پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳
فریبرز ناطقی الهی نوشت: چطور ساختمانی چندین طبقه به مرحله نازک کاری می‌رسد که غیر مجاز است! و چطور این نقشه‌ها با بادبند‌های غیر متعارف تایید می‌شوند؟ چند باره باید عرض کنم شهرداری و نظام مهندسی بدلیل ترک فعل مقصرند، باید مراحل کار هر چه سریعتر اصلاح شود وگرنه هر روز شاهد ریزش ساختمان‌های بیشتری در کشور خواهیم بود. در این مورد خاص هم تخریب غیر فنی و اصولی که نمایانگر اقدام غیر تخصصی و واژگونی بر روی سازه‌های ضعیف می‌باشد.

شعار سال: با جمله مقاله ۷ تیرماه خودم دوباره شروع می‌کنم «بزودی باید شاهد افزایش ریزش ساختمان‌های بیشتری در کشور باشیم.»

در تیرماه یادداشتی در همین سایت مبنی بر اتفاقات گوناگونی که در ساخت و ساز و بازسازی‌های ساختمانی در کشور در حال رخ دادن است نوشتم به آدرس زیر: لطفا برای مرور مقاله روی آن در زیر کلیک کنید،

ریزش ساختمان‌ها در منطقه ۱۹ شهرداری! نظام مهندسی و شهرداری بدلیل ترک فعل مقصرند؟!
بطور خلاصه دو مطلب کلی؛ تغییر نقشه‌های سازه‌ای تحت عنوان بهینه سازی برای صرفه جویی توسط برخی مهندسین و مشاوران به غلط و بازسازی‌هایی که از نظر شهرداری درست، ولی از نظر علم سازه‌ای کاملا مردود است را علت اصلی این نوع ریزش‌ها باید دانست. برای مثال ریزش تعدادی از ساختمان‌های در حال ساخت در منطقه ۱۹ تهران بتاریخ ۱۵ مرداد! که در خبر‌ها بعنوان ریزش ساختمان‌های «غیر مجاز» از آن‌ها نامبرده می‌شود!

چطور ساختمانی چندین طبقه به مرحله نازک کاری می‌رسد که غیر مجاز است! و چطور این نقشه‌ها با بادبند‌های غیر متعارف تایید می‌شوند؟ چند باره باید عرض کنم شهرداری و نظام مهندسی بدلیل ترک فعل مقصرند، باید مراحل کار هر چه سریعتر اصلاح شود وگرنه هر روز شاهد ریزش ساختمان‌های بیشتری در کشور خواهیم بود. در این مورد خاص هم تخریب غیر فنی و اصولی که نمایانگر اقدام غیر تخصصی و واژگونی بر روی سازه‌های ضعیف می‌باشد.
ریزش ساختمان‌ها در منطقه ۱۹ شهرداری! نظام مهندسی و شهرداری بدلیل ترک فعل مقصرند؟!

تصویر ریزش چندین ساختمان در حال احداث - منطقه ١٩ شهرداری

ریزش ساختمان‌ها در منطقه ۱۹ شهرداری! نظام مهندسی و شهرداری بدلیل ترک فعل مقصرند؟!

این مقاطع کاملا برای این سازه ضعیف بنظر می‌رسد - بهینه سازی غلط - هنوز زیر بار نرفته است؟


ریزش ساختمان‌ها در منطقه ۱۹ شهرداری! نظام مهندسی و شهرداری بدلیل ترک فعل مقصرند؟!

بقیه بادبند‌ها؟ سازه بنظر درست نمی‌آید! قاب خمشی هم نیست!

ساخت و ساز، بازسازی و مقاوم سازی، مجوز‌های غیر اصولی شهرداری برای کسب درآمد و تایید و مشکلات کلان در نظام مهندسی کشور باید از همین فردا بازنگری گردد، زلزله به جای خود؟!

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، مهندسی زلزله و مدیریت بحران

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۱۷ مرداد ۱۴۰۲، کدخبر:۱۷۹۸۱۱۴، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین