پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۷۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
جوانان ما باید از علم روز به دور نباشند و تلاش کنند که هم خودشان و هم نظام جمهوری اسلامی را به درجه عالیه برسانند و از مسئولین و تقاضا دارم به فکر رفع بی کاری جوانان باشند و کاری کنند تا ملت ما سرافراز باشند و به مملکت آسیبی نرسد.

شعار سال: هشتم تیر روز مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی است، این روز در حافظه تاریخی ایرانیان روز غم بار و اندوهناکی می باشد و در 7 تیر 1366 یکی دیگر از بازوان مستکبرین در منطقه یعنی صدام جنایتکار مردم سردشت را بمباران شیمیایی کرد که هنوز هم آثار آن بر روی مردم آن منطقه و رزمندگان وجود دارد.

برخی از رسانه ها در این روز از خاطرات یک جانباز می نویسند و دیگری از انتظاراتش، رسانه ای از سختی ها و دیگری از تلاش هایش، رسانه ای از خانواده و دیگری از ...

تمام تلاش ها را که روی هم بگذاریم نمی تواند گویای تکه ای از واقعیت وجود این بزرگ مردانی شود که جان برکف تا مرز شهادت پیش رفتند و اکنون شهدای زنده برای ما هستند.


غلام هاشمی جانباز شیمیایی 70 درصد که 2 بار در دوران هشت سال دفاع مقدس مجروح شیمیایی شده است و در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: 30 ساله بودم که دو فرزند داشتم و از طریق بسیج اعزام شدم و بعد از مجروح شدن سالها طول کشیده است تا به حالت بهتری برگردم.

در ادامه پای گفتگوی صمیمیانه این جانباز می نشینیم .

جانباز بودن سختی های خود را دارد، اما به عشق مردم آن را تحمل میکنم

در رابطه با طریقه مجروح شدنتان برایمان توضیح دهید، چجوری این درد را تحمل می کنید؟

دو بار مجروح شدم که بار اول خیلی شدید نبود اما بار دوم به شدت آسیب دیدم . در حمله والفجر 8 که مجروح شدم بینایی خود را از دست دادم و کل بدنم سوخته بود و خیلی زمان برد تا بینایی خود را به دست آورم . جانباز بودن سخت است اما چون به عشق ملتم این کار را انجام داده ام، این سختی ها را تحمل میکنم.


خواهر خواندگی هیروشیما و سردشت/ سفر به هیروشما و درک فجیع ترین بمباران شیمیایی تاریخ

حملات شیمیایی زیادی به کشورهای مختلف صورت گرفته که بمباران شیمیایی هیروشیما یکی از آنها است، نظر شما در رابطه با خواهر خواندگی ایران و هیروشیما چیست؟

سفری به هیروشیما ژاپن داشتم و و در سال 1390 به آنجا سر زده ام، چون عضو موزه صلح تهران هستم به مناطق مختلفی سفر کرده ام و از حلبچه عراق هم بازدید کرده ام و آنجا آثار این جنایت بزرگ را دیده ام که 5 هزار نفر از مردم بی گناه زیر این بمباران های شیمیایی آسیب دیده اند.

فردی که شیمیایی می شود درست است که شاید از نظر ظاهر مشکلی نداشته باشد اما از درون یک چبزی آن را اذیت می کند و خود من باید در روز 15 ساعت با اکسژن نفس بکشم که تمام این موارد باعث ایجاد هزینه برای کشور است.




از دولتمردان توقعی نداریم

آیا دولت آنگونه که باید از شما حمایت میکرده، حمایت کرده است؟

امروزه مملکت ما کمبود های فراوانی دارد و تحریم شدن توسط کشور ها به ما فشار می آورند. اگر در حالت عادی بود جا برای گله مندی از دولت بود اما با این اوصاف ما از دولتمردان توقعی نداریم و آنها در حد توانشان به ایثارگران رسیدگی می کنند


نقش همسران جانبازان /همسر جانبازان خیلی بیشتر از خودشان درد می کشند

همسر شما در سال های بعد و زمان جنگ چه نقشی داشته است؟

همسر جانبازن چه در هشت سال دفاع مقدس چه در بعد از گذشت سی سال درد زیادی را تحمل می کنند، زیرا جانبازان یک درد را می کشند اما همسرانشان علاوه بر اینکه باید درد آنها را تحمل کنند باید برنامه ریزی کنند و زندگیشان را بچرخانند، بنابراین زحمت همسران ایثارگران و جانبازان بیشتر از خودشان است.


دولت آستین خود را بالا بزند و فکری به حال جوانان کنند

آیا رسانه ها و تلوزیون ملی توانسته اند به خوبی فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان انتقال دهند؟

متاسفانه تنها کاری که برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت شده است برگزاری سمینار ها و ... است در حالی که جوانان و مردم ما همه فرهیخته اند.

دولت باید آستین خود را بالا بزند و فکری به حال جوانان کند. چون ما ملتی داریم که باسواد و فرهیخته هستند و دولت باید تلاش کند که با فرهنگ سازی درست این جوانان را به سمت فرهنگ ایثار و شهادت سوق دهند.


فراموش شدن مناطق بمباران شده در ایران


برای یادآوری این واقعه و زنده نگه داشتن این حادثه چه پیشنهادی دارید؟

متاسفانه در ایران برای سردشت یک یادمان ساخته نشده است و فرهنگ سازی ایجاد نکرده اند، اما اگر به حلبچه عراق بروید مشاهده می کنید که با وجود جنگ های متعددی که وجود داشته است یادمانی بزرگ ساخته اند و این اتفاق را در بین جهانیان برجسته کرده اند و هر ساله در روز حمله شیمیایی همه در آن مکان جمع می شوند و مراسمات خاص خود را دارند.

دلم برای صداقت زمان جنگ، تنگ می شود

حال و روز مسئولین رو چطور ارزیابی می کنید؟

دلم برای حال و هوای زمان جنگ تنگ میشود، برای صداقت ها و راستی ها ، اینکه در زمان جنگ همه بدون ریا و تزویر فقط و فقط برای رضای خدا کار می کردند و به دنبال ترفیع درجه و پست و مقام و حقوق نبودند و همه با هم یک دل و یک رنگ برای پاسداری از یک چیز تلاش می کردند.

از مسئولین تقاضا دارم به فکر اشتغال جوانان باشد

چه توصیه‌ای برای مسئولین دارید؟

جوانان ما باید از علم روز به دور نباشند و تلاش کنند که هم خودشان و هم نظام جمهوری اسلامی را به درجه عالیه برسانند و از مسئولین و تقاضا دارم به فکر رفع بی کاری جوانان باشند و کاری کنند تا ملت ما سرافراز باشند و به مملکت آسیبی نرسد.


مدافعان حرم، جان بر کفان جمهوری اسلامی

سوال آخر نظر شما در رابطه با مدافعان حرم چیست؟

مدافعان حرم امروزه به دور از خانواده و با سختی های فراوان تلاش میکنند تا صدمه ای بر حرم اهل بیت (ع) وارد نشود و انشالله به زودی وحدت بین تمام مسلمین ایجاد شود و فرصت طلبان که جنگ را راه می اندازند، اگر قابل هدایت اند هدایت شوند اگر نه خداوند آنها را نابود کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه خبر دانشجویان البرز(اسنا)، تاریخ انتشار 8 تیر 95 ، کد مطلب: 8901: www.snn.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین