پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۶۸۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، تشکیل سازمان نظام رسانه ای را حرکت در گردونه اطلاع رسانی با حضور روزنامه نگاران و نیز رفع کننده بخش زیادی از مشکلات رسانه ها و مطبوعات دانست.

شعارسال:حجت الاسلام سید محمود دعایی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: هر طرح یا پیشنهادی در ابتدا به ساکن دارای مواردی است که بدون شک مورد تایید عده ای و عدم تایید افراد دیگر خواهد شد، از این رو باید اظهارنظر متخصصان، کاردانان و کارشناسان پیشکسوت آن صنف دریافت و پس از ارزیابی آنها، در نهایت به نفع اهالی صنف تایید و تصویب شود.

وی ادامه داد: بسیاری از صاحب نظران و فعالان حوزه رسانه و مطبوعات بخوبی مسائل و مشکلات را درک کرده و با ارائه بسته نظرات و پیشنهادات سازنده و مفید در واقع ادامه مسیر را برای اصحاب رسانه هموار می کنند.

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات تصریح کرد: تا حد امکان باید کارها و فعالیت ها غیرحاکمیتی را به صنوف مختلف حوزه رسانه و مطبوعات سپرد.

دعایی خاطرنشان کرد: لایحه نظام جامع رسانه ای به نوعی اصلاح قانون مطبوعات کنونی است که بخشی زیادی از مشکلات اصحاب رسانه که بعضا منجر به توقیف روزنامه ها و گاهی منجر به دستگیری و بازداشت خبرنگاران می شود را رفع می کند.

وی اظهار داشت: در واقع نظام جامع رسانه ای قادر خواهد بود که ارتباط میان روزنامه نگاران و خبرنگاران با هم، دولت و صاحبان رسانه را مشخص کند.

دعایی با مفید خواندن لایحه نظام جامع رسانه ای گفت: به موجب تصویب و نهایی شدن این لایحه در دولت و مجلس شورای اسلامی اهالی رسانه و مطبوعات در گردونه خود قرار گرفته و به جای رسیدگی قضایی، توسط خود این قشر و در گردونه رسانه ای مسائل و مشکلات حل و فصل خواهد شد.

وی تاکید کرد: لایحه نظام جامع رسانه ای از مهمترین لوایح حوزه فرهنگ و هنر است که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دولت پیشنهاد شده و امیدوارم با اصلاحاتی که با همراهی اهالی رسانه در آن انجام می شود هرآنچه نهایی و تصویب می شود به نفع اصحاب رسانه رقم بخورد.

پیش نویس لایحه نظام رسانه ای کشور دارای 7 فصل و 66 ماده است که موادی از آن پیش از این در هیات دولت به تصویب رسیده بود اما 13 آبان ماه و در جلسه هیات وزیران با چند ایراد روبرو شد و برای اصلاح به کمیسیون فرهنگی دولت بازگشت.

هیات وزیران چهار ایراد به این لایحه گرفت که به موجب آن، از سازمان اداری و استخدامی کشور خواست حوزه شمول این لایحه را از جهت تسری به روزنامه نگاران و فعالان رسانه مشخص کند، ارکان این سازمان را ترسیم کند، امکان شناسایی سازمان به عنوان موسسه عمومی غیردولتی با توجه به ماهیت حقوقی سازمان های حرفه ای را فراهم سازد و مرجع بررسی صلاحیت داوطلبان عضویت در هیات مدیره سازمان استانی در اولین دوره آن را به دقت تعیین کند.

همچنین در دیگر ایرادات، هیات دولت از کمیسیون فرهنگی خواست برخی مواد را که درباره موضوعات حقوقی و کیفری است با وسواس خاصی تعریف کند و گزارش دقیقی در این زمینه به هیات وزیران ارائه دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت ایرنا، تاریخ انتشار19آبان 96، کدخبر: 82725211، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین