سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
محمدرضا گوهری در یادداشتی عنوان کرد؛

فرآیند عرضه گردشگری و عوامل موثر بر آن

«عرضه گردشگری» هم به‌علت ماهیت محصولات و خدمات گردشگری و هم فرآیند تحویل و ارائه آن، یکی از مباحث مهم و پیچیده در مطالعات گردشگری است. تعاریف بسیاری از عرضه گردشگری ارائه شده که معمولا به‌دو دسته تعریف‌های مبتنی بر تقاضا و تعریف‌های مبتنی بر اصل عرضه تقسیم می‌شوند. در رویکرد مبتنی بر تقاضا، عرضه گردشگری شامل فعالیت‌هایی می‌شود که در راستای برآورده ساختن تقاضای گردشگری، در راستای تهیه و ارائه محصولات گردشگری صورت می‌گیرد. با این حال، باید به این نکته اشاره داشت که عرضه گردشگری لزوما به‌معنای مجموع ارزش خدمات فروخته شده به گردشگران نیست؛ چراکه به‌عنوان مثال، گردشگران برای استفاده از جاده‌ها به‌عنوان نمونه‌ای از خدمات زیرساختی یا سواحل و چشم‌اندازها به‌عنوان نمونه‌ای از جاذبه‌های طبیعی، مبلغی پرداخت نمی‌کنند.
سازمان جهانی گردشگری؛

دبیرکل UNWTO تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور زد

در شرایطی که گردشگران غربی تحت تاثیر تهدیدها و تحریم‌های آمریکا برای سفر به ایران تردید دارند و سفرهایشان را به تعویق انداخته‌اند و یا کنسل کرده‌اند، دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی به ایران آمد تا به شائبه ناامن بودن و احتمال آغاز جنگ در این کشور را خاتمه دهد
توسعه گردشگری؛

ایده‌های خلاق در گردشگری تبدیل به پول می‌شوند

پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم که برای نخستین‌بار در کشور تشکیل و اکنون در دانشگاه علم و فرهنگ مستقر شده است، از فعالان صنعت گردشگری و هنرمندان و فعالان فرهنگی دعوت کرد، ایده‌های نوین و خلاقانه خود را در اختیار این پارک قرار دهند تا در صورت تصویب، سرمایه‌گذار برای اجرایی‌شدن ایده‌های خلاق، به آنها معرفی شود. این نخستین‌بار است که در ایران پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی با مجوز دولت راه افتاده و قرار است گستره فعالیت‌های این پارک به سراسر کشور کشیده شود.
بهنام اسلمی/ مشاور توسعه کسب و کار؛

۵ ایده برای کمپین‌های موفق گردشگری

با نزدیک شدن به فصل کاهش سفر، شرکت‌های گردشگری فرصت مناسبی را برای انجام امور زیرساختی و آماده شدن برای برگزاری تورهای عید پیدا می‌کنند. یکی از کارهای ارزشمند در این زمان، برقراری ارتباط‌های بیشتر با مشتریان قبلی و انجام فرآیندهای مبتنی بر روابط عمومی است. شکی نیست که هرچقدر روابط بیشتری با مشتریان سودمند و دوستان واقعی شرکت برقرار کنید، از سویی در برندینگ‌تان اثری مثبت خواهد داشت و از سوی دیگر باعث افزایش فروش‌تان نیز می‌شود. برای ساختن این ارتباطات راه‌اندازی کمپین‌ها، سمینارها و دورهمی‌های کوچک و بزرگ می‌تواند سودمند باشد. اما چگونه کمپین‌هایتان را طراحی و راهبری کنید تا بیشترین اثرگذاری را داشته باشند؟ برایتان چند پیشنهاد داریم.
ظرفیت های همه جانبه صنعت گردشگری؛

گردشگری، ظرفیتی برای اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان

ظرفیت های همه جانبه صنعت گردشگری در سطح کشور از جمله سیستان و بلوچستان شامل جاذبه های دیدنی و تاریخی، مذهبی و سلامت می تواند با بهبود و تقویت زیرساخت ها زمینه ساز کارآفرینی، ایجاد شغل و درآمدزایی شود.
سازمان جهانی گردشگری منتشر کرد:

تجربه بنگلادش در اکوتوریسم فرهنگی

دومین سری از گزارش‌های «گردشگری برای توسعه» سازمان جهانی گردشگری به شرح فعالیت‌های موفقیت‌آمیز گردشگری و توسعه پایدار می‌پردازد. این گزارش‌ها می‌تواند برای فعالان بخش از این حیث الهام‌بخش باشد که فرصت‌های موجود در گردشگری و تحقق توسعه پایدار را بشناسند.
رئیس انجمن گردشگری سلامت:

ورود گردشگران سلامت به ایران افزایش یافته است

رئیس انجمن گردشگری سلامت با بیان اینکه میزان ورودی توریست برای دریافت خدمات سلامت، افزایش یافته است، الزامات استفاده بیشتر از این فرصت را تشریح کرد.
صنعت گردشگری در تکاپوی توسعه؛

توسعه گردشگری نیازمند رفع چالش ها

آنچه در پی آمده است نگاهی دارد به موضوع اقتصاد صنعت گردشگری در جهان و ایران که بخش اول آن را دیروز ملاحظه کردید و اینک بخش دوم و پایانی را می خوانید.
بهنام اسلمی/ مشاور توسعه کسب و کار؛

۷ راهکار تولید محتوای اثرگذار در گردشگری

فضای دیجیتال به شکل فزاینده‌ای با صنعت گردشگری و هتلداری در ارتباط است و تولید محتوا به‌عنوان بخشی مهم از این فضا، در محیط‌های گوناگونی چون وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها و فضای شبکه‌های اجتماعی به دنبال جلب‌توجه مشتریان است. در قلب بازاریابی دیجیتال، محتوا خانه دارد و بار بخش آموزش، بالا بردن آگاهی، اطلاع‌رسانی و ایجاد ارزش‌های افزوده برای مشتریان را به دوش می‌کشد. از آن زمان که مشتری کالا یا خدمت مورد نظرش را در اینترنت جست‌وجو می‌کند تا زمانی که تبدیل به مشتری می‌شود، این محتواست که بازی را در دست دارد. در این مطلب از ۷ نکته‌ای گفته‌ایم که رعایت آن در تولید محتوا اهمیت دارد.
بررسی نقشه راه گردشگری پایتخت؛

گردشگری در برنامه سوم توسعه شهرداری تهران

در جریان بررسی سرفصل گردشگری ومیراث فرهنگی برنامه سوم بر تهیه بخش جداگانه برای حوزه گردشگری در برنامه سوم توسعه شهر تهران، شناسایی ظرفیت روستاهای اطراف پایتخت، افزودن سرفصلی متناسب با حوزه گردشگری کودکان و نوجوانان و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری انقلاب اسلامی پایتخت در این برنامه تاکید شد.
یک پژوهش بررسی کرد؛

وجوه اثرگذاری گردشگری قومی در توسعه توریسم

فولکلور یا فرهنگ قومی محورهای مهم برنامه‌ریزی گردشگری است. فرهنگ قومی به‌عنوان سرمایه فرهنگی گردشگری، در قالب یکی از مهم‌ترین منابع درآمدزای مغفول مانده است.پژوهشگران معتقدند پایداری و فراگیری اجتماعات ملی، متکی به کم و کیف روابط مناطق مختلف با یکدیگر است و توسعه گردشگری قومی می‌تواند در ایجاد ارتباط بین گروه‌های مختلف جامعه اثرگذار باشد. در جوامع با تنوع قومی فرهنگی، گردشگری می‌تواند همبستگی و انسجام قومی و ارائه فرصت برای تلفیق مرزهای قومی را حمایت کند و نیز رقابت و همکاری میان قومی را گسترش دهد. گردشگری قومی به‌عنوان استراتژی مناسب برای اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد و بهبود تبادلات خارجی با دیگر جوامع بسیار مورد توجه است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی:

رشد 51.5 درصدی صنعت گردشگری در کشور

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: ایران جزء 10 کشور برجسته دارای عوامل جذب گردشگر بوده و همین عامل باعث رشد 51.5 درصدی صنعت گردشگری در 6 ماهه نخست امسال شده است.
لیلا حامدی/ مدرس و مشاور گردشگری:

تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی گردشگری در چهار بستر

در مقاله پیشین به موضوع تبلیغات دهان به دهان پرداختیم و اهمیت آن را در صنعت گردشگری بررسی کردیم. در مقاله پیش‌رو در بخش‌های مختلف بازاریابی الکترونیکی به راهکارهایی می‌پردازیم که با تشویق و تحریک مناسب تبلیغات دهان به دهان و رعایت آنها موجبات رونق کسب و کار ایجاد خواهد شد.
در یک نشست هم‌اندیشی دانشگاهی بررسی شد؛

۴ الزام برای دیجیتالیزه کردن گردشگری

باوجود آنکه شعار امسال سازمان جهانی گردشگری؛ «گردشگری و تحول دیجیتالی» است اما در ایران هنوز چالش‌هایی در این زمینه وجود دارد. همچنان کسب و کارهای سنتی روند فعالیت‌شان را بدون تغییر به سمت دیجیتالیزه شدن پیش می‌برند و اغلب به توسعه استارت‌آپ‌های گردشگری نیز روی خوش نشان نمی‌دهند. جدا از این موضوع زیرساخت‌های اینترنتی و دیجیتالی نیز در زمینه گردشگری دیجیتالی قوی نیست تا بتوان براساس امکانات موجود برای توسعه این حوزه برنامه‌ریزی کرد.
محمدرضا گوهری/ کارشناس ارشد اکوتوریسم:

مسیر دستیابی به توسعه اکوتوریسم در ایران

پس از جهش یکباره گردشگری بین‌المللی در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی و مواجه شدن بسیاری از مقصدهای گردشگری با پیامدهای منفی گردشگری، بسیاری از صاحب‌نظران و دست‌اندرکاران این صنعت درپی ارائه گونه‌ای از گردشگری برآمدند که اثرات منفی کمتری به محیط‌زیست، اقتصاد و فرهنگ جامعه میزبان وارد آورد
وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه:

از سفر گردشگران فرانسوی به ایران به‌شدت استقبال می‌کنیم

سه سال پس از آنکه نخستین گروه از سرمایه‌گذاران فرانسوی به‌عنوان نخستین گروه سرمایه‌گذار خارجی در صنعت گردشگری پس از پایان تحریم‌ها و به نتیجه رسیدن برجام به ایران سفر کردند تا با سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران ارزآوری به کشور را تسریع کنند، حالا «زان باتیست لوموآن» وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه به پاویون ایران در آخرین روز از چهلمین نمایشگاه گردشگری پاریس (تاپ ریزا) رفته و از حمایت جدی فرانسه از صنعت گردشگری ایران و تشویق فرانسوی‌ها برای سفر به ایران خبر داده است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی:

رشد ۵۱ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در 6‌ ماهه نخست امسال ورود گردشگران خارجی به کشور با رشد 51 درصدی روبرو بوده است.
در آستانه روز جهانی گردشگری؛

پاشنه آشیل توریسم ایران

در آستانه روز جهانی گردشگری، گردشگری ایران همچنان با چالش‌های گوناگونی روبه‌رو است. آمارهای غیر رسمی از افت گردشگر ورودی خبر می‌دهد و تنش‌های سیاسی در سطح بین‌المللی موجب شده باز هم چهره ایران مخدوش شود.
مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی خبر داد؛

اجرای ۵۶ پروژه سرمایه گذاری برای احداث مراکز اقامتی در مرکزی

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی از اجرای ۵۶ پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احداث مراکز اقامتی در این استان خبر داد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران:

توسعه گردشگری با نوسازی آرامستان‌های تاریخی امکان پذیر است

در روزهای اخیر تصویری از سنگ قبری شکسته شده در گورستان ابن‌ بابویه شهرری منتشر شد که در آن نام محمدعلی فروغی در میان قطعات شکسته سنگی دیده می‌شد و همین موضوع باعث نگارش نامه اینجانب به‌عنوان عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در روز شنبه جاری به شهردار منطقه ۲۰ در ضرورت حفظ آرامستان‌های تاریخی شهر ری به خصوص ابن‌بابویه شد.
صفحه  از ۱۰
نظرات و گلایه ها