پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۶۵۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
معاون سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: فضای ایران در موقعیت جغرافیایی و راهبردی خاص بین پرواز‌ها از آسیا به اروپا و امریکا قرار دارد و نگرانی بابت کاهش پرواز‌های قطر وجود ندارد.
شعار سال: در پی توافق صورت گرفته بین قطر و عربستان پس از اختلافات طولانی مدت این دو کشور خبر‌هایی مبنی بر کاهش پرواز‌های عبوری هواپیمایی قطر به دلیل گذشتن پروازهایش از آسمان عربستان و هدف برخی کشور‌های متخاصم برای حذف پرواز‌های عبوری از آسمان ایران منتشر شد.

ابوالقاسم جلالی–معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری- در این باره گفت: هیچ نگرانی بابت کاهش پرواز‌های عبوری هواپیما‌های قطری از آسمان ایران نیست چرا که فضای هوایی ایران کوتاه‌ترین مسیر بین کشور‌های اروپایی و آسیا و بلعکس است.

وی افزود: بنابراین شاید کشور قطر برای پرواز‌های عبوری به آفریقا از فضای عربستان استفاده کند، اما در پرواز‌های خود به مقاصد اروپایی، آمریکا و کانادا همچنان آسمان ایران به صرفه‌تر و منطقی‌تر خواهد بود.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند جایگزینی مانند آسمان ایران برای هواپیما‌های منطقه معرفی کند، اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی دنیا می‌دانند که فضای آسمان ایران در موقعیتی جفرافیایی و راهبردی خاص در بین دو جریان ترافیک هوایی بین آسیا و اروپا قرار دارد.

جلالی گفت: در واقع تجربه نشان داده است که آسمان ایران واقعیت انکارناپذیر دنیای هوانوردی در دنیاست و تحولات کوتاه مدت منطقه‌ای نمی‌تواند ارزش آن را در دراز مدت تحت تاثیر قرار دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹، کدخبر: ۹۹۱۰۲۷۱۹۷۳۴، isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
صرفیدن سیاسی این روزها بیشتر از اقتصادی کاربرد داره و قطر داره از این تعریف استفاده میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
باید این به صرفه بودن رو چنان تو سرشون بکوبیم که متوجه ایم مزیت رقابتی بین ما و عربستانی ها بشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
همیش به قول دوستان اقتصاد مهم نیست اون هم برای قطر که از دارایی غنی هست
این ها روابط سیاسی میخوان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
یکی از مزیت‌های ایران همینه به خاطر دشمنی با ایران حاضر به دور زدن این کشور نباشند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین