پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۹۱۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵
چندین ساختمان نیمه کاره، همزمان در منطقه خلازیر تهران فرو ریختند. چهار مامور پلیس و دو مامور شهرداری زیر آوار ماندند.خبرها حکایت از درگذشت دو مامور نیروی انتظامی و دو مامور شهرداری دارد. سوال اینجاست که چرا این منطقه تا به این حد دارای مشکل است. شهردار منطقه ۱۹کیست؟ منتظر پاسخ های زاکانی هستیم.

شعارسال: پنج ساختمان نیمه کاره، همزمان در منطقه خلازیر تهران فرو ریختند. ۴ مامور پلیس و دو مامور شهرداری زیر آوار ماندند. گزارش های اولیه حکایت از فوت دو مامور پلیس و دو مامور شهرداری دارد.

جزئیات سقوط همزمان چند ساختمان نیمه کاره در خلازیر تهران + شهردار منطقه 19 چه پاسخی دارد؟


سید جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی تهران اعلام کرد: ساعت ۱۲ و ۲۴ دقیقه روز یکشنبه، پانزدهم مردادماه حادثه ریزش ساختمان در منطقه خلازیر - شهرک احمدیه به آتش نشانی اعلام می‌شود. شش ایستگاه آتش نشانی به همراه لودر و جرثقیل در محل حاضر شدند. عوامل ستاد بحران و هلال احمر در منطقه حضور یافته اند. سخنگوی آتش نشانی از نجات دو نفر از زیر آوار خبر داد و تاکید داشت: اهالی آمار‌های مختلفی از افراد زیر آوار مانده اعلام می‌کنند که نیرو‌های امدادی در تلاش برای یافتن افراد حادثه دیده و خروج آن‌ها از زیر آوار هستند.

تعداد بازدید : 51

*گزارش مصدومیت ۱۱ نفر   و فوت سه مامور پلیس و شهرداری : بر اساس این گزارش، سازمان اورژانس کشور تعداد مصدومان حادثه ریزش آوار (خلع ید و تخریب ساختمان) در منطقه ۱۹ تهران شهرک احمدیه را تاکنون ۱۱ نفر اعلام کرده که از این تعداد ۸ مصدوم در محل درمان و مابقی به بیمارستان منتقل شدند. همچنین ۱۴ آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.
سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی دقایقی پیش به خبرنگار گفت: فعلا ۲ نفر را زنده از زیر آوار خارج کرده ایم و آمار دقیقی از زیر آوارماندگان نداریم. وی ادامه داد: فعلا یکی از ستون‌های بزرگ را بریده ایم تا بتوانیم امدادرسانی کنیم.

همچنین مرتضی رضایی، معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران به حادثه منطقه ۱۹ شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: با توجه جستجوی تیم‌های آنست و آواربرداری جمعیت هلال احمر با همکاری سازمان آتش نشانی تا ساعت ۱۶:۱۰، ۳ مصدوم از زیر آوار نجات یافته و تحویل عوامل ۱۱۵ داده شد. ۳ مورد نقطه زنی هم توسط عوامل آنست انجام شده که به علت شرایط آوار امکان جستجو فعلا وجود ندارد.

*نادعلی: ساخت و ساز‌های غیرمجاز در خلازیر مسبوق به سابقه است

همچنین علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار  به حادثه خلازیر اشاره کرد و گفت: در این منطقه ساخت و ساز‌های غیرمجاز مسوبق به سابقه است و بنده از آقای نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران موضوع را پیگیری کردم.

وی ادامه داد: همکاران شهرداری برای تخریب ساختمان‌های غیرمجاز رفتند، اما به قدری ساختمان‌های ناایمن بودند که تعدادی از همکارای زیرآوار ماندند. بر اساس آخرین آماری که بنده دارم تعدادی از همکاران را از زیرآوار خارج کردند.

روایت فاجعه خلازیر از زاویه دیگر: 

کانال تلگرامی ویدلش به روایت حانون می‌نویسد که ‏در مورد حادثه فروریزش ساختمان‌های محله خلازیر باید به موارد زیر توجه داشت:
۱. از ساخت و ساز غیرمجاز به موقع جلوگیری نشده
۲. اجرای ساختمان‌های غیر مجاز پیشرفت داشته
۳. شهرداری وارد عمل میشه برای تخریب
۴. مدیریت تخریب به راننده لودر واگذار میشه
۵. تخریب به روش کشش با تسمه انجام میشه بدون در نظر گرفتن شعاع موثر
۶. اثر دومینویی تخریب پیش بینی نمیشه
۷. ساختمان واژگون و روی ساختمان مجاور آوار میشه
۸. بار جانبی به ساختمان مجاور وارد و جابجایی آن ساختمان سوم رو به حرکت در میاره و ساختمان سوم ویران میشه
۹. صحنه عملیات مدیریت نشده و فروریزش آوار باعث جان باختن تعدادی از حاضرین میشه

در پایان عارضم، همان‌طور که ساخت ساختمان یک فرایند مهندسی‌است، تخریب اصولی و ایمن هم به یک رویکرد مهندسی و مدیریتی نیاز دارد.

فیلم واضح از بستن طناب به ستون و تخریب غیراصولی ساختمان توسط عوامل شهرداری تهران را نشان می دهد. برخلاف ادعای روزنامه همشهری، این تصاویر نشان می‌دهد فاجعه انسانی و مرگ ۴نفر به دلیل تخریب غیراصولی ساختمان صورت گرفته است!

تعداد بازدید : 34

 

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت رکنا، تاریخ انتشار: 15مرداد1402، کدخبر: 916600، www.rokna.net / سایر منابع .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین