پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۴۰۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۳
معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور گفت:هم اکنون۵۴ درصد از جمعیت کشور زیر پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار دارند. آقازاده طرح جهاد آبرسانی را یک ابر پروژه ذکر کرد و ادامه داد: در مرحله اول این طرح ۱۰ هزار روستا و در مرحله‌ی دوم هم ۱۵ هزار و ۵۰۰ روستا زیر پوشش خدمات آبرسانی می‌روند و خوشبختانه آبفای البرز هم در این طرح در رتبه‌ی نخست اجرای طرح قرار داشته که جای تقدیر دارد.

شعارسال: مجید آقازاده با حضور در استان البرز که با هدف بررسی وضعیت اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب و بازدید از مراحل ساخت تصفیه خانه‌های آب شماره ۱ و ۳ کرج و تصفیه خانه‌های فاضلاب کرج و مِهِستان (شهر جدید هشتگرد) و تصفیه خانه آب مهستان (مراحل ساخت مدول دوم آن) انجام شد، اظهار داشت: در ۴۴ سال گذشته تا کنون در بخش آب و فاضلاب در کشور عملکرد بسیار درخشان و قابل توجهی داشته‌ایم و اتکایمان از خارج قطع و متکی به توان و نیرو‌های داخلی شده‌ایم. بطوری که در بخش آب از ۵۷ درصد جمعیت زیر پوشش و برخوردار از آب آشامیدنی سالم در اول انقلاب به ۹۹/۹ درصد و در بخش فاضلاب از ۸/۵ درصد به ۵۴ درصد رسیده‌ایم آنهم با جمعیتی چندین برابر که قابل تحسین است.

پوشش ۸.۵ درصدی خدمات شبکه فاضلاب در کشور به ۵۴ درصد رسیده‌ است

وی افزود: اینهاست که باید به مردم گفته شود و در حقیقت بازتاب و انعکاس اجرای کلیه فعالیت‌ها و پروژه‌های انجام شده در شرکت‌های آبفا و در راستای جهاد تبیین و آگاه سازی مردم از اجرای این برنامه‌ها است.

آقازاده طرح جهاد آبرسانی را یک ابر پروژه ذکر کرد و ادامه داد: در مرحله اول این طرح ۱۰ هزار روستا و در مرحله‌ی دوم هم ۱۵ هزار و ۵۰۰ روستا زیر پوشش خدمات آبرسانی می‌روند و خوشبختانه آبفای البرز هم در این طرح در رتبه‌ی نخست اجرای طرح قرار داشته که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اینکه با اعلام مراکز معتبر جهانی، ایران در حوزه‌ی آبرسانی در شهر‌ها و روستا‌ها در رتبه‌ی نخست قرار دارد، تصریح کرد: با وجود تمام پیشرفت‌ها از وضعیت موجود راضی نیستیم. در اجرای پروژه خط انتقال آب از کرج به گرمدره، اجرای حدود ۵ کیلومتر در مدت ۲۶ روز انجام شده که قابل توجه و مناسب است و این رویه بایستی در قرارداد‌های منعقده رعایت شود و مدت اجرا طولانی دیده نشود.

وی در پایان با تاکید بر تقویت واحد‌های امداد و حوادث و آبرسانی برای افزایش رضایتمندی مردم تصریح کرد: با وجود تمام سختی‌ها و کاهش بارندگیها، آبرسانی با کمترین تنش خوب مدیریت شده و رضایت بخش است، اما نباید فراموش کنیم که در کنار توجه به کمیت آب، به مبحث مهم کیفیت آب هم بایستی توجه جدی داشته باشیم.

حمیدرضا نامداری مدیرعامل آبفای استان البرز نیز در این بازدید گزارشی از وضعیت آبرسانی به استان و نیز اجرای شبکه فاضلاب و تصفیه خانه‌های فاضلاب در دست ساخت و چالش‌ها و کمبود‌های زیرساختی از جمله کمبود حجم مخازن و نهضت مخزن سازی که در حال اجراست، ارتقای ظرفیت تصفیه خانه ۱ و ساخت تصفیه خانه ۳ و‌... ارایه کرد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 28مرداد1402، کدخبر: 1389033، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین