پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۷۲۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران اخبار منتشره پیرامون اثرات منفی انتقال آب سد امیرکبیر به تهران به علت ایجاد مشکلات زیست محیطی را رد کرد.

شعار سال: خسرو ارتقایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه انتقال آب از سد امیرکبیر به تهران گفت: از حدود پانزده سال پیش تونلی به طول 30 کیلومتر برای این کار احداث شده است تا در انتقال آب تسریع شود.
وی افزود: اخیرا برخی شبهات درباره اثرات زیست محیطی این طرح بر رودخانه کرج مطرح شده حال آنکه این طرح از معدود پروژه هایی است که تصویب کامل هیات دولت و سازمان محیط زیست را با خود همراه دارد.
ارتقایی با بیان اینکه آب منتقل شده به وسیله این تونل، همان حقابه قبلی تهران است، خاطرنشان کرد: امیدواریم سال آینده با احداث تصفیه خانه ششم تهران که توانایی تصفیه 70.5 مترمکعب آب بر ثانیه را دارد، 320 میلیون مترمکعب آب به این تصفیه خانه منتقل شود.
مدیرعامل آب منطقه ای تهران با اشاره به امکان انتقال آب با تراز بالاتر به وسیله این خط لوله، گفت: سامانه موجود انتقال آب از رودخانه کرج به تهران عمری 50 ساله دارد هرچند در مواقع اضطراری کماکان می توان از آن استفاده کرد.
پیشتر رئیس شورای اسلامی شهر کرج خواستار توقف پروژه احداث تونل انتقال آب از سد امیرکبیر به تهران به عنوان ضرورتی برای حفظ سلامت محیط زیست و جلوگیری از تهدید حیات جاده چالوس شده بود.
سد امیرکبیر که به سد کرج هم معروف است، در 25 کیلومتری جاده کرج به چالوس قرار دارد و یکی از منابع مهم تامین آب تهران است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج,تاریخ انتشار 5 دی 1394,کد مطلب:8061 www.mojnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
0
0
تو میتونی بگی مشکل داره؟؟این همه وزارت نیرو خرابکاری کرد .قبلش همش می گفتین مشکل نداره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
0
0
اگه پیامد تصمیمات مدیریتی در کشور را دارای دنباله حقوقی کنند به گونه ای که بتوان در خصوص آن اقامه دعوی کرد، در آنصورت ملاحظه می گردد که بسیاری از تصمیمات سنجیده تر گرفته می شوند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین