پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۵۵۷
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
معاون اقتصادی استاندارمرکزی گفت: طبق بررسی بانک های خصوصی استان مرکزی درفرآیند اعطای تسهیلات رونق تولید بسیارضعیف عمل کرده اند و ۷۵درصد منابع این بانک ها درخارج از استان هزینه شده است.

شعار سال: ظفر افشون ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در اراک اظهار داشت: طبق ارزیابی و آمار ارائه شدن نرخ بیکاری در استان مرکزی در بهار سال جاری 7/4 به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک دهم درصد کاهش داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی افزود: از مهمترین عوامل موثر در کاهش نرخ بیکاری در استان مرکزی طی یک سال گذشته و بهار سال جاری، اعطای تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی است که در این رابطه از ابتدای سال ۹۵ تاکنون، هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به یک هزار و ۱۰۶ واحد صنعتی و کشاورزی کوچک و متوسط در استان مرکزی پرداخت شده است.

افشون بیان کرد: این اقدامات علاوه بر صیانت از فرصت های شغلی موجود، فرصت های شغلی جدیدی را نیز ایجاد کرده و به طور میانگین، ظرفیت تولید واحدهای دریافت کننده تسهیلات را ۲۵ درصد افزایش داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی ادامه داد: همچنین در اجرای تبصره ۲۶ قانون بودجه، سال گذشته ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی در استان مرکزی پرداخت شده تا فضای کسب و کار در استان بهبود و ارتقا یابد.

وی خاطرنشان ساخت: طی سال گذشته ۲۲۲ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۹هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال در استان مرکزی به بهره برداری رسیده که برای حدود سه هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

افشون تصریح کرد: در سال جاری با آغاز فرایند ثبت نام از واحدهای تولیدی و صنعتی متقاضی تسهیلات، تاکنون ۱۶۰ واحد در سامانه بهین یاب تقاضای خود را به ثبت رسانده اند و مقرر است برای واحدهای تولیدی با کمتر از ۵۰ نیرو ده میلیارد ریال و واحدهای دارای ۵۰ تا ۱۰۰ نیرو نیز ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات تخصیص یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی اضافه کرد: برای واحدهای تولیدی و صنعتی نیز که متقاضی دریافت سرمایه ثابت هستند ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در حال حاضر منابع بانک های دولتی در استان مرکزی بیش از ۱۰۳هزار میلیارد ریال می باشد که از این میزان ۸۶درصد را که معادل ۸۹هزار میلیارد ریال است به اعطای تسهیلات در استان مرکزی اختصاص داده اند.

افشون ادامه داد: همچنین منابع بانک های خصوصی در استان مرکزی ۲۹ هزار میلیارد ریال است که تنها ۲۵درصد این رقم یعنی هفت هزار و ۲۰۰میلیارد ریال را به پرداخت تسهیلات در استان اختصاص داده اند و ۷۵درصد منابع این بانک ها در خارج از استان صرف شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی افزود: عملکرد بانک های خصوصی استان در پرداخت تسهیلات اصلا رضایت بخش نیست و بایستی مساعدت بیشتری با واحدهای صنعتی و تولیدی متقاضی داشته باشند.

وی تصریح کرد: در استان مرکزی تاکنون یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شده که از این میزان حدود ۲۸۰ میلیون دلار ثبت سرمایه و به کارگیری شده است.

افشون یادآور شد: بیشترین سرمایه گذاران خارجی استان مرکزی را کشورهای اروپایی همچون آلمان، انگلستان، فرانسه و سوئیس، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و ایرانیان خارج از کشور انجام داده اند

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 21 تیر 1396، کد مطلب: 4029023:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین