پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۱۴۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
شهرداران ۱۸ کلانشهر کشور ضمن تاکید بر جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز، در نامه‌ای به سران قوا خواستار جرم‌انگاری ساخت ‌و ساز غیرمجاز شدند. نکته جالب اینکه در تمام دنیا تلاش برای کاهش جرم صورت گرفته و در کشور ما ، شهردارهای ۱۸کلان شهر، قصد جرم انگاری از تخلفات را دارند؟ پشت پرده این داستان به نظر شما چیست؟

شعارسال: شهرداران ۱۸ کلانشهر کشور از جمله تهران، قم، تبریز و اصفهان در نامه‌ای به سران قوا خواستار جرم‌انگاری ساخت و ساز غیرمجاز و تعریف مسئولیت کیفری برای سازندگان این سازه‌ها شدند.

درخواست شهرداران  ۱۸ کلانشهر برای تبدیل تخلف ساخت وساز غیرمجاز به جرم ؟!

در این نامه آمده است: ساخت و ساز‌های غیرمجاز در قوانین جزایی جرم انگاری نشده و هیچ ضمانت اجرایی مناسبی برای ارعاب سازندگان غیرمجاز، به منظور رعایت قانون وجود ندارد و متخلفین با سوءاستفاده از این خلاء قانونی، ضمن ایجاد خطر‌های جانی و مالی برای ساکنین این سازه ها، آسیب‌های جبران ناپذیری به زیست شهری نیز وارد می‌سازند.

مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران در این نامه افزود: با عنایت به اینکه اکثر این ساخت و ساز‌ها در مناطق محروم و کم برخوردار شهری اتفاق می‌افتد، این افراد با سوءاستفاده از ناآگاهی اقشار کم درآمد و محروم، اقدام به فروش غیر قانونی ساختمان‌ها و واحد‌های غیرمجاز می‌کنند که در اکثر موارد شهرداری‌ها امکان تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز را ندارند.

«از این رو مستدعی است، به منظور جلوگیری از این اقدامات فاجعه بار که به شکل وسیعی امنیت جانی و مالی افراد متعددی را تهدید می‌کند، به صورت ویژه و با فوریت دستور فرمایید، موضوع شرح الذکر در قالب طرح یا لایحه در مجلس محترم شورای اسلامی مطرح شده و مورد رسیدگی واقع شود و ساخت و ساز‌های غیرمجاز، واجد وصف کیفری تلقی شده و سازندگان و مرتکبین ساخت وساز‌های غیرمجاز مجرم محسوب شده و نسبت به خطرات و آسیب‌های مالی و جانی آتی مسئولیت کیفری داشته باشند

درخواست شهرداران  ۱۸ کلانشهر برای تبدیل تخلف ساخت وساز غیرمجاز به جرم

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 17مرداد1402، کدخبر: 85193448، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین