پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۳۱۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اشتهارد از اجرای طرح افزایش نظارت بر واحدهای صنعتی این شهرستان با هدف کنترل تخلیه پسماند‌های این واحدها خبر داد.
شعارسال: علی ناصری گفت: در سال‌های گذشته به دلیل موقعیت جغرافیایی که اشتهارد دارد، طرح‌هایی با هدف استقرار واحدهای صنعتی در این شهرستان انجام شد و وجود واحدهای صنعتی، کارخانه‌ها و تولیدی‌های متعدد و شهرک صنعتی اشتهارد برای مردم استان و شهرستان محاسن و ظرفیت‌های بسیاری ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: با وجود ظرفیت‌ها و محاسن مربوط به فعالیت واحدهای صنعتی در اشتهارد، برخی اوقات مشاهده می‌شود که فعالیت این واحدها آلودگی‌های زیست محیطی را به شهرستان تحمیل می‌کنند که اگر در مورد آنها بی‌توجه باشیم به طور قطع مردم اشتهارد و در نهایت استان و کشور متضرر خواهند شد.

ناصری افزود: یکی از این آسیب‌ها مربوط به پسماندهای صنعتی است که تخلیه آن در طبیعت خسارات جبران ناپذیری را به همراه دارد. به همین دلیل قوانین جامع و قاطعی در این زمینه وجود دارد که مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی موظف به رعایت آن بوده و نظارت‌ اصلی بر این حوزه نیز بر عهده ادارات و ماموران حفاظت محیط زیست است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اشتهارد ادامه داد: به همین دلیل یکی از مهمترین برنامه‌های کاری ماموران این اداره نظارت بر نحوه تخلیه و معدوم‌سازی پسماندهای صنعتی است که متاسفانه با وجود تمام تلاش‌ها باز هم مشاهده می‌شود که برخی از واحدهای صنعتی این پسماندها را به صورت غیر مجاز در طبیعت رها می‌کنند.

ناصری گفت: بر این اساس طرح افزایش نظارت بر واحدهای صنعتی اشتهارد با هدف کنترل تخلیه پسماند‌های این واحدها در دستور کار قرار داده و به مدیران واحدها نیز تاکید شده است که هرگونه تخلف و رفتار غیر مجاز در این زمینه برخورد قاطع قانونی را به همراه خواهد داشت.

* همکاری محیط زیست با مراجع قضایی برای برخورد با متخلفین

این مسئول خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح تعامل خوبی با مراجع قضایی داشته و از این پس پرونده متخلفان توسط مقام‌های قضایی با قاطعیت بیشتری رسیدگی خواهد شد. بر اساس آخرین دستورالعمل مراجع قضایی اگر ماموران حفاظت محیط زیست از تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی در هر نقطه‌ای از استان مطلع شوند، واحد متخلف در این زمینه موظف به پرداخت خسارت و همچنین جمع‌آوری پسماندهای رها شده در طبیعت خواهد بود.

ناصری گفت: در هفته گذشته ماموران ما مطلع شدند که یک واحد صنعتی بیش از 10 تن ضایعات و پسماندهای صنعتی خود را به صورت غیرمجاز در طبیعت رها کرده است که بلافاصله پرونده‌ای برای شناسایی و برخورد با متخلفان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: خوشبختانه واحد متخلف شناسایی و با حکم دادگاه عمومی و انقلاب اشتهارد موظف به پرداشخت جریمه و پاکسازی محل شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جوان آنلاین، تاریخ انتشار: 4 آذر 1392، کدخبر: 623148، www.javanonline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین