پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۵۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۶
معاون استاندار خراسان شمالی از برگزاری جشنواره پنیر محلی استان در آینده نزدیک خبرداد و گفت: با برگزاری جشنواره های بومی و ملی در استان می‌توانیم ظرفیت‌های بالای خراسان‌شمالی را معرفی کنیم.

شعارسال: محمد‌تقی ایرانی در نشست کارگروه بانوان و خانواده استان خراسان‌شمالی اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی با محوریت تولیدات استانی می‌تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال ثابت و پایدار برای بانوان در مناطق روستایی و معرفی محصولات برای جذب سرمایه‌گذاران باشد.

وی با اشاره به تشکیل نیمی از جمعیت استان از بانوان٬ افزود: استعدادها و توان‌مندی این قشر سبب توجه ویژه دولت و دستگاه‌های اداری به آن‌ها شده و ظرفیت حضور بانوان در جامعه به‌وجود آمده است.

معاون استاندار خراسان‌شمالی تصریح کرد: با برگزاری جشنواره‌های بومی و ملی در استان می‌توانیم ظرفیت‌های بالای خراسان‌شمالی را معرفی و صنایع بومی استان را توان‌مند کنیم. برگزاری این گونه جشنواره‌ها با جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی٬ موجب ایجاد تحولات توسعه‌ای در استان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه در دنیا رقابت در ثبت برندهای بومی است و ما نیز باید پس از شناسایی جامع و دقیق استعدادهای استان جهت اخذ برند بومی تلاش و فرآورده‌های خود را با این نشان در بازارهای مختلف عرضه کنیم. اکنون نیز با حضور هیئت‌هایی از آلمان و فرانسه در استان٬ زمینه مناسب حضور سرمایه‌گذاران خارجی در خراسان‌شمالی فراهم شده و باید به خوبی از این موقعیت استفاده کنیم.

ایرانی با اشاره به توافق‌های صورت گرفته با تجار آلمانی و فرانسوی تصریح کرد: یکی از نتایج حضور این افراد در استان کلنگ‌زنی نیروگاه بزرگ خورشیدی در جاجرم است که ساخت آن نیز به‌زودی شروع می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این نشست با اشاره به اهداف اداره کل بانوان استانداری گفت: توجه به مطالبات زنان از اهداف اصلی این اداره‌کل است و این درخواست‌ها در کارگروه‌های تخصصی مختلف مطرح و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود. در زمینه احداث پارک‌های بانوان در استان نیز با همکاری فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها ارزیابی‌های لازم از محل های مورد نظر از لحاظ امنیت و نحوه دسترسی انجام شده و اعتبارات لازم نیز تخصیص می‌یابد.

یغمایی بر تشکیل بانک اطلاعاتی بانوان استان تاکید کرد و افزود: جمع‌آوری این اطلاعات با نگاه تخصصی لازم از دو مسیر در حال پیگیری است که احصاء و ارائه اطلاعات توسط مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و تکمیل فرم خوداظهاری٬ مسیرهای تهیه و تدوین این بانک اطلاعاتی است.

وی خواستار بهره‌مندی هر چه بیشتر از ظرفیت بانوان در حوزه‌های مختلف به ویژه مدیریت‌های میانی استان شد و خاطرنشان کرد: بانوان ما از استعدادها و قابلیت های بالایی برخوردار هستند و زن توانا می‌تواند در عرصه‌های مختلف اجتماعی و خانوادگی موثر باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 27مرداد1396، کدخبر: 1494693: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین