پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۵۰۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت اسکان موقت زلزله زدگان غرب کشور را تشریح و اعلام کرد: کار اسکان موقت تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

شعارسال : اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در مورد آخرین وضعیت اسکان زلزله زدگان غرب کشور، اظهار کرد: سه اسکان اضطراری، موقت و دائم برای مردم این مناطق در نظر گرفته شد به طوری که در اولین مرحله اسکان اضطراری مردم در چادرها مستقر شدند و حتی ابتکاراتی در این زمینه به کارگرفتند و با استفاده از نی و چوب اطراف چادر را در برابر باد و باران مقاوم ساخته و حتی زمین‌های اطراف چادر خود را زهکشی کردند تا از نفوذ آب به داخل چادر جلوگیری شود.

وی افزود:‌ در زلزله کرمانشاه و پس از مشاهده ابتکارات مردم تجربیاتی کسب کردیم تا چادرهای امدادی را در برابر گرما و سرما مقاوم‌تر کنیم.

نجار در مورد اسکان موقت مردم زلزله زده مردم غرب کشور گفت: بر اساس آخرین تصمیم دولت مبلغ 5 میلیون تومان تسهیلات برای شهرها و سه میلیون تومان برای روستاها در نظر گرفته شد که افرادی که مایل هستند با استفاده از این پول اتاقی در این شرایط برای خود بسازند و هم اکنون در آن زندگی کنند البته بسیاری از منازل مسکونی در این مناطق قابل استفاده است اما به دلیل وقوع 900 پس‌لرزه در این مناطق مردم به دلیل نگرانی حاضر به استقرار در منازل خود نیستند و برخی مقابل منزل خود چادری برپا کرده و در آن زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: در شهرهای ثلاث باباجانی و ازگله مناطق مسکونی شهری تخریب نشده است و بیشترین تخریب‌ها در دشت ذهاب و شهر سرپل ذهاب صورت گرفته است، مسئولیت اسکان مردم به بنیاد مسکن واگذار شده است و قرارگاه خاتم‌الانبیاء نیز دو هزار سکو در این مناطق احداث کرده و بیش از هزار و 200 کانکس به منطقه حمل و نصب شده است.

نجار اظهار کرد: به نظر می‌رسد با این سرعت اقدامات تا یک ماه آینده اسکان موقت نیز در این مناطق برقرار می‌شود ضمن اینکه عملیات آواربرداری و بازسازی منطقه نیز آغاز شده است.

معاون وزیر کشور یادآور شد: برنامه‌ریزی‌های بسیارخوبی برای بازسازی مناطق زلزله زده در نظر گرفته شده است و حتی از سوی دولت شاهد افزایش اعتبار تسهیلات مردم بوده‌ایم به طوری که قبل از وقوع زلزله در شهرها 30 میلیون تومان تسهیلات و در روستاها 20 میلیون تومان تسهیلات در اختیار مردم قرار می‌گرفت اما هم اکنون مبلغ 10 میلیون تومان به این تسهیلات افزوده شده است. همچنین مبلغ 5 میلیون تومان تسهیلات به روستاها و 6 میلیون تومان به شهرها تعلق می‌گیرد و دو میلیون تومان تسهیلات معیشتی در نظر گرفته شده است و هلال احمر نیز موظف شده به خانواده جان‌باختگان زلزله مبلغ 5 میلیون تومان اعطا کند.

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دسته‌های مختلف در زمینه ارائه تسهیلات به دامداران و صنایع گفت: جهاد کشاورزی موظف به توزیع 4 هزار تن علوفه و جو در مناطق زلزله‌زده شد.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته به 12 هزار کانکس برای اسکان موقت زلزله‌زدگان نیاز داریم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 8 آذر 1396، کدخبر: 311017 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین