پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۲۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
مدیرعامل راه‌آهن کشور تعویض شیفت کنترل شاهرود و عدم آگاهی مأمور مربوطه را علت حادثه قطار روز گذشته دانست.

شعارسال: محسن پور سید آقایی اظهارداشت: قطار مشهد - تبریز به دلیل سرمای هوا و یخ‌زدگی سیستم ترمز در مسیر متوقف و این توقف در فاصله 5 کیلومتری سمنان انجام شد.

وی افزود: لوکوموتیوران این قطار، مورد را به سیستم ctc شاهرود به‌عنوان مرکز کنترل اطلاع می‌دهد و به‌کل سیستم توقف قطار نیز اطلاع داده می‌شود.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه چراغ برای تردد قطارها در مسیر قرمز شده بود گفت: در همین زمان قطار مشهد - سمنان در مسیر متوقف می‌شود و متأسفانه در این زمان به دلیل تغییر شیفت مسئول کنترل فرد جایگزین از سابقه قرمز شدن چراغ بی‌اطلاع بود.

پور سید آقایی اضافه کرد: هنگامی‌که رئیس قطار مشهد سمنان مجدداً کسب تکلیف می‌کند؛ به وی گفته می‌شود که مسیر باز است و مشکلی نیست شاید چراغ به دلیل برودت هوا قرمز مانده است؛ لذا به وی تلگراف می‌شود که حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه قطار مشهد - تبریز در پشت یک پیچ متوقف‌شده بود تصریح کرد: لذا قطار مشهد - سمنان وقتی با قطار پیش رو مواجه می‌شود به‌شدت با کوپه‌های انتهایی قطار مشهد - تبریز برخورد می‌کند.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: این نکته نیز لازم به ذکر است که عصر همان روز حادثه، مسیر هفت‌خوان برای تردد قطارها آزاد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 6 آذر 1395، کدمطلب: 1251344 ،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین