پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۸۵۲۷۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای تکمیل پروژه های نیمه تمام ۳۰ سال زمان می خواهد.

شعار سال: محسن علیجانی زمانی شامگاه یکشنبه در جمع عزاداران حسینی در سالن اجتماعات «عطریاس» باقرشهر طی سخنانی با بیان این که امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است، گفت: عاشورا و کربلا در تمام زمان ها جاری بوده و محدود به زمان خاصی نیست.

وی فرهنگ را زیربنای سیاست و اقتصاد دانست و گفت: رویکرد دنیا به اقتصاد نیز فرهنگی است، برای فروش کالاها در جهان، ابتدا باید فرهنگ خود را در کشور هدف جا بیاندازیم و با تفکر فرهنگی مشابه به فروش کالا بپردازیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش فرهنگ در امنیت یک کشور، افزود: موقعی یک جوان از کشور و فرهنگ آن کشور دفاع می کند، که به آن فرهنگ اعتقاد داشته باشد و فرهنگ عاشورا نقش مهمی در امنیت کشور دارد.

عاشورا یعنی نفی سلطه در تمام زمینه ها

وی با بیان این که افراد معتقد به عاشورا نفی سلطه به معنای عام می کند، اضافه کرد: شهدای ما با اعتقاد به محرم و صفر و عاشورا شهید شدند، امام حسین(ع) و عاشورا یک فرهنگ است، ما شک نداریم، که اگر رویکرد عاشورایی در دفاع مقدس نبود، امریکا به جای آن که صدام حسین را به جان ما بیاندازد، خود به جنگ ما می آمد، اما این کشور به خوبی می داند، که نمی تواند با فرهنگ ایرانی- اسلامی مقابله کند.


علیجانی زمانی با تشریح قرائت های گوناگون از قیام عاشورا به قرائت امام خمینی(ره) پرداخت و افزود: ما می توانیم بر قدرت نظارت کنیم و این در اندیشه سیاسی حضرت امام(ره) و قانون اساسی ما وجود دارد و تمام مسئولین اجرایی از راس نظام تا رده های پایین تحت نظارت قرار دارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی سپس با تاکید بر پیشرفت شهرستان ری، استان تهران و کشور در زمینه های گوناگون گفت: کشور و استان ما ظرفیت های مطلوبی دارد، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب از نظر آسیب های اجتماعی و سلامت فاصله داریم.

۵۰۰۰ پروژه ملی ۶۵ هزار پروژه استانی نیمه تمام در کشور داریم

وی با تاکید بر واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی گفت: ۵۰۰۰ پروژه ملی ۶۵ هزار پروژه استانی نیمه تمام در کشور داریم، که البته طی دو سال اخیر، از شهریور ۹۴ الی خرداد ۹۶ حدود ۴۱۰۰ پروژه نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شده است، دولت برای به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام ۳۰ سال زمان می خواهد، اما اگر تعاونی های فراگیر با اساس نامه های موجود در سطح شهرستانی، استانی و ملی راه اندازی شود و ۴۰۰۰ پروژه را به ۲۰۰۰ تعاونی واگذار کنیم و در هر تعاونی ۱۰۰۰ جوان عضو شوند،مشکل اشتغال دو میلیون جوان حل می شود.

علیجانی زمانی گفت: نباید یک جوان در کنار فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) با این ظرفیت عظیم، تنها به نشستن و بلند شدن هواپیماها نگاه کند، این یک ایراد است، باید از ظرفیت ها استفاده شود، البته طرحی در مجلس در حال نوشته شدن است، که ۳۰ الی ۵۰ درصد پروژه ها به تعاونی های فراگیر واگذار شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 17 مهر 96، کد مطلب: 4108400: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین