پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
قطعنامه پایانی مراسم راهپیمایی سراسری یوم‌الله ۱۳ آبان۱۴۰۲ در پنج بند قرائت شد و بر این نکته تصریح داشت که کشورهای اسلامی و دولت‌های مستقل نسبت به قطع روابط سیاسی، همکاری‌های اقتصادی و صادرات نفت و گاز به وظیفه انسانی خود عمل کنند. همچنین متن قطعنامه های ۱۳ آبان در پنج سال گذشته در انتهای متن، ارایه شده است.

شعارسال: راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان امسال با حضور اقشار مختلف مردم و دانش‌آموزان تهران از میدان فلسطین به‌سمت لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد.

قطع روابط سیاسی و اقتصادی با اسرائیل توسط کشورهای اسلامی و مستقل ،تاکید قطعنامه پنج بندی ۱۳ آبان ۱۴۰۲ + قطعنامه های ۱۳ آبان پنج سال گذشته

متن قطعنامه پایانی مراسم راهپیمایی سراسری یوم‌الله ۱۳ آبان سال ۱۴۹۲ به‌شرح زیر است:

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم

وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ

«سیزدهم آبان ماه»، یکی از مهم‌ترین نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی و تجلی اراده و ظرفیت‌های مقاومت مقدس در مصاف با استکبار جهانی است. گرامیداشت یاد و خاطره دانش‌آموزان و دانشجویان شهید و غیوری که به‌تأسی از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (رحمة اللّه علیه) این روز را به یکی از مهم‌ترین روز‌های عزت و سربلندی و ایستادگی در مقابل استکبار تبدیل نمودند و اینک اقتدار عظیم حاصل از همان گفتمان استکبارستیزی، معادلات منطقه و جهان را تغییر داده و مانع یکه‌تازی آمریکای جنایتکار و شجره خبیثه استکبار در منطقه راهبردی غرب آسیا شده است.

اینک خونین‌ترین باریکه محصور در توحش مدرن استکبار جهانی با قدرت سلاح ایمان و مقاومت، با یدالله برآمده از آستین مقاومت حلاوت و شیرینی، و پیروزی و ظفرمندی را با عملیات همه‌جانبه و ترکیبی طوفان الاقصی رقم زده و با تازیانه الهی ضربه غیر قابل ترمیم بر چهره سیاه و متعفن رژیم ضدانسانی و نژادپرست صهیونیستی وارد و ادراک‌ها و ذهنیت‌های آلوده و دکترین‌های زاینده رژیم جعلی را به‌هم ریخته است.

ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات سراسری یوم‌الله ۱۳ آبان که روز تبلور خشم الهی و انقلابی ملت ایران علیه «شیطان بزرگ» آمریکای جنایتکار و ایادی استکبار جهانی است، با اعتماد به نصرت الهی و اعتقاد بر استکبارستیزی عقلانی و ندای هیهات منّا الذّلّة، مواضع خود را با بانگ رسای الله‌اکبر خامنه‌ای رهبر به جهانیان اعلام می‌داریم:

۱. ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی، ضمن تجدید میثاق با معمار گفتمان استکبارستیزی، حضرت امام خمینی (رحمة اللّه علیه) رمز مقاومت در برابر سلطه جهانی آمریکا و صهیونیزم را پیروی از فرامین رهبر فرزانه و دوراندیش انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مدّ ظلّه العالی) می‌دانیم.

۲. ما ملت مسلمان و ظلم‌ستیز ایران، سیاست‌های دوگانه حکام غربی و خانه پوشالی حقوق بشر و نمایندگان غربی در شورای مضحک امنیت را محکوم و خواستار آتش‌بس فوری در سرزمین‌های اشغالی بوده؛ اعلام می‌داریم بحران منطقه‌ای کنونی غرب آسیا حاصل سیاست‌های تبهکارانه آمریکای جنایتکار در تسلیح، تأمین مالی و تحریک دولت وحشی و تروریستی صهیونیست است.

۳. به آمریکا، انگلستان و فرانسه اعلام می‌کنیم که محور مقاومت محدود به غزه و فلسطین نیست و اگر بمباران و کشتار وحشیانه مردم مظلوم غزه متوقف نگردد، هیچ سناریویی را دور از ذهن ندانید و آگاه باشید که هویت ما با هراس‌افکنی در جان اشغالگران گره خورده و سلاح‌های ما بی‌تاب و جمجمه‎های شما در تیررس ماست و بهای جان بی‌گناهان، منافع و جان‌های شما خواهد بود.

۴. از تمامی کشور‌های اسلامی و دولت‌های مستقل می‌خواهیم ضمن محکومیت جدی جنایات ضدبشری و نسل‌کشی مردم مظلوم غزه توسط رژیم نژادپرست صهیونیستی در مجامع بین‌المللی نسبت به قطع روابط سیاسی، همکاری‌های اقتصادی و صادرات نفت و گاز به وظیفه انسانی خود عمل نمایند.

۵. ضمن تقدیر از ملت‌های آزاده دنیا و مردم کشور‌های اسلامی خاصه ملت انقلابی ایران به‌خاطر حضور باشکوه، پرمعنا و الهام‌بخش درحمایت از مردم مظلوم غزه و مبارزان فلسطینی اعلام می‌کنیم: تا پیروزی نهایی فلسطین در کنار این ملت مقاوم و قهرمان خواهیم ماند و از مواضع مقتدرانه و دیپلماسی فعال دولت محترم حمایت می‌نماییم؛ و السلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته

شنبه ۱۳ آبان‌ماه ۱۴۰۲ مطابق با نوزدهم ربیع‌الثانی ۱۴۴۵

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر (قطعنامه‌های ۱۳ آبان در پنج سال گذشته):

قطعنامه ۱۳ آبان ۱۴۰۱:

شرکت کنندگان در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در قطعنامه پایانی این مراسم تاکید کردند: ما شرکت کنندگان در این راهپیمایی ضمن اعلام حمایت از اقدامات انقلابی مجلس، دولت و دستگاه قضا مصرانه بر مقابله مستمر بر فتنه انگیزی‌ها و اخلال‌گری‌ها تاکید و از مسئولین امر می‌خواهیم ضمن رسیدگی به مشکلات معیشتی و رفاهی مردم صف معترضان و اعتراضات به حق آنان را از مغرضان جدا دانسته و راه‌کار‌های قانونی بیان انتقادات را فراهم کنند. متن قطعنامه پایانی مراسم راهپیمایی سراسری یوم الله ۱۳ آبان به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

گرامیداشت سیزدهم آبان ماه، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، امسال در حالی با مراسم هفتم جانسوز شهدای مظلوم حرم مطهر حضرت احمدابن‌موسی «علیهما السلام» تقارن یافته، که این جنایتِ شقاوت‌آمیز و سکوت مدعیان حقوق بشر، گواهی بر عمقِ کینه و تجسمِ شرارتِ طاغوتِ اعظم آمریکای سلطه گر و نشانی از دست دشمنِ آتش‌افروز و عوامل خائن، جاهل و غافل آن علیه ملت بزرگ ایران اسلامی بوده و چالشی است که از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، با سرنگونی حکومت ملی مصدق آغاز و با رخداد‌های سه‌گانه‌یِ تجربه‌آموز این روز، یعنی «تبعید حضرت امام «قدس الله نفسه الزکیه» به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار وحشیانه دانش آموزان انقلابی توسط رژیم سفاک و یزیدی پهلوی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در سال ۳۵۸» ادامه یافته و هم‌اکنون نیز در هیئت جنگ ترکیبی با ترور دانشمندان و فرماندهان نظامی و حمایت از گروهک‌های تروریستیِ وهابی و سلفی و منافقین، تجزیه‌طلب‌ها و اغتشاشگران استمرار و با دستور کار قرار دادن سیاست‌های تبلیغی و رسانه‌ای فعال در زمینۀ مأیوس‌سازی مردم با جعل اخبار، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن محسّنات بزرگ و البته با استمداد از دنباله‌های آنان در داخل کشور که با قلم‌فروشی و وطن‌فروشی و تیز کردن قمه اوباش و با بهره‌مندی از آزادی‌ها و امکانات کشور در خدمت دشمن و شبکه‌های نیابتی آن حرکت می‌کنند ادامه دارد.

اینک در این هنگامه غرورآفرینِ حماسه یِ ایستادگی و مقاومت ایران اسلامی، و در شرایطی که افول آمریکا آغاز و قدرت استکبار تنزل یافته و نشانه‌های انحطاط سیاسی، مدنی و اخلاقی و اختلافات و دو دستگی‌های خونین داخلی نمایان گشته، و پیکر نامبارک این بت بزرگ در منطقه، به خاک مالیده شده و در سوی مقابل، ایران قوی و مستقل با اراده‌یِ شکست‌ناپذیر در نظم جدید جهانی به حقیقتی انکارناپذیر مبدل گشته، ما شرکت کنندگان در تظاهرات سراسری و یکپارچه ۱۳ آبان ماه، مواضع خود را با بانگ رسای «الله اکبر» و «خامنه‌ای رهبر» به جهانیان اعلام می‌کنیم:

۱ـ ما شرکت کنندگان در این راهپیمایی ضمن تجدید میثاق و عهدی دوباره با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی «رحمت الله علیه» و مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای «مد ظله العالی» همچنان بر وحدت و همگرایی حول محور رهنمون‌بخش ولایت فقیه و تمسک به رهبری مقتدای عظیم الشان ملت ایران در عبور از گذرگاه‌های تاریخی تأکید، تبیین، تعمیق و ارتقای نگاه نسل‌های آتی انقلاب نسبت به این نعمت بی‌بدیل الهی را خواستاریم.

۲ـ ما شرکت کنندگان در این راهپیمایی با آگاهی نسبت به فتنه مرجفون، نیک می‌دانیم نقشه‌های سرویس‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس و رژیم کودک‌کش صهیونیستی، با کمک اشرافیت بدوی آل‌سعود و اشرافیت خرافه‌پرست بریتانیا با قشون‌کشی بی‌سابقه سایبری و شبیخون وَهم‌آورِ شناختی، با اسیران چشم و گوش بسته عالم مجازی و با کمک بعضی سلبریتی‌های بی‌هویت و مأمور و مزدور که در اغتشاشات اخیر ناکام ماندند دست از سر جوانان این مرز و بوم بر نخواهند داشت، لذا از خانواده‌ها، مربیان، معلمان و اساتید فرهیخته و مسئولین فرهنگی بصیر و دلسوز کشور می‌خواهیم که با حفظ هوشیاری، ارتباط و گفتگو با نسل جوان، به تبیین واقعیت‌ها و خنثی سازی نقشه دشمنان اهتمام نمایند.

۳ـ ما شرکت کنندگان در این راهپیمایی از مسئولین فرهنگی کشور بویژه وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و رسانه‌های جمعی می‌خواهیم، رهنمود‌های مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای «مد ظله العالی» را، در زمینه جهاد و تولید محتوا و گنجاندن مضامین اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی را جامه عمل پوشانده و با احساس مسئولیت نسبت به برنامه ریزی برای مقابله با حجم عظیم محتوای دروغ، تهمت و سخنان انحرافی که ذهن فعال نوجوانان وجوانان ما را هدف گرفته اند؛ اقدام نمایند.

۴ـ ما شرکت کنندگان در این راهپیمایی ضمن اعلام حمایت از اقدامات انقلابی مجلس محترم، دولت ارزشی و جهادی و دستگاه محترم قضا مصراه بر مقابله مستمر بر فتنه انگیزی‌ها و اخلال‌گری‌ها تاکید و استفاده از نگاه و توان و ظرفیت نخبگان جوان در پیشبرد کار‌ها را گره‌گشای کشور در شرایط و وضعیت خطیر دانسته و از مسئولین امر می‌خواهیم ضمن رسیدگی به مشکلات معیشتی و رفاهی مردم صف معترضان و اعتراضات به حق آنان را از مغرضان جدا دانسته و راه‌کار‌های قانونی بیان انتقادات را فراهم سازند.

۵ ـ به نام نامی خدای مظلومان و خون‌های به ناحق ریخته شده شهدای امنیت و شهدای بارگاهِ قدسیِ حضرت شاهچراغ «علیه السلام» و ضمن تسلیت به خانواده‌های عزادار، مردم شیراز و ملت ایران، از دستگاه‌های مسئول و بخش حقوقی و قضائی کشور خواستاریم عاملان این جنایات اندوهبار و سررشته‌های فاجعه‌آفرینی‌های یک ماهه اخیر را سریعاً شناسایی و مجازات نموده و همکاری کنندگان با سنتکام رسانه‌ای را تحریم نماید.

۶ـ ما شرکت کنندگان در این راهپیمایی از دانش‌آموزان و دانشجویان و اساتید معزز، این پیشگامان گام دوم انقلاب اسلامی، که با هوشمندی و بصیرت، استوار و پابرجا، با مقاومتی آگاهانه و وظیفه‌شناسیِ مسئولانه، در مقابل عوامل فتنه‌انگیز مراکز آموزشی ایستادگی کردند قدردانی نموده و همچنین از امت ایران اسلامی می‌خواهیم در مقابل دست آتش‌افروز و جریانی که به جان مردم و امنیت آنان و مقدسات آنان بی‌اعتنائی و بی‌احترامی روا می‌دارد ید واحده بوده و وحدت و انسجام خود را حفظ نمایند.

۷ـ ما امت شهیدپرور، استقلال، اقتدار و امنیت ایران اسلامی را مرهون خون ده‌ها هزار شهید گرانقدر و مجاهدت فرزندان غیور ملت ایران و جان‌برکفان نیرو‌های حافظ امنیت کشور و مجاهدت‌های ایثارگرانه و فداکارانه آنان دانسته و در پایان با درود به روح پرفتوح همه شهدای انقلاب اسلامی بویژه شهدای مدافع امنیت کشور، شهدای محور مقاومت و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، عهد می‌بندیم که همواره ادامه دهندگان راه پرفروغ و نورانی آنان و قدردان و پشتیبان و حافظان امنیت کشور خواهیم بود؛ و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته

جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ هجری خورشیدی

مطابق با ۸ ربیع الثانی ۱۴۴۴ هجری قمری»

قطعنامه ۱۳ آبان ۱۴۰۰:

قطعنامه اجتماع مردمی یوم الله سیزدهم آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» صادر شد. متن قطعنامه پایانی این مراسم بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
قطعنامه تظاهرات سراسری و اجتماع مردمی یوم الله سیزدهم آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی»

وَلَا تَرْکَنُوا إِلَی الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَمَا لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ (سوره هود آیه۱۱۳)

خداوند کریم و نعیم را سپاسگزاریم که به ملت ایران توفیق داد در پرتو نعمت "اسلام" و "ولایت" و رهبری‌های حکیمانه و پیامبرگونه حضرت امام خمینی و خلف صالح و شایسته ایشان مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای، پرچمدار احیای "تمدن نوین اسلامی" در عصر " طاغوت و جاهلیت مدرن" گردند و الگوی نجات بخشی از زندگی عزتمندانه، شرافتمندانه و رو به سوی فلاح و رستگاری را پیش‌روی جامعه بشری بگشایند.

اینک در لحظات شورانگیز و غرورآفرین گرامیداشت سیزدهم آبان ماه "روز ملی مبارزه با استکبار جهانی" و در شرایطی که "افول امریکا" با شکست راهبرد‌ها و سیاست‌های منطقه‌ای کاخ سفید و خروج نظامیان تروریست این کشور از افغانستان و به فضل الهی از غرب آسیا و نیز فروپاشی تدریجی لیبرال دموکراسی غربی پدیدار شده است و طنین "مقاومت و استکبارستیزی ملت ایران"، پیش روندگی انقلاب اسلامی و اقتدار روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پرتو "بیانیه گام دوم انقلاب" را به حقیقتی انکارناپذیر تبدیل کرده است؛ ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات سراسری و دشمن‌شکن ۱۳ آبان ماه، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی و ولایی "الله اکبر" و "خامنه‌ای رهبر" به جهانیان اعلام می‌کنیم:

۱- ملت مومن، انقلابی و ولایتمدار ایران، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی امام راحل؛ تبعیت از منویات و رهنمود‌های مقام معظم رهبری را رمز موفقیت و ضمانت پیش‌روندگی انقلاب اسلامی دانسته و بر پایبندی به اصل ماندگار و مترقی "ولایت فقیه" به عنوان مبنای اساسی عزت و اقتدار ایران اسلامی، همبستگی و وحدت ملی را تکلیف شرعی آحاد مردم، مسئولین و جناح‌های وفادار به انقلاب و رکن رکین موفقیت‌ها و پیروزی‌های ایران اسلامی دانسته و هرگونه اقدام و عمل تفرقه افکنانه و وحدت شکنانه در کشور را محکوم می‌نماید.

۲- ما ملت مقتدر و استکبار ستیز ایران، ضمن بی اعتمادی مطلق به قدرت‌های سلطه‌گر و در رأس آن، رژیم تروریست و جنایتکار امریکا، خروج عهدشکنانه آمریکایی‌ها از برجام و تشدید سیاست‌های خصمانه سردمداران جنایت‌پیشه کاخ سفید علیه نظام و ملت ایران با تحمیل جنگ گسترده روانی، رسانه‌ای و اقتصادی را تجربه‌ای بزرگ در این عرصه دانسته و از آنجا که رایزنی‌ها برای آغاز مرحله جدید مذاکرات هسته‌ای با رعایت اصل عزت، حکمت، مصلحت و اقتدار ایران اسلامی به مراحل نهایی نزدیک شده است، مواضع حکیمانه و هوشمندانه رهبر عظیم الشأن انقلاب و "قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران" مصوب مجلس شورای اسلامی را نقشه راه مذاکرات پیش‌رو دانسته و بر لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی و راستی‌آزمایی انتفاع ملت ایران از آن و تعهد امریکایی‌ها بر عدم عهدشکنی مجدد و تداوم روند شیطنت‌آمیز گذشته بعنوان خواسته و مطالبه حق و خدشه‌ناپذیر خود تاکید می‌کنیم.

۳- ماجرای حمله سایبری به سامانه توزیع بنزین کشور را توطئه‌ای شوم و ساخته و پرداخته افکار مزدوران امریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی برای تشدید فشار، تولید نارضایتی و عصبانیت در جامعه، ایجاد فتنه و آشوب خیابانی می‌دانیم که در برخورد با دیوار مستحکم بصیرت و هوشمندی مردم ایران و اقدام جهادی و سریع دولت مردمی ناکام ماند، ضمن محکوم کردن این اقدام پلید، از دولت و دستگاه‌های ذیربط می‌خواهیم با بهره‌مندی از جوانان انقلابی و بکارگیری تمهیدات و ساز و کار‌های جدی "پدافند و امنیت سایبری و حفاظت زیرساخت‌های کشور" را تقویت و از آسیب‌پذیری‌های این حوزه برابر توطئه‌های دشمن، پیشگیری و جلوگیری نمایند.

۴- شکست راهبرد‌ها و سیاست‌های امریکا در غرب آسیا و خروج خفت‌بار نظامیان تروریست این کشور از افغانستان، عراق و سوریه را نشانه "سرعت گرفتن افول امریکا" و نتیجه قدرت مقاومت و ایستادگی ملت‌های منطقه تحت گفتمان مقاومت، وحدت و استکبارستیزی ملت ایران دانسته و بر ضرورت هوشیاری و هوشمندی ملت‌های منطقه برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های کاخ سفید مانند آنچه در صحنه جنایات تروریستی اخیر در مساجد افغانستان و در حین برگزاری نماز جمعه اتفاق افتاد، تاکید می‌نماییم.

۵- حمایت همه جانبه خود از آرمان قدس و مقاومت اسلامی فلسطین و همچنین حماسه آفرینی‌های حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، مجاهدان بحرین و بسیج مردمی عراق و سوریه به عنوان "ارتش قدرتمند امت اسلامی" برابر "نظام سلطه و صهیونیسم جهانی" و "ارتجاع منطقه ای" را اعلام و هرگونه اقدام برای تضعیف آنان را بازی در زمین دشمنان قسم‌خورده اسلام عزیز و پیامبــر اعظم دانسته و ضمن محکومیت اقــدام خیانت‌بار برخی دولت‌های منطقه در عادی‌سازی روابط با رژیم جعلی صهیونیستی و مشروعیت بخشی به آن و تفرقه بین کشور‌های اسلامی، به سردمداران این دولت‌ها هشدار می‌دهیم، با تمکین خواست و اراده ملت‌های خود در حمایت از فلسطین مظلوم و مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی، نسبت به این اقدام ننگین تجدید نظر و ادامه روابط با اشغالگران قدس را متوقف سازند.

۶- با ارج نهادن به اقدام هوشمندانه، انقلابی و تاریخی تسخیر لانه جاسوسی امریکا در سال ۱۳۵۸ از مجلس و دولت محترم می‌خواهیم در راستای رهنمود‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم آشنایی نسل جوان و جدید جامعه با توطئه‌های امریکا در ایران، استفاده از مضامین اسناد لانه جاسوسی شیطان بزرگ در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها را به سرعت در دستور کار قرار داده و مانع فراموشی عملکرد شیطانی، خباثت‌گونه و جنایت‌کارانه امریکایی‌ها در جامعه اسلامی شوند.

۷- استقرار دولت سیزدهم با شعار "دولت مردمی برای ایران قوی" را فرصتی ارزشمند و راهبردی برای خدمت صادقانه و مجاهدانه به مردم قلمداد و از دولت خدمتگزار می‌خواهیم با اقتداء به امامین انقلاب اسلامی و نصب العین قرار دادن آرمان‌ها و شعار‌های بلند انقلاب، همت و تلاش همه جانبه خود برای مقابله قاطعانه با جنگ اقتصادی و تحریم دشمن را به کار گرفته و با آسیب شناسی و تجویز نسخه‌های کارآمد و موفق برای قوی ساختن ایران؛ رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

۸- با تعظیم به مقام شامخ شهیدان بویژه سیدالشهدای مقاومت اسلامی، سردار دل‌ها "سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی" و "شهید ابومهدی المهندس" تاکید می‌کنیم مجاهدان مقاومت با زنده نگهداشتن "مکتب حاج قاسم سلیمانی" تا انتقام خون این شهیدان عزیز از آمریکا و خیانتکاران از پای نخواهند نشست.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
۱۳آبان ماه ۱۴۰۰،
۲۸ ربیع الاول ۱۴۴۳

قطعنامه ۱۳ آبان ۱۳۹۸:

قطعنامه تظاهرات یوم‌الله ۱۳ آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» در پایان این مراسم قرائت شد. متن کامل این قطعنامه بدین شرح است:

یا أَیُّهَا الَّذینَ ءَامَنُوا لا تَتَّخِذُوا عَدُوّی وَ عَدُوَّکُم أَولِیَاءَ تُلقُونَ إِلَیهِم بِالمَوَدَّهِ
(سوره ممتحنه آیه یک)‌ای کسانی که ایمان آورده اید، دشمنان من و دشمنان خودتان را دوست مگیرید
با سلام و درود به روح بلند احیاگر اسلام ناب محمدی و بنیانگذار نظام مقدس اسلامی، حضرت روح‌الله، دمنده روح جهاد و استکبارستیزی در کالبد مردم شریف و متدین ایران و مسألت طول عمر بابرکت توأم با صحت، مزید توفیقات و عزّت روزافزون مقتدای عظیم‌الشأن و، ولی امر مسلمین، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای از ذات اقدس احدیت جلّ و علا، ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضد استکباری یوم‌الله سیزدهم آبان ماه «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جهانخوار» با ندای ملکوتی الله اکبر – خامنه‌ای رهبر و شعار کوبنده مرگ بر آمریکا اعلام می‌داریم:
۱- راهبرد مقاومت فعال در برابر دسیسه‌های شیطانی ام‌الفساد قرن، آمریکای جهانخوار و هم‌پیمانان طاغوت اعظم را یک تکلیف دینی – آرمان تغییرناپذیر انقلاب اسلامی و رسالت انسانی خویش دانسته.
هر نوع گفتمان تفرقه‌افکنانه و تحرکات کوته‌فکرانه دو قطبی‌سازی مذاکره – مقاومت در جامعه را شدیداً محکوم می‌نماییم.

۲- با ارج‌نهادن به اقدام هوشمندانه و انقلابی تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ در سال ۱۳۵۸.
استفاده حداکثری از اسناد لانه فساد و جاسوسی طاغوت اعظم در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها برای روشنگری و آشنایی جوانان عزیز با عمق دشمنی کینه توزانه و توطئه‌های ضدبشری آمریکای جنایتکار را با جبران قصور صورت گرفته سنوات قبل و اقدام فوری دستگاه‌های اجرایی ذیربط خواهانیم.

۳- کماکان آمریکای در حال افول و فرو پاشی را دشمن شماره یک بشریت و سردمداران جنایت‌پیشه نظام فرعونی حاکم بر آن و کشور‌های اروپایی را غیرقابل اعتماد دانسته، پرهیز مطلق از دل بستن به دشمن، اعتماد عملی به جوانان مؤمن انقلابی و رونق واقعی تولید را کلید حل معضل بیکاری و مشکلات اقتصادی کشور و وظیفه ذاتی و انقلابی مسئولین اعلام می‌داریم.

۴- با تقدیر و سپاس از میهمان‌نوازی ستودنی ملت متدین عراق در حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین، توطئه رذیلانه آمریکا ــ رژیم کودک کش صهیونیستی و آل سعود خبیث با سوءاستفاده ددمنشانه از مطالبات مردمی و ایجاد آشوب و ناامنی در لبنان و عراق و تلاش مذبوحانه آنان برای تفرقه بین کشور‌های مسلمان و محور مقاومت را شدیداً محکوم، دشمن‌شناسی واقع‌بینانه و هوشیاری امت اسلام بخصوص ملت غیور عراق در برابر دسیسه‌های اخیر با تبعیت از رهنمود‌های مرجعیت عالی دینی را خواهانیم.

۵ - حمایت همه جانبه خود از مبارزات مجاهدان فلسطینی در قلب سرزمین‌های اشغالی، رشادت‌های انصار الله یمن سرافراز در مقابل رژیم فاسد آل سعود، مردم ستمدیده بحرین و نیجریه و دفاع از پرچم برافراشته حزب الله و مقاومت در سراسر منطقه را اعلام و گفتمان سازی و اقدام عملی دولت و ملت برای تحقق بیانیه گرانسنگ گام دوم انقلاب، متضمن تشکیل امت واحده، ایجاد تمدن اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه) را وظیفه دینی، انقلابی و انسانی می‌دانیم.

۶- رمز عبور سرافرازانه از پیچ تاریخی ـ عزت و سربلندی ملت و کشور ـ غلبه بر مشکلات داخلی و توطئه دشمنان خارجی را توکل بر خداوند قادر متعال ـ تبعیت محض همگان از منویات گهربار مقتدای عظیم‌الشأن و شجاع امت اسلامی، مقام معظم رهبری دانسته و ضمن اعلام آمادگی تا پای جان خود، تمامی اقشار، گروه‌ها و مسئولین را به تحقق عملی این مهم فرا می‌خوانیم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

قطعنامه ۱۳ آبان ۱۳۹۷:

قطعنامه تظاهرات سراسری مردم ایران به مناسبت یوم‌الله ۱۳ آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» در پایان این مراسم قرائت شد. متن کامل قطعنامه تظاهرات سراسری یوم الله ۱۳ آبان سال ۱۳۹۷ به شرح زیر است:

با شکر و سپاس خداوند قادر متعال به پاس توفیق الهی چهل سال مقاومت، ایستادگی و صلابت سرافرازانه در برابر چهل سال پیشه و ترفند نظام سلطه با محوریت طاغوت اعظم امریکای سلطه‌جو و به شکست‌کشاندن و انزوای چهل ساله شیطان بزرگ، اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و غلبه حق بر باطل و سلام و درود به روح ملکوتی احیاگر اسلام ناب محمدی"صل الله علیه و آله" و بنیانگذار نظام مقدس اسلامی، حضرت امام خمینی "رضوان الله علیه" دمنده روح جهاد و استکبارستیزی در کالبد ملت سلحشور ایران اسلامی و با تأکید بر تعطیل‌ناپذیر و نشأت‌گرفته از تعالیم دینی و آموزه قرآنی بودن استکبارستیزی، ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضداستکباری یوم‌الله سیزدهم آبان ماه با ندای ملکوتی الله اکبر ـ خامنه‌ای رهبر و شعار همیشه زنده مرگ بر آمریکا اعلام می‌داریم:
۱- استکبارستیزی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های انقلاب اسلامی و نزاع بین اسلام و کفر است که هرگز محدود به زمان خاصی نبوده و نیست لذا کماکان با عمل به وظیفه دینی و انقلابی خود، این مبارزه مقدس را تا نابودی کامل نظام سلطه و خوی استکباری دولت سلطه‌جو و استعمارگر آمریکا به عنوان کامل‌ترین مصداق استکبار ادامه خواهیم داد.

۲-خروج عهدشکنانه آمریکا از برجام و تشدید سیاست‌های خصمانه سردمداران جنایت‌پیشه ام‌الفساد قرن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تحمیل جنگ خاص از نوع روانی ـ رسانه‌ای، اقتصادی و عملی علیه ملت، بار دیگر دشمن شماره یک و غیرقابل اعتماد بودن طاغوت اعظم، آمریکای پلید را اثبات نمود که در همین رابطه با تبعیت از مواضع حکیمانه مقتدای عظیم‌الشأن عزیزتر از جانمان، مخالفت قاطع خود با تکرار هر نوع مذاکره و در هر موضوع با رژیم عهدشکن و شیطان صفت آمریکا را اعلام می‌داریم.

۳- با الهام از رهنمود‌های گهربار مقام معظم رهبری 'مدالظله العالی' لازمه عزت و حفظ استقلال کشور را اتکا به توانمندی‌های داخلی و شرط غلبه بر تنگنا‌های معیشتی کنونی تحمیل‌شده از سوی شیطان بزرگ آمریکا را جامه عمل پوشاندن به معنای واقعی کلمه به اقتصاد مقاومتی در همه ابعاد دانسته و اقدامات عملی مسؤولین ذیربط در این رابطه را قاطعانه خواستاریم.

۴- با همان روحیه، صلابت و ایستادگی چهل ساله در برابر چهل سال توطئه و دسیسه طاغوت اعظم، آمریکای جهانخوار بر علیه نظام اسلامی و به شکست انجامیدن دشمن شماره یک بشریت، بار دیگر با استعانت از خداوند قادر متعال، لحظه‌شناسی و تمرکز بر ترفند رذیلانه اخیر مصداق اتَم استکبار آمریکا و جنگ تحمیلی از نوع خاص روانی ـ رسانه‌ای، اقتصادی و عملی از جمله تحریم‌های ظالمانه اخیر را با شکست مفتضحانه‌ای دیگر مواجه و ان‌شاء‌الله تعالی سرافرازانه از این پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد.

۵- استمرار حمایت از ملل تحت ستم آمریکای سلطه‌جو و رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی را وظیفه دینی و انسانی خود دانسته و پشتیبانی همه‌جانبه مسؤولین محترم نظام از جبهه مقاومت در برابر خوی استکباری نظام سلطه را خواهانیم.

۶- لازمه بالندگی بیش از پیش نظام اسلامی با دستاورد‌های بی‌بدیل چهل سال گذشته را عدم دلبستگی به قدرت‌های پوشالی و عهدشکن و استفاده حداکثری از توانمندی‌های بالقوه نسل جوان پویا، خلاق و انقلابی دانسته و اهتمام مسؤولین در تحقق این مهم را مصرانه خواهانیم.

۷- شکستن هیمنه پوشالی طاغوت اعظم آمریکای جهانخوار در وقوع انقلاب دوم و تسخیر عزت‌آفرین لانه جاسوسی شیطان بزرگ را ارج نهاده و بار دیگر بر ضرورت عمل به وظیفه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت اعم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در اختصاص بخشی از محتوای کتب درسی به اسناد درس‌آموز لانه جاسوسی آمریکای پلید را مطالبه جدی خود اعلام می‌داریم.

۸- غلبه بر دشمن ددمنش و به شکست انجامیدن جنگ ترکیبی تحمیلی آمریکای سلطه‌جو مستلزم حفظ روحیه استکبارستیزی تمامی مسئولین تحت زعامت مقتدای عظیم‌الشأن امت اسلامی می‌باشد که ضمن فراخوان تمامی مدیران نظام اسلامی برای عمل به این وظیفه دینی و انقلابی، آمادگی تا پای جان خود برای اطاعت محض از فرامین و رهنمود‌های گهربار و حکیمانه امام‌المسلمین، مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای ' 'مدالظله العالیرا اعلام می‌داریم.

مرگ بر آمریکا ــ مرگ بر استکبار

والسّلام علیکم و رحمه الله و برکاته

۱۳ آبان ۱۳۹۷ ـ ۲۵ صفر ۱۴۴۰ ـ ۴ نوامبر ۲۰۱۸

قطعنامه ۱۳ آبان ۱۳۹۶:

قطعنامه تظاهرات سراسری یوم‌الله ۱۳ آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» سال ۱۳۹۶ از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی منتشر شد. متن قطعنامه به شرح زیر است:

با سلام و درود به روح بلند احیاگر اسلام ناب محمد حضرت روح الله، دمنده روح جهاد و استکبارستیزی در کالبد امت انقلابی ایران، اینک در پایان تظاهرات پر شور یوم الله ۱۳ آبان، روز ملّی مبارزه با استکبار جهانی، ملت استکبارستیز ایران اسلامی با تأکید بر اینکه مقاومت در برابر ظلم و جهاد علیه مستکبران و طاغوت‌ها و اشغالگران، یک تکلیف دینی و رسالت انسانی است، مواضع خود را با ندای ملکوتی الله اکبر- خامنه‌ای رهبر و شعار کوبنده مرگ بر آمریکا اعلام می‌دارد:

۱ ـ ملّت قهرمان و بیدار ایران، علی‌رغم لبخند‌های فریبکارانه دشمنان مستکبر، روحیه استکبارستیزی خود را همواره حفظ نموده و با هوشمندی و بصیرت کامل و نفی هرگونه سلطه سیاسی نظامی و اقتصادی بیگانگان، آمریکای جنایتکار را همچنان دشمن شماره یک خود می‌داند.

۲ ـ ما لفّاظی‌ها و لجن‌پراکنی‌های توهین‌آمیز رئیس جمهور منفور آمریکا نسبت به ملّت ایران و نهاد انقلابی سپاه پاسداران و به کارگیری واژه مجعول و غلط برای خلیج همیشه فارس را شدیدا محکوم می‌کنیم.

۳ ـ ملّت ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را سد مستحکم در برابر نفوذ دشمنان و برهم زننده توطئه‌های استکبار در منطقه و خار در چشم آمریکا و رژیم نامشروع و جعلی اسرائیل و ضّد انقلاب می‌داند. از این رو ما فرزندان امام راحل، ضمن درخواست تقویت و ارتقای توانمندی‌های نظامی و دفاعی کشور و نیرو‌های مسلّح، سپاه قدرتمند را مایه مباهات و نور چشم ملت ایران دانسته و حمایت قاطع و همه‌جانبۀ خود را از این نهاد انقلابی اعلام می‌داریم.

۴ ـ عیان شدن چهره بی‌نقاب آمریکای جهانخوار در مقابله با انقلاب اسلامی و مردم ایران برای چندمین بار نشان داد که آمریکا همچنان غیرقابل اعتماد است. ما ضمن حمایت از مواضع ضدّآمریکایی رهبری معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی مقتدای عظیم الشأن عزیزتر از جانمان، در تبعیت از رهنمود‌های حکیمانه معظم له، مخالفت قاطع خود با هر نوع مذاکره درباره هر موضوعی با شیطان بزرگ را اعلام می‌نماییم.

۵ ـ ما براساس جوهره انقلاب اسلامی که ضدّ ظلم و مدافع مظلوم است، همدلی خویش را با ملّت‌های تحت ستم فلسطین، بحرین، یمن، سوریه، میانمار و شیعیان مظلوم عربستان اعلام داشته و از مبارزات ضدّ استکباری و حق‌طلبانه همه مظلومین جهان حمایت می‌کنیم.

۶ ـ ما ضمن تاکید بر ضرورت توجه به مشت‌های آهنین مخفی‌شده در دستکش‌های مخملی، به حرکت‌های مرموز و برخورد‌های دوگانه کشور‌های اروپایی نسبت به مسائل منطقه و موضوع برجام به دیده شک و تردید می‌نگریم و از مسئولان مراقبت هوشمندانه و انقلابی نسبت به عملکرد دولت‌های اروپایی را انتظار داریم.

۷ ـ ما ضمن تشکر از همصدایی و همسویی و مواضع قاطع و یکپارچه مسئولان نظام جمهوری اسلامی در برابر اقدامات خصمانه رئیس جمهور نامتعادل آمریکا و تصمیمات ظالمانه کنگره آمریکا، ادامه مواضع متحد و یکپارچه مسئولین را که از حمایت مردمی همه اقشار و جریان‌ها برخوردار است، مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویان دانسته و تا پای جان گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و پشتیبان مواضع استکبارستیزانه مسئولان نظام هستیم.

۸ ـ ماجرای برجام و بدعهدی‌های آمریکا و ادامه تحریم‌ها ثابت کرد که عزت و استقلال کشور، تنها در سایه اتکا به توانمندی‌ها و نیرو‌ها و ذخایر خویش است. از این رو تبعیت کامل خود را از رهنمود‌ها و فرامین امام المسلمین حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی اعلام داشته و اقتصاد مقاومتی را تنها راه حل مشکلات کشور و مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا می‌دانیم و خواستار جدّی گرفتن این مسئله از سوی مسئولان جمهوری اسلامی، فراتر از لفظ و شعار هستیم.

۹- ما ضمن درخواست تبیین مستند و غیر قابل انکار دخالت‌ها و توطئه‌های رذیلانه و خلاف عرف بین‌المللی آمریکای پلید بر علیه انقلاب و نظام نوپای اسلامی، اقدام عملی با پرهیز از قرطاس بازی و تلاش مجدانه برای جبران مافات با بهرگیری از اسناد لانه جاسوسی طاغوت اعظم و تدریس آن در دانشگاه‌ها و مدارس را خواهانیم.

والسّلام علیکم و رحمه الله و برکاته

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین