پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۷۷۱۷۹
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
اواخر سال 94 بود که براساس مصوبه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیات عالی تجدیدنظر در مورد آرا و تصمیمات واجد شئون علمی، آموزشی و پژوهشی تشکیل شد.

شعارسال: در تازه‌ترین گزارش هیات عالی تجدید نظر دانشگاه‌ها، اعتراض به عدم پذیرش در مقطع دکتری و نتایج مصاحبه‌های تخصصی، تبدیل مدارک معادل به رسمی، اعتراض به اخراج آموزشی و تقاضای اجازه ادامه تحصیل پرارجاع‌ترین شکایات دانشجویان طی دو سال اخیر بوده است.

اواخر سال 94 بود که براساس مصوبه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیات عالی تجدیدنظر در مورد آرا و تصمیمات واجد شئون علمی، آموزشی و پژوهشی تشکیل شد. مطابق این مصوبه، تصمیمات و آرای صادره از هیات‌ها و کمیته‌های تخصصی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی که دارای شئون علمی، آموزشی و پژوهشی باشند، از شمول صلاحیت دیوان عدالت اداری خارج شده و در صلاحیت هیات عالی تجدیدنظر مستقر در وزارت متبوع قرار می‌گیرد.

طبق این گزارش، موضوعات شکایات اعضای هیات‌علمی تاکنون به عدم ارتقای مرتبه، ترفیع، رکود علمی، اعتراض به آرای صادره از کمیته‌ها و هیات‌ها درخصوص تخلفات پژوهشی بوده است. از سوی دیگر وضعیت این پرونده‌های کارگروه هیات‌علمی به این صورت است که ۱۱۵ پرونده اعضای هیات‌علمی در کارگروه اعضای هیات‌علمی مطرح شده که تعداد پرونده‌های آماده طرح در کارگروه ۳۳ پرونده، تعداد پرونده‌های مختومه و تعیین‌تکلیف شده ۶۹ پرونده، یعنی ۶۰ درصد و تعداد پرونده‌های در جریان ۱۳ پرونده، یعنی ۱۱ درصد است. اما در کارگروه دانشجویی آمارهای جالبی منتشر شده است.

طبق گزارش این هیات اعتراض به عدم پذیرش در مقطع دکتری و نتایج مصاحبه‌های تخصصی، تبدیل مدارک معادل به رسمی، اعتراض به اخراج آموزشی و تقاضای اجازه ادامه تحصیل از مهم‌ترین موضوعات بوده است؛ به‌طوری که ۱۸۰ پرونده نیز به کارگروه دانشجویی هیات عالی تجدید نظر دانشگاه‌ها ارائه شده که ۳۹ پرونده، آماده طرح در کارگروه بوده یعنی ۲۷ درصد، ۱۰۳ پرونده، مختومه و تعیین‌تکلیف شده یعنی ۴۷ درصد و ۳۸ پرونده در جریان بوده یعنی ۲۶ درصد.

از نکات قابل توجه این گزارش ورود این هیات به ماجرای دانشجویان بورسیه است. به‌طوری که در بخشی آمده است: «با توجه به درخواست رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه طی نامه‌ای در تاریخ ۳۰ دی ۹۴ مبنی‌بر ارسال پرونده‌های شکایات دانشجویان بورسیه، تعداد ۱۳ فقره پرونده ارجاعی به خواسته اعتراض به لغو بورس تحصیلی ارجاعی از شعب دیوان و پرونده‌هایی که شاکیان مستقیما در این دبیرخانه اقدام به طرح شکایت کرده بودند، به قوه قضائیه ارسال شد.»

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فرهیختگان آنلاین، تاریخ انتشار: 5شهریور1396، کدخبر: 10338: www.fdn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین