پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۸۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
درحالی که خبرها از دزدی موزه مردم‌شناسی سرای کاظمی حکایت دارند، مسئولان می‌گویند این ماجرا حدود یک ماه پیش اتفاق افتاده و دزد هم دو روز بعد دستگیر شده و اموال ارزشمند تاریخی دزدیده شده، در اداره اگاهی است.
شعار سال : شهیدی زاده مسئول ستاد گردشگری شهرداری منطقه۱۲ تهران درباره ماجرای دزدی از موزه مردم‌شناسی سرای کاظمی که در رسانه‌ها منعکس شده ، مدعی است که موضوع مرتبط به یک ماه پیش بوده و در حال حاضر نه تنها دزد دستگیر شده بلکه تمام اموال دزدی در اداره آگاهی نگهدای می‌شود.
 
نگهداری از اموال دزدی موزه مردم شناسی سرای کاظمی در اداره آگاهی
خالی بودن ویترین‌های موزه مردم‌شناسی در سرای کاظمی که تا مدتی قبل به عنوان دفتر مدیریت بافت تاریخی منطقه ۱۲ تهران در محله امامزاده یحیی استفاده می‌شد و سرقت آثار این موزه اخیرا مورد توجه قرار گرفته است. در همین ارتباط شهیدی زاده (مسئول ستاد گردشگری شهرداری منطقه۱۲ تهران) با اشاره به آنکه این سرقت حدود یک ماه پیش آن هم از بخش اداری موزه مردم‌شناسی اتفاق افتاده‌ ، بیان داشت که سارق موفق شده بود بخشی از لوازم اداری و تعدادی از آثار داخل ویترین‌ها را بدزدد.
در میان اموال سرقتی گوشی، مانیتور، پولی که درون میز مسئول کتابخانه بود، چند قاشق و چنگال و چند دوربین قدیمی وجود داشت. این دوربین‌ها ارزش زیادی نداشت، اما قدیمی بود. سارق بعد از دو روز دستگیر و پرونده بسته شده است. درحال حاضر هم تمامی اموال در اختیار آگاهی است و به ما تحویل داده نشده.
 
نگهداری از اموال دزدی موزه مردم شناسی سرای کاظمی در اداره آگاهی

او ادامه داد: این موزه دو شیفت نگهبان دارد و سارق از روی دیوار وارد مجموعه شده بود و به دلیل بزرگی مجموعه توانسته بود کار خود را انجام دهد. این دزدی مانند سایر دزدی‌هایی که به خانه‌ها می‌شود انجام شده و با توجه به آنکه دوربین‌های مدار بسته در موزه فعال بود، توانستیم چهره سارق را شناسایی کنیم و با توجه به سابقه دار بودن، دستگیر شد.
 
نگهداری از اموال دزدی موزه مردم شناسی سرای کاظمی در اداره آگاهی
 
توصیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:
عمارت کاظمی یا همان سرای کاظمی که «خانه موزه تهران قدیم» نام جدید آن است از خانه‌های قدیمی تهران، در محله چاله میدان قدیم در همسایگی امام زاده یحیی با ارزشی استثنایی قرار دارد. موقعیت فعلی بنا سرای کاظمی از خانه‌های قدیمی تهران، در خیابان ۱۵ خرداد، در محله‌ امامزاده یحیی کوچه ابوالقاسم شیرازی واقع شده است. این محله قدیمی، دارای ارزش‌های خاص معماری و شهر سازی شامل بافت مسکونی، راسته، گذر‌های ارتباطی، فضای شهری خصوصی و عمومی است. این محله، با توجه به تخریب‌های ناشی از ساخت و ساز جدید، بخش عمده‌ای از ساکنان خود را از دست داده است و اقشار جدید با تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی در این محله سکنی گزیده اند. ملک فوق در مرکز پلاک‌های همجوار خود، چون نگینی قرار گرفته است. این بنا که حدود ۱۰۰ سال از ساخت آن می‌گذرد، با توجه به جدا شدن از املاک جنبی، با مساحتی حدود ۲۰۳۳ متر مربع باقی مانده که شامل ۱۲۱۵متر مربع عرصه و فضای باز و ۶۵۰ متر مربع عیان و زیر بنا است. مرمت این پروﮊه از سال ۱۳۸۶، به سفارش معاونت فنی عمرانی منطقه ۱۲ انجام شده است.
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:15تیر 1399، کدخبر: 934597 ilna.news . سایر منابع .
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
0
0
باید با این جور جرائم به شدت برخورد بشه . موزه ها فرهنگ و تمدن ما هستند نباید بزاریم یه عده سودجو این میراث رو به تاراج ببرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین