پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
دودهه اختلاف بر سر مالکیت کاروانسرای ینگی امام بین شهرداری هشتگرد و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز پایان یافت.

شعار سال: در نشست عصر روز سه شنبه که در فرمانداری ساوجبلاغ با حضور فرماندار ، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر هشتگرد برگزار شد با مداخله فرماندار دعوا برسر مالکیت مجموعه تاریخی ینگی امام به پایان رسید.
فرماندار ساوجبلاغ گفت : کاروانسرای ینگی امام یک مجموعه بی نظیر تاریخی است که به لحاظ عدم مدیریت و دعواهای این چنینی در حال نابودی است.
ابوالقاسم پالیزگیر گفت : در گذشته ژاندارمری وقت مجموعه را تبدیل به پادگان و راهنمایی ورانندگی هم قسمتی از محوطه آن را پارکینگ خودروهای اسقاطی و تصادفی کرده بود که بعد از توافق در نهایت به میراث فرهنگی تحویل شد.
وی افزود: شهرداری هشتگرد با توافق صورت گرفته به اجرای حصار در اطراف این مجموعه تاریخی اقدام نموده بود که بدین گونه بحث در خصوص مالکیت مجموعه شکل گرفت و اختلاف بین شهرداری و میراث فرهنگی آغاز وتا امروز ادامه داشته است.
پالیزگیرگفت: این مجموعه تاریخی متعلق به همه مردم است وباید شهرداری کمک کند تا مشکل بوجود آمده حل وفصل شود.
وی گفت: این کاروانسرا در پیشانی شهر قرار گرفته است که امیدواریم بعد از یک دهه شاهد ساماندهی آن باشیم.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز از تفاهم به وجود آمده ابراز رضایت کرد وگفت : یکی از وظایف میراث فرهنگی حفظ ، احیا ، معرفی و بهره برداری از آثار میراث فرهنگی است .
عبدالناصر میرچی اظهار داشت : در سازمان میراث فرهنگی دونوع نگاه گورستانی وزندگی وجود دارد که بهترین نگاه به میراث فرهنگی نگاه زندگی است چرا که ضمن حفظ به احیای آن نیز پرداخته می شود.
میرچی با تشکر از فرماندار ساوجبلاغ گفت : حسن توجه فرماندار ساوجبلاغ باعث شدکه امروز این نشست همراه با تفاهم و شناخت حقوق طرفین برگزار گردد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت : کاروانسرای ینگی امام جزء آثار مفاخر تاریخی است که نظیر آن را در کل کشور کم داریم و میتوان با احیا و واگذاری آن به شهرداری که نگاه اقتصادی شخصی به آن ندارد از محل کار فرهنگی سودآوری نمود.
وی گفت : بناهای تاریخی سند خاص خود رادارند و ما حق انتقال آنها را به هیچ جا نداریم و تنها می توانیم برای منافع سازمان پیمان و بهره برداری با تعیین زمان معین انجام دهیم.
وی همچنین گفت : بااحیای کاروانسرای ینگی امام علاوه بر کاروانسرا وتپه پایگاه میراثی هم فعال خواهد شد.
درپایان این نشست به حکمیت فرماندار ساوجبلاغ مقرر شد اداره‌ میراث فرهنگی ظرف یکماه نسبت به دریافت مجوز لازم اقدام و ظرف ۱۵ روز کارشناسان شهرداری و میراث فرهنگی نسبت به برآورد هزینه مرمت واحیا کاروانسرا اقدام نمایند و پس از کارشناسی وتعیین هزینه های مرمت واحیا مجری طرح مشخص شود و شهرداری پس از توافق و انتخاب به عنوان مجری طرح از هرگونه مطالبات پیشین خود صرف نظر نماید و در پایان ظرف مدت ۳ ماه نسبت به انعقاد قرارداد و آغاز عملیات اجرایی مرمت کاروانسرا اقدامات لازم صورت پذیرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی البرزما، تاریخ انتشار 13 آذر 95 ، کد مطلب: 430185: www.alborzema.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
0
شهرداری ها فقط تشنه پول هستند. نگاه فرهنگی فقط شعاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین