پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۶۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
ادعا می شود که برنامه هفتم توسعه در حال نهایی شدن است. برنامه ای که سر و ته آن برای خیلی از دانشگاهیان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و پژوهشگران و اعضای انجمن های علمی کشورف مبهم و غبار آلود می باشد. ادعا می شود که در تدوین ان از سند تحول دولت سیزدهم استفاده شده است؟ سندی که می توان بیشتر از حجمش به آن نقد وارد نقد وارد کرد و چندین برابر حجمش می توان پیشنهاد اصلاحی داد. آقای رئیس جمهور، کارگزاران اجرایی و مشتی کارمند و مدیر، با سرنوشت این کشور چه ها دارند می کنند؟ شما نزد قانون، نزد شرع ، نزذ ملت و در روز جزا ، موظف به پاسخگویی و نه توجیه هستید. برنامه هفتم را قبل از نهایی شدن ، برای نقد اصلاحی بشکلی عمومی، منتشر نموده و از انجمن های علمی، اتاق های فکر و گروه های سیاستگذاری و مطالعات حکمرانی استمداد طلبی کنید. مشتی خط خطی و بخشی کپی- پیست شده را نمی توان برنامه هفتم نامید برادر.

شعارسال: از ۲۱ اسفند سال گذشته دولت ‏با وصول پیشنهاد ‎برنامه توسعه از سوی سازمان برنامه و بودجه، وارد رسیدگی به سند برنامه هفتم توسعه پنج‌ساله کشور شد و اکنون روز‌های پایانی فرایند تدوین این برنامه در دولت در حال سپری شدن است و انتظار می‌رود به زودی برنامه هفتم توسعه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

ادعای گل و بلبلی بنام برنامه هفتم توسعه و چشم های در انتظار دانشگاهیان و انجمن های علمی برای ورود مشورتی

هفته گذشته محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مشترکی که بین دولت و مجلس برگزار شد بر ارائه برنامه هفتم توسعه به مجلس شورای اسلامی حداکثر تا پایان اردیبهشت تاکید کرد و اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه کشور باید محور همه تحولات کشور قرار گیرد و در حقیقت باید میثاق ملی نظام حکمرانی برای تحول باشد.

در این باره سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور  اظهار داشت: این برنامه در دولت در حال بررسی است و مرتب جلسات با حضور مسئولین دستگاه‌ها و وزرا در حال برگزاری است و بخش‌های مختلف نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه مراحل نهایی خود را طی می‌کند، عنوان کرد: در حال حاضر توافقاتی بین سازمان برنامه و دستگاه‌های زیر ربط صورت گرفته، اما نیاز است در دولت یک جمع بندی صورت گیرد تا تصویب شود.

*استفاده از سند تحول دولت در تدوین برنامه هفتم توسعه

حسینی با بیان اینکه از سند تحول دولت در تدوین برنامه هفتم توسعه استفاده شده است، گفت: دولت در آغاز کار سند تحول خود را ارائه کرد و از این سند در تدوین برنامه هفتم توسعه استفاده شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه به بهبود شرایط اقتصادی مردم و وضعیت کشور کمک شایانی خواهد کرد، گفت: این برنامه در مراحل پایانی رسیدگی و بررسی در دولت قرار دارد و به زودی تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد که امیدواریم مراحل آن نیز در مجلس به خوبی طی شده و مورد اجرا قرار بگیرد.

 از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون شش برنامه توسعه نهایی و اجرایی شده است، برنامه‌هایی که در جریان تصویب آن، نهاد‌های مختلف نظام مشارکت داشته و در جریان اجرا، جزو قوانین بالادستی به شمار می‌روند.

البته این برنامه‌ها در سال‌های گذشته با چالش‌هایی که در مسیر اجرای قوانین به وجود آورد، مانع از دستیابی به اهداف کلان شد. حال اگر بناست برنامه هفتم توسعه، تجربه‌ای جدید نسبت به برنامه‌های گذشته را تجربه کند، دولت و سایر دستگاه‌های تصمیم گیر باید از اشتباهات گذشته درس گرفته و راهی برای برون رفت اقتصاد ایران از سیکل معیوب دهه گذشته را پیدا کنند و یک برنامه خوب توسعه‌ای را تدوین و اجرا کنند.

گفتنی است؛ بررسی آخرین اقدامات به عمل آمده در تدوین برنامه هفتم توسعه در دستور کار هفته جاری کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت راه دانا، تاریخ انتشار: 19فروردین1402، کدخبر: 2009832، dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین