پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۵۰۳
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
بعضی تخلفات و عدول از اخلاقیات و قوانین از سوی کاندیداهای محترم مشاهده می شود که به دلیل تکرار و رواج این رفتارها، عملا چنان معمول و مرسوم شده اند که شاید نتوان آنها را در ذیل شروط فوق، ذکر کرد (چراکه متاسقانه اکثریت، بدانها دست می یازند) لیکن نباید ازکنار آنها گذشت.

شعار سال: بعضی تخلفات و عدول از اخلاقیات و قوانین از سوی کاندیداهای محترم مشاهده می شود که ازجمله: آنانکه تبلیغات زودتر از موعد دارند و نیز کسانی که دیگران را جهت کسب رأی، تحت فشار قرار میدهند و حتی کسانی که بدون اجازه، دیگران را در گروههای تلگرامی خود عضو میکنند، میباید حتما در انتخابشان احتیاط کرد.

«نبایدهای یک انتخاب»

۱ -نامزدهایی که پایبندی به اخلاق نداشته و حاضرند از هر وسیله برای رسیدن به مقصود بهره گیرند و آنان که اقدام به تخریب و تخطئه دیگران میکنند.

۲ -شوراها محل کار جمعی است. کسانی که کار جمعی بلد نیستند و نیز راه استفاده از نظرات دیگران و یا مشورت با تشکل های تخصصی و همکاری با اصناف و دوایر را بلد نیستند، شایسته حضور در شورا نیستند.

۳ -انتخاب کسانی که شناخت لازم و اولیه از مجموعه قوانین و وظایف شورا را ندارند، جفا در حق شهر و دیارمان است.

۴ -رای دادن به کسانی که دنبال خرید رای مردم با پول و هدایای مختلف هستند، خیانت است. نامزدهایی که اقدام به خرید رأی میکنند بلکه باید رسوا شوند.

۵ -آنانی که با بهرگیری از دروغ و فریب، دنبال جلب نظر مخاطبین هستند و مخصوصا، آنها که از عناوین جعلی در معرفی ها و تبلیغ خود استفاده میکنند، را باید از لیست منتخبین حذف کرد.

۶ -آنانکه وعده های بی پایه و کذب میدهند؛ وعده هایی که عمدتا در ذیل وظایف و اختیارات شوراها نیستند لازم به یادآوری است، کسانی هستند که برای فردای پیروزی، برنامه ارائه میکنند که کارشان ارزشمند است اما ارائه برنامه های بی محتوا و فراتر از وظایف شوراها نیز از جنس کذب و فریب است.

۷ -کسانی که با شام و ناهار دادن دنبال کسب رای بوده و با عمل خود، نه فقط رای خلاف کسب کرده که دنائت ملت را نیز نشانه میگیرند.

۸کسانی که برای کسب رای، مردم را قسم میدهند و آنانکه قرآن در مقابل دیگران قرار میدهند که ضمن بوسیدن قرآن، باید شفاف و محترمانه، از ایشان عذر خواست.

۹ -کسانی که با خرید ممبر (عضو) کانال های انتخاباتی خود را به جای ۲۰۰ عضو واقعی، ۲۰۰۰ نفره نشان میدهند و از همین الان نشان داده که در جعل و دروغ، تبحر و تجارب دارند.

۱۰ -آنانکه به مسائل قومی و مذهبی و تعصبات جاهلی و عشیره ای برای کسب رای، دامن زده و هزینه های غیرقابل جبران امنیتی، سیاسی و اخلاقی را بر منطقه و دیارمان تحمیل میکنند

۱۱ -کسانی که رفتار شخصی و منش اجتماعی در حد نماینده و وکیل مردم را نداشته و از فضایل و شروط لازم برای این مهم، برخوردار نیستند. مانند کسانی که قدرت فهم و بیان و استدلال ندارند.

۱۲ -کسانی که پول های گزاف و بیشمار بخصوص در راه تبلیغ، هزینه کرده و عمدتا به دنبال جبران این هزینه ها در فردای انتخابات هستند.

۱۳ -آنانکه برای پیروزی، خود را چنان وامدار افراد و محافل و بزرگان قومی میکنند که عملا هم حق رأی خود را از پیش باخته اند و هم اینکه در فردای پیروزی، فقط به دنبال جبران مافات و ادای دین انتخاباتی خود هستند.

۱۴ -کسانی که امتحان خود را قبلا در شورا و یا مشاغل دیگر، پس داده و ناتوانی آنها مشهود است.

۱۵ -فقدان رزومه مشخص و گذشته روشن، همچون انتخاب هندوانه سربسته ای است که باید انتظار نارس بودن و حتی فساد آن را داشت (بماند آنانکه سابقه سازی کرده و از رزومه جعلی و عناوین عاریتی در زمینه شغلی و تحصیلی استفاده میکنند و از اکنون، بوی فسادشان پیداست).

۱۶ -کسانی که روز رای گیری و در درب صندوق های رای، التماس و قسم داده وخصوصا با استفاده از دخترکان، آراء را به قیمت عفت، جمع میکنند.

۱۷ -اگرچه هستند نامزدهای جوانی که بیکارند و اگرفرصت یابند، میتوانند در شورا، نقشی پرانرژی ایفا کنند اما رأی دادن به کسانی که عضویت درشورا را بعنوان شغل مینگرند و نیز کسانی که از نظر ذهنی و شخصیتی، گرسنه هستند، اعلام رأی برعلیه خود و آینده دیار و فرزندانمان است.

۱۸ -عدم شناخت از روابط اداری و ظرافت های قانونی برای بهره گیری از ظرفیت های متکثر و بین بخشی شورا، بخصوص که قانونگذار هم قانون مربوطه را بصورت کلی و بدون ضمانت های عینی و اجرایی در اختیار شورا گذاشته و این، تنها ظرفیت منتخب شوراست که میتواند این فرصتهای قانونی را عملی و عملیاتی کند.

۱۹ -داوطلبینی که در پیشینه خود، ثابت کرده که به قوانین جاری احترام نمیگذارند و به قوانین مدنی و حقوق شهروندی بی تفاوت هستند.

* در پایان، لازم به ذکر می داند که البته، بعضی تخلفات و عدول از اخلاقیات و قوانین از سوی کاندیداهای محترم مشاهده می شود که به دلیل تکرار و رواج این رفتارها،عملا چنان معمول و مرسوم شده اند که شاید نتوان آنها را در ذیل شروط فوق، ذکر کرد(چراکه متاسقانه اکثریت،بدانها دست می یازند) لیکن نباید ازکنار آنها گذشت. ازجمله: آنانکه تبلیغات زودتر از موعد دارند و نیز کسانی که دیگران را جهت کسب رأی، تحت فشار قرار میدهند و حتی کسانی که بدون اجازه،دیگران را در گروههای تلگرامی خود عضو میکنند، میباید حتما در انتخابشان احتیاط کرد

آنچه از نبایدهای انتخاب در شوراها گفته شد، تنها بخشی از یافته ها و تجربیات نگارنده است و یقینا، نباید های دیگری نیز میتواند توسط دیگر همشهریان، به لیست فوق اضافه گردد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی مادنا، تاریخ انتشار: 12 فروردین 1396، کد مطلب: 14312، www.maadna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین