پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۵۲۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان فردیس ، تداخل صنفی را از مشکلات اصناف این شهرستان دانست.
شعارسال: رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان فردیس ، تداخل صنفی را از مشکلات اصناف این شهرستان دانست.

اسفندیار قارلقی افزود: ساماندهی واحدهای صنفی در این شهرستان از اولویت های مهم است با همکاری اتحادیه ها و اتاق اصناف انجام می شود.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات متداول در خصوص مشکلات واحدهای صنفی تداخل صنفی است که به اشکال مختلف ظهور واکنون روند رو فزونی دارد.

وی افزود: به عنوان مثال بعضی از واحدهای صنفی تعمیرگاه اتومبیل که شغل آنها خدماتی است اقدام به فروش لوازم یدکی و غیره می کنند یا برخی خواربارفروش ها انواع جوراب ، شامپو و لوازم آرایشی بهداشتی و اسباب بازی می فروشند.

قارلقی گفت: اگر به قوانین صنفی توجه کنیم بند الف ماده 28 قانون نظام صنفی اشاره به این دارد که در صورتی که واحدهای صنفی به شغل یا مشاغل دیگر در محل کسب غیر از آنچه در پروانه کسب قید شد یا کمیسیون نظارت مجاز شمرده مبادرت ورزد به طور موقت از یک هفته تا شش ماه تعطیل می شود.

وی ادامه داد: همچنین در ماده 68 قانون نظام صنفی عدم مقرارت موضوع بند ک ماده 37 قانون نظام صنفی از سوی فرد صنفی (تداخل صنفی)راتخلف شمرده و مرتکبین برای بار اول دو میلیون ریال،در مرتبه دوم پنج میلیون ریال و در بار سوم مراتب بعدی 10 میلیون ریال جریمه می شوند.

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان فردیس به متقاضیان یا دارندگان پروانه کسب توصیه می کند که افراد مزبور قبل از اخذ پروانه کسب در خصوص شغل مربوطه تحقیقات لازم و کافی بعمل آورند تا بعد از راه اندازی واحد خود مجبور نشوند جهت درآمد بیشتر و یا حداقل درامد به تداخل صنفی رو بیاورند.

قارلقی افزود: اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی باید این موضوع را در دستور کار قرار داده و اقدامات لازم جهت کاهش تداخل صنفی در واحدهای صنفی تحت پوشش خود انجام دهند.

شهرستان فردیس حدود 25 هزار واحد صنفی دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 16 مهر 1396، کدخبر: 82688644، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین