پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
موضع گیری تاریخی مان درباره بسیاری از شرکت‌های ذیل وزارت نفت و بی عدالتی حقوق دریافتی توسط کارکنان آن‌ها و تافته جدابافته دیده شدن آن‌ها که نیاز به توضیح ندارد. اما اخیرا مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش بیان نموده که مصرف روزانه بنزین ۱۱۰ میلیون لیتر است و مصرف و تولید سربه‌سر شده‌اند؛ سالانه بیش از یک میلیون خودرو عرضه می‌شود و هیچ خودرویی هم اسقاط نمی‌شود، در صورت ادامه همین روند، ما به ناترازی بنزین خواهیم رسید و واردکننده خواهیم شد. اولا این شرکت با ده‌ها هزار پرسنل حقوق بگیر شبه نجومی چه کارکردی برای کشور دارد و چرا واگذار نمی‌شود؟ ثانیا چرا این شرکت در بحث بهره وری مصرف سوخت ورود موثر ندارد و فقط برای باد چماق می‌کشد؟ بقول کاربری در فضای مجازی (موقعیت مقداد در کانال تلگرامی ویدلش)، نمیگن مصرف خودرو‌های شهری ایرانی سه برابر مصرف خودرو‌های شهری ژاپنی و اروپاییه، میگن مصرف بنزین ایرانی‌ها سه برابر مصرف جهانیه؟!

شعار سال: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: مصرف روزانه بنزین ۱۱۰ میلیون لیتر است و مصرف و تولید سربه‌سر شده‌اند؛ سالانه بیش از یک میلیون خودرو عرضه می‌شود و هیچ خودرویی هم اسقاط نمی‌شود، در صورت ادامه همین روند، ما به ناترازی بنزین خواهیم رسید و واردکننده خواهیم شد.

شرکت کم خاصیتی بنام شرکت ملی پالایش و پخش و هشدار درباره ناترازی بنزین و گازوئیل + کم توجهی به بهره وری در مصرف سوخت و غوغا کردن درباره حجم مصرف؟
جلیل سالاری با اشاره به آخرین وضعیت تراز بنزین در کشور عنوان کرد: سال گذشته حدود ۱.۲ میلیون کارت سوخت نوشماره برای خودرو‌های جدید صادر کردیم، یعنی سالانه فقط همین خودرو‌های نوشماره حدود ۳.۵ میلیون لیتر در روز بر مصرف بنزین اضافه می‌کنند؛ ۳.۵ میلیون لیتر در روز رقم قابل توجهی است و معادل ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه تبریز است.

وی اظهار داشت: روند فعلی بدین صورت است که سالانه بیش از یک میلیون خودرو عرضه می‌شود و از آن طرف هیچ خودرویی اسقاط نمی‌شود و از طرفی همین خودرو‌های فرسوده نیز سالانه بر مصرف بنزین‌شان به دلیل استهلاک افزوده می‌شود.

سالاری افزود: طبیعتا روند فعلی مصرف بنزین را نمی‌توان با احداث پالایشگاه و پتروپالایشگاه و افزایش تولید بنزین مدیریت کرد و در صورت ادامه همین روند، ما به ناترازی بنزین خواهیم رسید و واردکننده خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: الان مصرف بنزین روی عدد ۱۱۰ میلیون لیتر در روز است و مصرف و تولید سربه‌سر شده‌اند، اگر مجددا مصرف بنزین در تعطیلات تابستانی افزایش یابد، طبیعتا ناترازی ایجاد می‌شود.

* پیش‌بینی مصرف ۲۲ میلیارد لیتر سوخت مایع در نیروگاه‌ها

وی تاکید کرد: علاوه بر ناترازی بنزین، ما با ناترازی گازوئیل نیز دست و پنجه نرم می‌کنیم؛ ناترازی گاز موجب شده است که بخش قابل توجهی از تامین سوخت نیروگاه‌ها با گازوئیل صورت بگیرد.

سالاری توضیح داد: هم‌اکنون تامین روزانه ۳۵ میلیون لیتر سوخت مایع برای نیروگاه‌ها، رقم قابل توجهی است. مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها از ۷ تا ۸ میلیارد لیتر در سال ۹۸ به ۱۸ میلیارد لیتر در سال گذشته رسیده است و طبق پیش‌بینی امسال به عدد ۲۲ الی ۲۳ میلیارد لیتر می‌رسد.

شرکت کم خاصیتی بنام شرکت ملی پالایش و پخش و هشدار درباره ناترازی بنزین و گازوئیل + کم توجهی به بهره وری در مصرف سوخت و غوغا کردن درباره حجم مصرف؟
 ۵۰ درصد از سوخت‌گیری بنزین آزاد با کارت سوخت شخصی انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: یکی از اهداف اصلی ایجاد سامانه سوخت، نظارت بر میزان مصرف هر خودرو بود و لزوم استفاده مجدد مردم از کارت سوخت شخصی برای سوخت‌گیری بنزین آزاد این هدف را محقق می‌کند و اطلاعات بسیار ارزشمندی را در اختیار شرکت قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: در سال جاری نیز قانون بودجه تصویب کرد که ضرورت دارد مردم را به سمت استفاده از کارت سوخت شخصی هدایت کنیم و کارت سوخت جایگاه‌ها ساماندهی شود. تا قبل از این حدود ۳ الی ۴ درصد سوخت‌گیری بنزین آزاد با کارت سوخت شخصی انجام می‌شد و بسیاری از مردم اطلاع نداشتند که حتی در کارت سوخت شخصی خود سهمیه بنزین آزاد نیز تعبیه شده است.

سالاری اظهار داشت: بدین ترتیب ما به مردم اطلاع‌رسانی کردیم که کارت سوخت شخصی شما دارای اعتبار کافی برای سوخت‌گیری بنزین آزاد است که ضروری است از آن استفاده کنید.

شرکت کم خاصیتی بنام شرکت ملی پالایش و پخش و هشدار درباره ناترازی بنزین و گازوئیل + کم توجهی به بهره وری در مصرف سوخت و غوغا کردن درباره حجم مصرف؟
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: استفاده از کارت سوخت جایگاه‌ها باعث شده است خرابی کارتخوان‌ها در جایگاه‌ها افزایش یابد، زیرا این کارت‌ها در جایگاه‌ها رها شده بود و آلودگی و هزار اتفاق دیگر برای آن می‌افتاد که باعث خرابی می‌شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد سوخت‌گیری بنزین آزاد با کارت سوخت شخصی انجام می‌شود که این عدد به صورت گام به گام افزایش خواهد داشت و طبق قانون بودجه تا پایان شهریور باید به عدد بیش از ۹۰ درصد برسد.

سالاری اشاره کرد: نکته بعدی این است که کارت سوخت باید به خودرو متصل شود که همکاران ما در حال مطالعه و اجرای آن هستند. بدین ترتیب تراکنش‌ها شفاف می‌شود و می‌توان خودرو‌های پرمصرف را از کم‌مصرف شناسایی کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:۱۵ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۴۰۲۰۳۱۴۰۰۰۲۰۴، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین