضور رئیس جمهور در جلسه استیضاح وزیر صمت است. بعد از نتان آرا و نظرات مخالفان و موتفقان استیضاح و ارایه توضیحات وزیر، جلسه استیضاح رای نیاورد و فاطمی امین همچنان وزیر صمت ، باقی ماند.مقایسه آرای بدست آمده با آرای جلسه رای اعتماد شهریور 1400، نشان می دهد که میزان محبوبیت وزیر در حدود 10 درصد نزد نمایندگان کاهش پیدا کره است.

شعار سال: جلسه بررسی طرح استیضاح رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم در صبح روز سه شنبه دهم آبان در جلسه علنی مجلس،آغاز شد. محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیر صمت را در این جلسه همراهی کردند. قالیباف، در آغاز جلسه به مخبر معاون اول رئیس جمهور، وزرا، معاونان و رئیس دفتر ریاست جمهوری خیرمقدم گفت و علل عدم حضور رئیس جمهور در جلسه را برای نمایندگان تشریح نمود.

در ادامه سید محسن دهنوی روند استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را بیان کرد و گفت که مطابق بند ۱ ماده هشت آیین‌نامه و مواد ۲۲۴ و ۲۲۵ حداکثر زمان برای استیضاح وزیر پنج ساعت است که دو ساعت آن به استیضاح کننده‌ها و سه ساعت آن به وزیر تعلق دارد. براساس برنامه ریزی صورت گرفته اکنون به مدت یک ساعت و نیم استیضاح کنندگان فرصت دارند مطالب خود را مطرح کنند و از آنجا که رئیس جمهور در جلسه حضور ندارند سپس وزیر یک ساعت و نیم فرصت دارد تا مطالب خود را مطرح کند که می‌تواند بخشی از وقت خود را در اختیار نمایندگان قرار دهد سپس به مدت ۳۰ دقیقه دو نفر از استیضاح کنندگان مطالب خود را بیان کرده و در نهایت مجددا وزیر ۳۰ دقیقه فرصت دارد از خود دفاع کند. به دلیل ضیق وقت برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شده تا جلسه استیضاح در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی به پایان برسد. لازم به توضیح است که ، طرح استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۲۷ مهرماه اعلام وصول شد.

اسیضاح وزیر صمت رای نیاورد و فاطمی امین ، وزیر باقی ماند

پس از اظهار نظر نمایندگان موافق استیضاح(جلال رشیدی کوچی، حجت الاسلام حسن نوروزی، سیف بدری،هاجر چنارانی، ناصر موسوی لارگانی،سید احمد رسولی نژاد، لطف الله سیاهکلی،سید مرتضی حسینی)، دفاع وزیر صمت و نیز نمایندگان مخالف(مصطفی طاهری ، محمدرضا رضایی کوچی)، عدم اعتماد به رای نمایندگان گذاشته شد.

اسیضاح وزیر صمت رای نیاورد و فاطمی امین ، وزیر باقی ماند

نمایندگان نیز با ۸۴ رای موافق ۱۸۶ رای مخالف از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در جلسه علنی، با استیضاح فاطمی امین مخالفت کردند و بار دیگر را وی را در سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت ابقا کردند.سیدرضا فاطمی امین، وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه رأی اعتماد مجلس درشهریور 1400 دارای  ۲۰۵ رأی موافق ،۶۰ رأی مخالف، ۱۴ رأی ممتنع و ۶ رای باطله بود. براینقاعده،میزان اعتماد نمایندگان مجلس به رضا فاطمی امین ، در حدود 10 درصد کاهش یافته است.

طبق آیین نامه داخلی مجلس، رای گیری برای استیضاح به صورت مخفی و با ورقه انجام شد؛ رای عدم اعتماد به هر وزیر نیازمند رای اکثریت مطلق نمایندگان حاضر در جلسه علنی است که فاطمی امین توانست قاطبه نمایندگان خود را با خود همراه کند و به همراهی با دولت سیزدهم ادامه دهد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین