پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۵۲۰۹
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
شهردار تهران گفت: آلودگی هوا را اولین و سپس آلودگی آب و خاک را چالش شهر تهران می دانیم.
شعار سال: محمدباقر قالیباف در بهره‌برداری همزمان از سه پروژه عمرانی پایتخت در مناطق 3، 21 و 22 تهران اظهار داشت: بنده از همه افرادی که در ساخت این پروژه‌ها اقدام کرده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: بخش قابل توجهی از افرادی که از این مسیرها عبور می‌کنند، ساکنان شهر تهران نیستند و در سایر شهرستان‌های کشور سکونت دارند.

وی افزود: احداث پروژه‌های کاروانسرای سنگی یک و دو از بخش عمده‌ای از مشکلات شهروندان و ترافیک موجود در این مسیر گره‌گشایی کرده است.

شهردار تهران یادآور شد: این پروژه خیلی در محیط شهری نبوده است ولی اصناف و افرادی درگیر آن بوده‌اند و به هر حال خدا قوت به دست‌اندرکاران می‌گویم.

وی افزود: در شهر تهران اولین چالش را آلودگی هوا می‌دانیم ولی آلودگی تنها آلودگی هوا نیست بلکه آلودگی هوا،‌آب و خاک هم هست و چندین سال است که اولویت شهرداری تهران حل این چالش‌ها است و از جوانب مختلف به آن توجه کرده‌ایم و نیازمند این بوده‌ایم که گره‌های ترافیکی را برطرف و احداث‌های زیرساختی را انجام دهیم.

قالیباف افزود: از سوی دیگر وظیفه داشته‌ایم که به حمل و نقل عمومی با تأکید ریلی برای مترو نیز اقداماتی را انجام دهیم.

وی یادآور شد:‌ اقدامات ما قطعاً کفایت شهر تهران را ندارد ولی اگر توسعه شهرمان را با دیگر شهرهای داخلی و خارجی مقایسه کنیم رشد و پیشرفت تهران کم نظیر است.

وی افزود: در طول عمر 25 ساله مترو 35 ایستگاه مترو احداث شده است و در طول 10 سال گذشته 106 ایستگاه به بهره‌برداری و افتتاح رسیده است و در چند ماه آینده از 120 ایستگاه عبور خواهیم کرد.

شهردار تهران یادآور شد: بعضاً گفته می‌شود اقدامات شهرداری تهران بر اساس اولویت‌ها و ضرورت‌ها نبوده است ولی باید گفت که شهرداری تهران بر اساس اولویت‌ها و ضرورت‌ها کار خود را انجام داده است.

وی افزود: ما نیازمند تونل مترو،‌ تونل شهری و تونل آب‌های سطحی بوده‌ایم و نمی‌توانیم به صورت یک بعدی عمل کنیم و اقدامات ما بر اساس مطالعات دقیق و برنامه پنج‌ساله انجام شده است.

شهردار تهران گفت: با تمامی تحریم‌ها و مشکلاتی که وجود داشت هیچ کدام از اقدامات متوقف نشده است و به وظایف خود در حوزه‌های مختلف عمل کرده‌ایم.

وی افزود: از دوشنبه هفته قبل تا امروز 620 میلیارد تومان پروژه در حوزه حمل‌ونقل افتتاح شده است. وقتی که می‌خواهند پروژه‌ای را افتتاح کنند به ریال می‌گویند البته سر سفر مردم نه ریال اثر می‌گذارد نه تومان، این بالا و پایین بودن ارز است که موجب گرانی و ارزانی می‌شود.

قالیباف گفت: امروز محدوده شهر تهران را مشخص کرده‌ایم و شهر تهران از 750 کیلومتر مربع محدود و به 440 کیلومتر مربع رسیده است.

وی یادآور شد: اگر چالش تهران آلودگی هوا، آب و خاک است خلاصه در تهران نمی‌شود و امروز افرادی که در دشت تهران زندگی می‌کنند که حدود 17 تا 18 میلیون نفر هستند سرنوشت‌ آنها به هم گره خورده است و در حوزه مسائل مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و خدماتی با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

شهردار تهران یادآور شد: دو موضوع شغل و حمل‌ونقل از موضوعات مهم است و مشکلات آلودگی آب، هوا و خاک قطعاً برای تمامی این 18 میلیون نفر است.

قالیباف افزود: 23 درصد از جمعیت کشور در 1.5 درصد خاک کشور متمرکز شده‌اند که تمرکز جمعیت در این فضای محدود یعنی بحران هوا، آب و خاک. باید برای دشت تهران تدبیری شود و مشکلات آن تعیین و تکلیف شود و نباید برای تمام منطقه یک نسخه بپیچیم.

وی بر توسعه حمل‌ونقل عمومی تأکید کرد و گفت: روزانه 3 میلیون سفر به تهران انجام می‌شود و نباید توجه به حمل‌ونقل عمومی را نادیده بگیریم.

شهردار تهران افزود: افتتاح پروژه‌های کاروانسرای سنگی 1 و 2 موجب شده است شاهد ترافیک در محدوده ورودی شهر تهران از غرب نباشیم چرا که با ورود روزانه هزار خودرو به سطح شهر این ترافیک نیز افزایش خواهد یافت.

قالیباف گفت: زیرساخت‌‌ها و برنامه‌‌ریزی‌ لازم در شهر تهران انجام شده و با اتصال مجموعه شهید حکیم، بزرگراه اتوبان کرج با کاروانسنگی 1 و 2 مشکلات ترافیکی این منطقه برطرف شده است.

وی افزود: مردم زیاد با تقسیمات کشوری کاری ندارند و حس‌شان این است که شهروند یک کشور محسوب می‌شوند و باید از امکانات لازم برخوردار شوند.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد تا پایان دوره شورای شهر فعلی همه پروژه‌های‌ نیمه‌تمام به اتمام برسند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 18 دی 1395، کد مطلب: 13951018000586، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین