پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۱۱۲
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
سید عباس صالحی در ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلانی خواستار حذف عبارت «مقام عالی وزارت» از ادبیات کلامی این وزارتخانه شد .

شعار سالصبح شنبه مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حالی در طبقه چهارم ساختمان بهارستان برگزار شد که سید عباس صالحی در آن خواستار حذف عبارت «مقام عالی وزارت» از ادبیات کلامی این وزارتخانه شد چرا که به باور وی اصولاً چیزی به نام «مقام عالی» وجود ندارد. سید عباس صالحی در این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌های «امین عارف نیا» با بیان اینکه هر عضوی که به وزارتخانه ارشاد اضافه می‌شود، براحتی از آن خارج نمی‌شود، ادامه داد: عارف نیا هم عضو این خانواده باقی خواهد ماند و افتخار می‌کنیم که عضوی از خانواده ارشاد با تعصب در این حوزه در جای دیگر خدمت و به این ترتیب به بروز اتفاقات خوب در حوزه هنر و فرهنگ کمک می‌کند. وی یکی از نقش‌های حوزه وزارتی را «هماهنگی اجزا» دانست و اظهار کرد: این حوزه مویرگ ارتباطی از نظر پیوندها و شبکه‌های اتصال است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش حوزه وزارتی در به‌ ثمر رساندن دستورات و تصمیم‌ها، توضیحاتی درباره نقش تأثیرگذار این حوزه در کارشناسی و تصمیم‌ها در دبیرخانه شوراهای مختلف وزارتخانه ارائه کرد. صالحی، صداقت و امانت را اصل اخلاق عنوان و اضافه کرد: در صورتی که انسان به این دو وفادار باشد، کل اخلاق را توانسته حفظ کند. صالحی با اشاره به سابقه خانوادگی و تحصیلی محمد مهدی احمدی وی را از باسابقه‌ ترین مدیران وزارت ارشاد معرفی کرد که چند سال در حوزه مدیریت استآن ها خدمت کرده و این ویژگی به سرعت اتفاقات در وزارتخانه کمک می‌کند.

مینیاتور وزارتخانه

مدیرکل سابق حوزه وزارتی نیز در این مراسم گفت: مدیرکل حوزه وزارتی باید مشاوری امین و صادق باشد زیرا به منزله چشم و گوش وزیر است و باید مسائل و چالش‌های وزارتخانه را رصد و دیده بانی کرده و صادقانه آن ها را به وزیر منتقل کند. امین عارف نیا با بیان اینکه مدیر کل حوزه وزارتی برای پیش بردن سریع ریل حرکت نیاز به دقت دارد، افزود: مردم داری، سرعت و دقت از الزامات این جایگاه است که آقای احمدی به آن شهره است. وی با بیان اینکه این حوزه مینیاتور وزارتخانه است، ادامه داد: این حوزه پلی میان وزیر فرهنگ با مدیران و اصحاب فرهنگ و هنر است که در صورتی که ایمن و امن باشد در برقراری ارتباط نقش مفیدی خواهد داشت. عارف نیا ضمن قدردانی از صالحی امیری به خاطر اعتماد به وی از احمد مسجد جامعی هم تشکر کرد.

مسئولیت سنگین اخلاق مداری

مدیرکل جدید حوزه وزارتی نیز در این آیین اظهار امیدواری کرد ظرفیت پذیرش چنین مسئولیتی را داشته باشد و گفت: خدا را شاکرم مورد اعتماد شخصیتی قرار گرفتم که دارای‌ شأن علمی و فرهنگی و دینی و مورد توجه بزرگان نظام، مراجع تقلید و مراکز علمی و فرهنگی است. مدیرکل جدید حوزه وزارتی ارشاد اضافه کرد: اخلاق مداری و ویژگی‌های وزیر وظیفه ما را سنگین می‌کند از این‌رو باید طوری حرکت کنیم که امانتدار خوبی باشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه ایران، تاریخ انتشار 26 شهریور 96، کد مطلب: 200112، www. iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین