پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۱۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: ساماندهی واحدهای ‌آسیب‌دیده و نیمه‌فعال استان به 712 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شعار سال: ایرج موفق اظهار کرد: با بررسی آخرین وضعیت واحدهای صنعتی فعال و نیمه‌فعال استان، برآورد شده‌ ساماندهی واحدهای مشکل‌دار به بیش از 712 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: به دلیل برخی مشکلات، برخی واحدهای صنعتی استان به حالت تعطیل و نیمه‌تعطیل درآمده‌اند که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سعی شده با راهکارهایی زمینه احیای آنها فراهم شود.

موفق خاطر نشان‌ کرد: در كارگروه رفع موانع تولید، معضلات 350 واحد صنعتی بررسی شده و 75 درصد مصوبات این ‌کارگروه تا کنون اجرایی شده و بقیه نیز در حال پیگیری است.

وی افزود: بدون شک با تمركز بر فعالیت‌های مزیت‌دار اقتصادی، خودداری از خرید خارجی، دانش‌بنیان كردن بخش‌های اقتصادی، بهره‌وری از سرمایه‌گذاری‌ها، مبارزه جدی با فساد و قاچاق و نگاه ویژه حمایتی به صنایع كوچك و متوسط می‌توان به سمت رونق صنعت استان گام برداشت.

این مسئول گفت: تعدادی واحد صنعتی در استان شناسایی شده‌اند که برای احیای فعالیت خود نیاز به دریافت تسهیلات بانکی دارند.

موفق توضیح داد: برای نوسازی و احیای این واحدها بانک‌های‌ عامل باید نقش خود را ایفا کنند و با شرایط مناسب تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار دهند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، واحدهایی نیز وجود دارند که به واسطه برخی مشکلات از عهده بازپرداخت تسهیلاتی‌که طی سال‌های ‌گذشته دریافت کرده‌اند برنمی‌آیند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز یادآور شد: باید شرایط تعامل بیشتر بانک‌ها با صاحبان این واحدها برای تعدیل در شرایط بازپرداخت بدهی‌های گذشته فراهم شود.

موفق در پایان گفت: برای توسعه فعالیت‌های بخش صنعت به فکر توسعه زیرساخت‌ها هستیم‌ که ساخت شهرک‌های صنعتی بخشی از آن محسوب می‌شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 7 دی 95، کد مطلب: 9510-691-5: www.alborz.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین