پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۵۶۶
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
نایب رئیس کمیسیون شوراها گفت: شورای نگهبان با اصل موضوع استانی شدن انتخابات مجلس مخالف است و اعمال تغییرات نیز تغییری در نظر آن ها نداشت.

شعارسال:سید حمیدرضا کاظمی در خصوص اظهارات وزیر کشور مبنی بر احتمال برگزاری انتخابات مجلس یازدهم، اظهار داشت: با توجه به اینکه شورای نگهبان ۲ بار با بحث استانی شدن انتخابات مجلس مخالفت کرده، یقیناً این شورا بازهم با این طرح مخالف است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در خصوص لایحه جامع نظام انتخابات، وزیر کشور به کمیسیون شوراها اعلام کرده که این لایحه را به دولت داده‌ایم و پیگیر هستیم که از طریق دولت لایحه جامع نظام انتخابات به مجلس ارائه شود.

کاظمی با اشاره به اینکه این بار موضوع استانی شدن انتخابات مجلس از سوی دولت مطرح شده است، متذکر شد: شورای نگهبان در دفعات گذشته با طرح استان شدن انتخابات مجلس که در مجلس تهیه می‌شد، مخالفت خود را ابراز داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در لایحه جامع انتخابات تغییری در خصوص نحوه استانی شدن انتخابات مجلس تغییراتی ایجاد شده یا خیر، گفت من سوابق این موضوع را مطالعه کرده‌ام و متوجه شدم که شورای نگهبان با اصل موضوع استانی شدن انتخابات مجلس مخالف است.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس ادامه داد: برای مثال شورای نگهبان دغدغه‌هایی نسبت به رعایت حقوق ملت بر اساس مطابق قانون اساسی دارد و معتقد است نمی‌توان براساس قانون اساسی که همه کشور باید به صورت یکسان مورد توجه باشد، چندین حوزه انتخابیه را به صورت کلی در یک حوزه استانی معرفی کنیم.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته تغییراتی را در طرح استان شدن انتخابات مجلس اعمال کردند که به نظر من هیچ تاثیری در اصل موضوع ایجاد نکند

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته ازخبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار8شهریور96،کدخبر: 346617، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین