پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۳۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
آقازادگی پدیده ایست که طی چند دهه اخیر در بطن فضای سیاسی کشور ریشه دوانیده است، موضوعی که پیش از پیش در این باب مورد توجه قرار گرفته است آن است که امروزه رانت آقازادگی تنها در مسائل اقتصادی خلاصه نمی شود و بسیاری از آنها در مناصب سیاسی نیز به واسطه قدرت پدرانشان رخنه کرده اند.

شعار سال: آقازادگی پدیده ایست که طی چند دهه اخیر در بطن فضای سیاسی کشور ریشه دوانیده است، موضوعی که پیش از پیش در این باب مورد توجه قرار گرفته است آن است که امروزه رانت آقازادگی تنها در مسائل اقتصادی خلاصه نمی شود و بسیاری از آنها در مناصب سیاسی نیز به واسطه قدرت پدرانشان رخنه کرده اند.

در این رابطه سهیلا جلودارزاده با بیان اینکه سواستفاده از بیت المال برخی آقازادگان نه از نظر قانونی پذیرفتنی است و نه از نطر شرعی، معتقد است: نباید اجازه داد این مسئله به شکل قارچ گونه رشد و نمود پیدا کند و برای مبارزه با این پدیده در وهله نخست این خود مسئولین هستند که می توانند به هر وسیله ای که شده مانع از دست درازی ها و توقعات بی جای فرزندانشان نسبت به منابع و اختیارات آنها داشته باشند‌.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که جوانان پس از اخذ مدرک تحصیلی به سختی می توانند جذب کار شوند، می افزاید: این در حالی است که به ناگاه خبر می رسد فلان آقازاده دهه هفتادی به سمت مدیریت نهادي یا مدیرعاملی و هیئت مدیره ای انتخاب شده است، مردم از خود می پرسند چرا فرزندان ما نمی توانند به این مناسب برسند که بی شک پاسخ آنها داشتن ژن خوب نیست.

این فعال اصلاح طلب در انتها با اعتقاد به این موضوع که ادامه چنین رویه ای در میان آقازادگان حتی اگر بدور از هرگونه نیت سویی باشد و اصل شایسته سالاری هم رعایت شود اما باز هم می تواند باعث شکل گرفتن فساد شود، خاطر نشان می کند: نهادهای نظارتی و قانونی باید جلوی رانت طلبی و پارتی بازی های مرسوم در میان آقازاده ها را بگیرد، در راه مبارزه با این پدیده نیز اصلاح طلبان باید پیش قدم و پرپم دار باشند چرا که مردم جریان اصلاحات را به شفافیت و سلامت اداری می شناسد اگر رویه آقازادگی در میان اصلاح طلبان به امری عادی تبدیل شود به اعتماد و اعتبار اصلاح طلبان در بین مردم خدشه وارد خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری روز نو، تاریخ انتشار: 3مهر 1396 ، کدخبر: ۲۸۴۶۶۲ ، www. roozno.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نوید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
0
عزیزم خود نهادهای نظارتی هم آقا دارند و به طبع آقازاده و سر این کلاف گم شده . این سیستم نظارتی کلا باید اصلاح بشه و بعد از نظارت و شناسایی مقصر باید برخورد محکم بشه و الا آش و کاسه همینه.ن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین