پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۰۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: تلاش‌های بسیاری برای بدست آوردن سبد معیشتی خانوارهای کارگری شده است، اما دولت و کارفرمایان با وجود پذیرش دشواری معیشت کارگران، زیر بار اعداد و ارقام نرفته‌اند.

شعارسال: صدیف بدری در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (یکشنبه 22 اسفندماه 95) با بیان اینکه برآوردها حاکی از فعالیت حدود 10 میلیون کارگر در کشور است، گفت: با وجود اینکه بیش از نیمی از خانوار کشور را خانوار کارگری تشکیل می‌دهد، وضع معیشت این قشر زحمتکش خوشایند نیست.

وی افزود: طبق قانون کار در تعیین حداقل دستمزد باید دو شاخص تورم و سبد معیشت خانوار موردتوجه جدی قرار گیرد که متأسفانه در تعیین حداقل دستمزد کارگران در هر دو شاخص مسائل و مشکلاتی وجود دارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبق آمار مراکز رسمی نرخ تورم از 40 درصد به کمتر از 10 درصد رسیده و تک‌رقمی اعلام می‌شود، اما آیا این نرخ تورم تک‌رقمی واقعاً‌ در زندگی مردم به ویژه جامعه کارگری احساس می‌شود؟ آیا در زمان تورم 40 درصدی افزایش دستمزد نیز برای کارگران 40 درصد بوده است که مسلماً‌ این‌گونه نبوده است.

بدری خاطرنشان کرد: سبد هزینه‌ای یک خانوار 4 نفره نیازمند حداقل حقوق معادل 3 میلیون تومان است و این در شرایطی است که حقوق کارگر مطابق قانون کار حداکثر حدود 800 هزار تومان است. پیام صریح و دردناک این آمار این است که یک کارگر ماهانه فقط هزینه یک هفته زندگی خود را دریافت می‌کند.

وی افزود: در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای به دست آوردن سبد معیشتی خانوارهای کارگری انجام شده، اما دولت و کارفرمایان با وجود اینکه این ارقام را قبول دارند و دشواری معیشت کارگران را تأیید کرده‌اند، زیر بار این اعداد و ارقام نرفته‌اند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: شکافی عمیق بین دستمزد فعلی کارگران و حداقل دستمزد مطلوب کارگران وجود دارد و بهبود وضعیت معیشت کارگران باید موردتوجه اساسی قرار گیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 22اسفند1395، کدخبر: 13951222000644: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین