پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۹۳۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور گفت: خودروهای پیکان ، نیسان، پراید، پژو و سمند به ترتیب بیشترین سهم مردودی را در معاینه فنی داشته‌اند.

شعارسال : سعید قیصر در خصوص بیشترین خودروهایی که در معاینه فنی مردود شده‌اند، گفت: سامانه سیمفا ماموریت مدیریت مراکز معاینه فنی را بر عهده دارد و به گونه ای عمل می‌کند که از گام اول هر خودرویی در بحث آلایندگی و فنی مردود شود آن را از سامانه چرخه خارج نمی‌کند بلکه این اطلاعات جمع آوری شده و پس از آن است که اجازه و تأییدیه تردد خودرو به مراکز داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از خودروها از دو جهت فنی و‌آلایندگی مردود می‌شوند، عنوان کرد:از 281 دستگاه پذیرش نیسان 104 دستگاه مردود شده‌اند به عبارت دیگر در حدود 37درصد از خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند مهر ردّی را به خود اختصاص داده‌اند.

قیصر در خصوص خودروهایی که بیشترین مردودی را در مراکز معاینه فنی داشته‌اند، گفت: خودروهای پیکان ، نیسان، پراید، پژو و سمند بیشترین سهم مردودی را به ترتیب در معاینه فنی داشته‌اند.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور عنوان کرد: به مرکز پژوهش‌های مجلس و سایر نهادهایی که ارگان پژوهشی دارند پیشنهاد می‌کنیم از اطلاعات موجود در این زمینه استفاده کرده و در نهایت در راستای افزایش کیفیت خودروها گام بردارند.

وی در ادامه به افزایش آمار خودروهای مردودی در معاینه فنی طی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره و بیان کرد: از زمان مکانیزه شدن معاینه فنی خودروها در حدود 40 درصد از خودروهای مراجعه کننده به دلیل فنی وآلایندگی مردود شده اند که پیگیری‌های این امر کمک شایانی در کاهش آلایندگی هوا داشته است.

گفتنی است در زمینه آلایندگی هوا تهران باید به پارامترهای دیگری همچون خودروهای شهرهای اطراف نیز توجه کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 30 آبان 1396، کدخبر: 369695 ، www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین