پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۱۴۴۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
نماینده استان تهران گفت: از وزیر بهداشت درخواست دارم تا نسبت به تکمیل بیمارستان‌های قدس، ملارد و رباط کریم اقدامات ویژه انجام دهد.

شعار سال: درویش نماینده استان تهران در سی و چهارمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هشت اصل از اصول این قانون صراحتا در خصوص شوراها و جایگاه آن و همچنین اختیارات و وظایف این نهاد مردمی وضع شده است، اظهار داشت: در اصل ششم قانون اساسی به اداره امور کشور به اتکای آراء عمومی و انتخابات تصریح شده و یکی از نهادهایی که از طریق انتخابات در اداره امور کشور انجام وظیفه می‌کند شوراهاست، لذا می‌تواند از این اصل نتیجه گرفت که شوراها نقش و جایگاه مدیریتی در جمهوری اسلامی ایران دارند و به تبع آن مشروعیت این مدیریت از حق تغییر سرنوشت مردم حاصل شده است.

وی با اشاره به اصولی که در قانون اساسی بر جایگاه و نقش شوراها اشاره کرده است، افزود: با بررسی اصول قانون اساسی که درباره شوراهای اسلامی تصویب شده است با قوانین و مقررات عادی و انطباق آنها با یکدیگر این نکته استخراج می‌شود که براساس اصل هفتم، شوراها در سطوح مختلف از ارکان تصمیم گیری کشور محسوب می‌شوند در حالی که با بررسی وظایف شوراها در قوانین عادی متاسفانه این شوراها به عنوان اجزای تصمیم گیری کشور تثبیت نشده‌اند.

نماینده استان تهران با بیان اینکه براساس اصول ششم، هفتم و صد قانون اساسی شوراها از ارکان اداره امور کشور تعیین شده‌اند، گفت: در حالی که در قوانین عادی شوراها در مدیریت امور کشور نقش ناچیزی دارند.

درویشی ادامه داد: در اصل صد قانون اساسی تصریح شده که برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای کشور و اداره امور هر روستا، بخش، شهر و استان با نظارت شوراهای مذکور باید اجرایی شود اما متاسفانه این موضوع به خوبی اجرایی نمی‌شود.

وی با اشاره به اصل صد و سوم قانون اساسی، تصریح کرد: براساس این اصل استانداران، فرمانداران و سایر مقامات کشوری ملزم به اجرای تصمیمات قانونی شوراها هستند در حالی که در قوانین عادی راهکار و ضمانت اجرایی قانونی برای مقابله با تخلفات این مقامات که غالبا خود را مافوق شوراها تصور می‌کنند، وجود ندارد.

نماینده استان تهران در شورای عالی استان ها با تاکید بر اینکه امروزه شهر و استان تهران از مشکلات متعدد رنج می برند، گفت: حدود ۴۳ درصد درآمد مالیاتی کشور از تهران تامین می شود اما کمتر از ۷ درصد به استان تهران بر می گردد.

درویشی اضافه کرد: جمعیت بسیاری از شهرستان های تهران از ۹ استان کشور بیشتر است، چراکه سیل بی رویه و مهاجرت به شهرستان های اطراف تهران مشکلات زیادی را به وجود آورده که باید به آن ها رسیدگی شود.

وی از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد تا نسبت به احداث کمربندی جنوبی اسلامشهر و رباط کریم که از انتهای بهارستان عبور می کند، کمربندی شمالی قرچک ورامین و پیشوا، تعریض جاده آبسرد به ایوانکی در شهرستان دماوند، تسریع در چهار بانده شدن جاده سمنان به فیروزکوه، حل مشکل ترافیکی جاده تهران به ورامین، حل مشکل مسکن مهر شهرستان پردیس، توسعه حمل و نقل ریلی و احداث مترو جهت شهرستان های پردیس، دماوند و فیروزکوه و همچنین تسریع در اجرای آزادراه شهریار- تهران و احداث کمربندی شهر حسن آباد به شهرستان ری اقدامات ویژه ای انجام دهد.

درویشی از وزیر بهداشت درخواست کرد تا نسبت به تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختوابی اسلامشهر، ایجاد مراکز اورژانس جاده ای در بخش قلعه نو شهرستان ری،تکمیل بیمارستان شهرستان قدس و ملارد، تخصیص بودجه در خصوص تکمیل بیمارستان شهرستان رباط کریم اقدامات ویژه ای انجام دهد.

وی از وزیر کشور درخواست کرد تا نسبت به مشخص نمودن تقسیمات کشوری بین شهرها و شهرستان های همجوار در استان تهران، پیگیری در جهت استقرار ادارات در شهرستان های بهارستان و رباط کریم، تلاش در جهت الحاق برخی روستاهای حریم شهرها به محدوده خدماتی شهرها جهت جلوگیری از چندگانگی مدیریتی و نارضایتی مردم، تبدیل روستای جاجرود به شهر، الحاق فرودگاه امام خمینی به شهرستان رباط کریم و همچنین موضوع اتصال مترو اسلامشهر به خط 3 اقدامات ویژه انجام دهد.

وی از وزیر نفت خواستار تسریع در گازرسانی به 30 روستای دهستان اختر آباد به شهرستان ری شد.

درویشی از وزیر صنعت و معدن و تجارت خواستار تسریع در ایجاد شهرک صنعتی ملارد و صفادشت شد و گفت: درخواست دارم تا تصفیه خانه آب و فاضلاب شهرستان اسلامشهر،تخصیص بودجه در خصوص حل مشکل آب و فاضلاب شهری شهرستان بهارستان ، حل مشکل سهم و حق آب مردم شه ستان فیروزکوه از سد نمرود اقداماتی انجام شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبروان، تاریخ انتشار 25 آذر 95، کد مطلب: 5329867: www.khabarone.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین