پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۸۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
جلسه 772 شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر سه‌شنبه به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی برگزار شد.

شعار سال : محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مصوبات این جلسه ضمن تبریک ایام ماه ربیع‌الاول و همچنین مناسبت‌های ماه آذر از جمله سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز پژوهش و همچنین روز وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: رئیس‌جمهور محترم در ابتدای این جلسه به سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی که ودیعه امام راحل است و مقام معظم رهبری نیز آن را استمرار بخشیدند، اشاره کرد.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکنون کارهای مفصل و زیادی را انجام داده است و برای تکمیل آن، کارهای مهم زیادی در حوزه فرهنگ وجود دارد که باید توسط این شورا انجام شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با توجه به تاکید رئیس‌جمهور، بخش‌های متعددی از حوزه فرهنگ عمومی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار خواهد گرفت که با اهتمام و تدبیر شورا نسبت به حوزه فرهنگ امیدواریم اقدامات جدی‌تری در این حوزه صورت پذیرد.

مخبر دزفولی اظهار کرد: در حوزه علم و فناوری، دانشگاه و همچنین آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت‌های متعددی را انجام داده است که امیدواریم در سال جدید بتوانیم در حوزه فرهنگی نیز گام‌های موثرتری را برداریم.

وی در ادامه با اشاره به بررسی موضوع آسیب‌های اجتماعی در جلسات گذشته خاطرنشان کرد: به دنبال جلساتی که در خصوص رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد و همچنین نکاتی که ایشان در جلسات به آن اشاره فرمودند، شورا با تاکید رئیس‌جمهور با فوریت این موضوع را در دستور کار خود قرار داد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: دستور اصلی جلسه سه‌شنبه، گزارش آسیب‌های اجتماعی، راهکارهایی برای تسریع نکات مطرح‌شده در محضر رهبر معظم انقلاب در خصوص حل این آسیب‌ها و چگونگی تصمیم‌سازی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه بود.

مخبر دزفولی ادامه داد: پس از ارائه گزارش آسیب‌های اجتماعی در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، کارگروهی موظف شدند که ضمن تشکیل جلسه برای این موضوع، تعبیه موارد آسیب‌های اجتماعی و رسیدگی برای حل آنها در برنامه ششم را پیگیری کنند.

وی افزود: اعضای این کارگروه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزیر کشور، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و چند تن دیگر به دستور رئیس‌جمهور هستند که جلسات این کارگروه به صورت منظم تشکیل شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تبصره 40 برنامه ششم به موضوع رسیدگی به وضع آسیب‌های اجتماعی اختصاص داده شده است، اظهار کرد: پشتیبانی اعتباری و همچنین اولویت‌دهی برای رسیدگی و حل این مسائل نیز در برنامه‌ها طراحی شده است.

مخبر دزفولی خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق، ابتذال و مفاسد اخلاقی و همچنین نقاط ویژه که دارای نرخ بالای بیکاری و آسیب‌های مرتبط با آن هستند در این برنامه‌ها به عنوان موارد دارای اولویت برای رسیدگی قرار گرفته‌اند.

وی همچنین با بیان اینکه پنج کارگروه برای برنامه‌ریزی در حوزه مسائل فوق تشکیل شده است، گفت: یکی از مسائل مهم دیگر در این حوزه، ارتقای جایگاه شورای اجتماعی کشور و همچنین بازنگری در ترکیب آن بود که با این ارتقاء، شورای اجتماعی کشور به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل خواهد شد و وزیر کشور نیز نایب رئیس این شورا خواهد بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف در تغییر جایگاه رئیس این شورا، این است که مصوبات شورای اجتماعی کشور در دستگاه‌ها از نفوذ بیشتری برخوردار باشد و همچنین ساختار جدیدی در کشور ایجاد نشود.

مخبر دزفولی ادامه داد: مقرر شد مرکزی که در وزارت کشور به رسیدگی مسائل اجتماعی می‌پرداخت به یک سازمان تبدیل شود که برای ایجاد هماهنگی در دستگاه‌ها، رصد و ارزیابی مستمر آسیب‌ها، ارائه گزارش به دستگاه‌ها و همچنین حل تنگناهای موجود با استفاده از اختیارات خود تلاش کند.

وی اضافه کرد: رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی در اولویت قرار دارد و به تبع جلساتی که در محضر رهبر معظم انقلاب تشکیل شد، شورای عالی انقلاب فرهنگی با حساسیت بیش از پیش، سیاست‌های جدید را برای پیگیری و رسیدگی به آسیب‌ها و برون‌رفت از آن طراحی خواهد کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: شورای اجتماعی کشور نیز با ساختار جدید به زودی تشکیل جلسه خواهد داد و دستور اصلی آن این خواهد بود که به عنوان یک مرکز هماهنگ‌کننده، تصمیم‌ساز و رصدکننده مسائل اجتماعی در خصوص کاهش و رفع آسیب‌هایی که زیبنده جامعه ما نیست، تلاش کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ نشرخبر : 25 آذر 1394 کد مطلب : 94092514353 www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین