پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۴۳۲
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
مدیراجرایی سد و نیروگاه داریان شهرستان پاوه ضمن تکذیب شایعات اخیر فضای مجازی در مورد شکاف برداشتن سد داریان گفت این سد یکی از بهترین و محکم ترین سدهای کشور به لحاظ سازه ای است.

شعار سال: موسوی نژاد گفت: هم اکنون دریاچه و مخزن سد بطور کامل آبگیری و پر از آب است و از چهاردهم اسفند ماه سال ۹۵ شروع به سر ریز کرده است و مردم منطقه از مناظر زیبای ایجاد شده ناشی از سد داریان و سریز آن بهره مند شده اند .

مدیر اجرایی سد داریان افزود با اطمینان کامل عرض میکنم که هیچ گونه مشکل و شکافی در بدنه سد داریان وجود نداشته و ندارد و سد محکمو استوار اهداف خودش را که تأمین انرژی پاک(برق) و آب کشاورزی است دنبال میکند .

موسوی نژاد در خصوص نفوذ آب به داخل بخشی از نیروگاه سد گفت: ساختسد داریان یک هدفنیروگاهی است و نیروگاه در موقعیتی جدا از سد در پائین دست سد قرار گرفته است که در تاریخ ۲۱ فرودین ماهساعت ۲۲ شب ما یک آب گرفتگی را در بخشهای زیرزمینی نیروگاه داشتیم .

وی افزود این موضوع با واکنش سریع نیروهای کارگاه و همکاری و همراهی مسئولان شهرستان و استان به ویژه فرماندار پاوه و ادارات کل آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان کرمانشاه همراه بود که توانستیم حجم آب داخل زیر زمین نیروگاه را کمتر از ۲۴ ساعت تخلیه کنیم و عملیات اجرایی نصب تجهیزات و تأسیسات نیروگاه به روال عادی خودش برگشته است و کار ادامه دارد.

مهندس موسوی نژاد افزود این اتفاق در سد سازی امری اجتناب ناپذیر است و ممکن است در بعضی از سدها و نیروگاهها رخ دهد چون اشل کاری که ما انجام میدهیم اشل بزرگی است شاید بازتابی داشته و موجب نگرانی شده،اما باید عرض کنم که جای هیچ نگرانی نیست .

مدیر اجرایی سد و نیروگاه داریان گفت کار نصب تجهیزات نیروگاه بطور کامل در حال اجرا میباشد و انشاالله در فاصله زمانی کوتاهی نیروگاه سد آماده افتتاح می شود و شاهد به مدار آمدن این نیروگاه وکمک به برق کشور و منطقه باشیم .

وی تصریح کرد حتی در صورت بروز مشکل در نیروگاه هیچ چیزی سد و بدنه سد را تهدید نمیکرد و نخواهد کرد و جای نگرانی اصلا نبوده و نخواهد بود.

موسوی نژاد در خصوص اخباری منتشر شده در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر عجله در افتتاح سد دارایان گفت این موضوع را به شدت تکذیب میکنم چون سد داریان با وجود آمده بودن حتی حدود یکسال دیرتر از موعود مقرر افتتاح شد و دلیل آن هم طرح حفظ و نجات چشمه بل بود که با موفقیت هم انجام شد .

گفتنی است سد و نیروگاه داریان با طول دریاچه ۳۰ کیلومتر ومیزان ۳۶۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب در مخزن سد در ۲۵ کیلومتری شهر پاوه قراردارد که در سال گذشته افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. و در چند روز گذشته اخبار کذبی در مورد شکاف برداشتن آن در فضای مجازی مخابره شد که مدیر اجرایی سد آن را تکذیب کرد.

گزارش تصویری از سد داریان

















با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه، تاریخ انتشار 24 فروردین 96، کد مطلب: 57106: www.salampaveh.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین