پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۲۳۲۸۸۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
با نگاهی تطبیقی به وضعیت پاساژها،سنترها،مال ها ، راسته ها و دیگر مراکز تجاری فعال در کشور، می توان به ضعف مدیریتی حاکم بر بخش زیادی از این مراکز پی برد. شهرداری ها، وظیفه خود را در حد ساختار فیزیکی و مکانی مراکز و ارایه پروانه برای صدور سند تجاری تقلیل داده اند، اداره نظارت بر اماکن، صرفا به مسائل ارزشی و رعایت قواعد عرفی حاکم بر مبادلات تجاری بین فروشنده و خریدار می پردازد . اصناف ، عموما صدور پروانه صنفی را برعهده دارند و ...... . سوال این است که وظیفه نظارت بر مدیریت مجموعه های تجاری با کدام دستگاه حاکمیتی است؟
شعار سال: برای روشن شدن موضوع و خروج از شخصی سازی بحث ، گزارش را با یک داستان شروع می کنیم . هروی سنتر تهران ، دوشنبه 11 شهریور ،ساعت 10:30 صبح .
مجموعه تجاری هروی سنتر همانند هزاران مجموعه تجاری کشور، کار صبحگاهی خود را آغاز نموده و شهروندان( اعم از مشتری یا فروشنده و سایر افراد)، در مجتمع تردد دارند. یکی از مشتریان بدلیل نبود (بخوانید کمبود) علامت و برچسب روی درب آتوماتیک بین پارکینگ (پارکینگ های شماره 1 و 2 و 3 و 4) و محوطه آسانسور، به درب شیشه ای برخورد می کند و از ناحیه صورت و بینی دچار آسیب دیدگی و خون ریزی می شود. اقدام به درخواست کمک های اولیه و همچنین اعتراض به وضعیت کمبود علائم هشدار دهنده استاندارد قابل نصب روی درب ها نموده و متاسفانه صرفا با تعارف چند برگ دستمال (بجای کمک های اولیه) و غیر موجه بودن اعتراض و اذعان به استاندارد بودن فضای موصوف در مجتمع تجاری ، مواجه می شود. شاید هم کم مانده تا محکوم به سر به هوایی و عدم حواس جمعی گردد؟

ادامه داستان از زبان شهروند آسیب دیده :

بر روی درب های هیچ علامتی در زاویه دید بزرگسالان و خردسالان نصب نشده است و درب نیز یک پارچه است (یک تکه است، دو تکه نیست) در صورتی که دو تکه باشد، چارچوب های درب، خود مانند علامت هستند و باعث می شود تا افراد متوجه حضور درب بشوند ولی این مساله نیز رعایت نشده است. این شرایط خصوصا برای بچه های خیلی خطرناک است.
این پاساژ روزانه میلیون ها تومان درآمد دارد، اما مدیریت آن مجموعه حاضر به هزینه بسیار کم، جهت جلوگیری از این حادثه نشده است. نحوه برخورد، با حادثه دیدگان، بدون مسئولیت و از سر بازکنی بوده و هیچ اقدام موثری انجام نداده اند. کمک های اولیه هم وجود نداشته و جهت جلوگیری از خونریزی فقط از دستمال کاغذی استفاده کرده اند.

خوشبختانه ، آقای سر به هوای صدمه دیده؟ خود یک مختصص است :

نکته جالب توجه اینکه فرد صدمه دیده، خود از متخصصان بنام کشور در حوزه ارتز و پروتز بوده و آشنا به استانداردها ،موقعیت های خطرساز و تولید کننده تجهییزات ترمیمی و طبی لازم برای بهبود است. یعنی با فرد عامی یا هیجانی سر و کار نداریم که بحث ریشه احساسی و فردی پیدا کرده باشد. لذا ، شکوائیه رسانه ای شده ، با رویکرد فراگیر و حل مشکل کلی(برای کل کشور و کلیه مجتمع های تجاری) در حال طرح و دنباله گیری است، نه لجاجت شخصی و صد داستان قابل تعریف دیگر.





تعداد بازدید : 41

بشکل متعارف، غالب مراکز خرید و مجتمع های تجاری توسط هیات مدیره و یا مدیران داخلی تعیین شده توسط مالک اصلی، اداره می شود. در غالب موارد بدلیل نبود استانداردهای رفتاری، تعاملی و حتی قانونی و حرفه ای(غیر از استانداردهای صنفی)، متاسفانه شاهد اعمال سلیقه شخصی این افراد در روند مدیریت بر مجتمع های تجاری هستیم . مسئله ای که نتیجه طبیعی آن افزایش ترافیک دادگاه ها و تبدیل روند احقاق حق بنوعی بازی فرسایشی دو جانبه می باشد. بنظر شما فرد صدمه دیده داستان، قادر به طرح شکایت حقوقی همراه با چاشنی جنجال توسط وکلای تحت استخدام نیست؟ در شرایطی که با کوتاه آمدن فرد صدمه دیده و تصمیم  وی بر عدم ایجاد چالش حقوقی برای یک مجتمع تجاری مواجه هستیم ، آیا بهتر نیست که :
- بهتر نیست که اصناف ، شهرداری ها و یا هر نهاد حاکمیتی و قانونی دیگر، اقدام به تعریف استانداردهای بهره برداری مجتمع های تجاری و نظارت مستمر بر آنها کنند؟
- آیا بهتر نیست که با طراحی دستور العمل و استانداردهای ترجیحی و داوطلبانه (نظیر ایزوها) و اعمال آنها توسط مالکان مجتمع های تجاری، باعث بالا رفتن ایمنی چنین محیط هایی شده و بستر ساز ارتقا سطح رضایت شهروندان و مشتریان گردیم؟
- آیا بهتر نیست که مدیران مجتمع های تجاری بجای بی تفاوتی، درشت گویی و دیگر رفتارهای غیر مسئولانه ، با آموزش های مستمر گذرانده شده،مهارت های لازم را برای شنیدن صدای مشتری، اصلاح موقعیت های خطر ساز، کاهش نارضایتی ها و همچنین دلجوئی های واقعی و اصیل ، بدست آورند؟

منتظر توضیحات مدیریت مجتمع تجاری تفریحی هروی و پیشنهادات منجر به کاهش این آسیب ، توسط هر فرد حقیقی و حقوقی صاحب نظر هستیم.

اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی شعار سال (ارسالی توسط شهروندان)
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حامد یاریگر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
3
بسیار از سبک گزارش نویسی مودبانه شما تشکر می کنم. انتظار داشتم که گزارش با داد و بی داد و فحش و فضاحت همراه باشه. بنظرم فرد صدمه دیده داستان شما هم باید یه آدم حسابی باشه که اولا در کلیپ بجای عصبانیت اونقدر مسئولانه صحبت می کنه و دوما گزارش ، اقدام به ارایه راهکار کرده که خود این راهکارها، توجه منو به خودش جلب کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
من بودم مجتمع رو بالا پایین می کردم. باید چند تا برخورد قفلی زد ، حساب دست صاحب حساب بیاد. بفهمه چند چندیم.
ناشناس
France
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
1
مشتاق شدم برم این پاساژ رو ببینم
ناشناس
Canada
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
1
1
جالب بود. خیلی خوشحالم که چنین افرادی برای پیگیری امور وجود دارند
ناشناس
Germany
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
0
0
من اگر جای مدیران این مرکز خرید بودم، فورا با همراهی رسانه ها - ترجیحا همون رسانه ای که نقد کرده- از شاکی دلجویی می کردم . این کار تبلیغی هم برای مرکز خرید می شد.
حسین قربانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
0
0
با سلام امروز 25 دی ماه 1400 متاسفانه همسر اینجانب هم دچار سوء رفتار پرسنل هروی سنتر قرار گرفته و برخود خشن و زننده حراست مرکز تجاری و تهدید و الفاظ زننده از مسئول حراست باعث ناراحتی و ایجاد رعب و وحشت گردیده . جای آن دارد مسئولین این مرکز از افراد صلاحیت دار در مدیریت و حراست این مرکز استفاده نمایند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین