پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۴۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۲
ویدئوی جدیدی از دختر حاکم دبی که گروگان پدرش است، منتشر شده است. حاکم دبی در پرونده ماجرا‌های مربوط به دخترش لطیفه با انتقاد‌های تندی روبرو است.
شعار سال : به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دختر حاکم دبی که در سال ۲۰۱۸ تلاش کرد از کشور فرار کند و توسط کماندو‌ها در قایقی در خارج از هند بازداشت شد، در فیلم‌های جدید منتشر شده دوباره ظاهر شده است و می‌گوید که نمی‌داند «آیا از این وضعیت جان سالم به در خواهد برد یا خیر.»

فیلم‌های منتشر شده توسط بی بی سی «شاهزاده لطیفه محمد آل مکتوم» را در «ویلای زندان»، که ظاهراً در دبی پر از آسمان خراش در امارات متحده عربی واقع شده، نشان می‌دهد. پدر وی، «شیخ محمد بن راشد آل مکتوم»، به عنوان نخست وزیر و معاون رئیس جمهور در امارات متحده عربی نیز کار می‌کند.

لطیفه در یک ویدئو می‌گوید: «من یک گروگان هستم. این ویلا به زندان تبدیل شده است.

او این پیام‌های ویدئویی را مخفیانه برای دوستانش فرستاده است.

وی همچنین گفت: «من حتی نمی‌توانم بیرون بروم تا هوای تازه استنشاق کنم.»

دفتر رسانه‌ای دولت دبی بلافاصله به درخواست آسوشیتدپرس برای اظهارنظر پاسخ نداد.

در سال ۲۰۱۸، آسوشیتدپرس گزارش داد که چگونه یک دوست و یک جاسوس سابق فرانسوی به شاهزاده لطیفه کمک کردند تا با قایق فرار کند، اما در هند دستگیر شد.

لطیفه که اکنون ۳۵ سال دارد، اولین بار در ۱۶ سالگی تلاش کرد فرار کند، اما نتوانست. در سال ۲۰۰۱ بعد از تماس با یک تاجر فرانسوی به نام «الوه ژوبر» بود که برنامه ریزی طولانی خود برای فرار از دوبی را آغاز کرد. او نقشه فرار را با کمک «تینا یاوهیانن» یک دوست کشید که در آن زمان مربی کاپوئرا (نوعی هنر رزمی برزیلی) لطیفه بود.

روز ۲۴ فوریه سال ۲۰۱۸، لطیفه و تینا با یکی قایق بادی و جت اسکی خود را به آب‌های بین المللی رساندند؛ جایی که الوه ژوبر در قایقی تفریحی با پرچم آمریکا در انتظار آن‌ها بود.

اما هشت روز بعد وقتی به ساحل هند رسیدند کماندو‌ها به قایق یورش بردند. تینا یاوهیانن می‌گوید نارنجک‌های دودزا او و لطیفه را مجبور کرد که از محل اختفایشان در دستشویی زیر عرشه قایق خارج و با کماندو‌های مسلح روبرو شوند.

بعد از آن که به او آرام بخش زدند بیهوش شده، با هواپیمای خصوصی او را به دوبی برگردانده اند و بعد از رسیدن به مقصد به هوش آمده است.

لطیفه را به دوبی برگرداندند و تا الان از او خبر چندانی در دست نبود.

خانم یاوهیانن و خدمه قایق تفریحی بعد از دو هفته بازداشت در دوبی آزاد شدند. دولت هند هرگز درباره نقش خود در یورش به قایق اظهار نظری نکرد.

قبل از عملی کردن نقشه فرار در سال ۲۰۱۸، لطیفه پیامی ویدئویی ضبط کرده بود که بعد از ناکامی او در فرار در یوتیوب منتشر شد.

بی بی سی گفت لطیفه فیلم‌ها را در یک حمام در ویلا طی ماه‌ها با تلفنی که حدود یک سال پس از دستگیری به طور مخفیانه دریافت کرده، ضبط کرده است.

وی در این ویدئو می‌گوید: «من نمی‌دانم چه وقت آزاد می‌شوم و وقتی آزاد می‌شوم چه شرایطی خواهم داشت. من هر روز نگران ایمنی و جان خود هستم.»

به گفته لطیفه، او را پس از بازگرداندن از هند به تنهایی و بدون دسترسی به کمک‌های پزشکی و حقوقی در ویلایی نگهداری کردند که در و پنجره هایش قفل بوده و پلیس از آن نگهبانی می‌کرده است.

این ویدئو‌ها که به دست برنامه پانورامای بی بی سی رسیده، همچنین شامل مصاحبه با «مری رابینسون» رئیس جمهور سابق ایرلند و و گزارشگر سابق حقوق بشر سازمان ملل است. رابینسون پس از بازگشت لطیفه به دبی در سال ۲۰۱۸ در عکس‌هایی با لطیفه که توسط مقامات اماراتی منتشر شده بود، ظاهر شد. وزارت خارجه امارات این عکس هااز مری رابینسون و لطیفه را به عنوان مدرکی از سلامت و امنیت دختر حاکم دبی منتشر کرد.

شاهزاده‌ای گروگان در دستان پدرش

مری رابینسون که بعد از دیدار با لطیفه در سال ۲۰۱۸ او را یک «زن جوان آشفته» توصیف کرده بود، حالا می‌گوید که خانواده سلطنتی او را «کاملا فریب داده اند.»

رابینسون اکنون به کارزار تلاش‌های بین المللی برای تعیین وضعیت و محل نگهداری شاهزاده لطیفه پیوسته است.

او می‌گوید: «من به ویژه هنگام انتشار عکس‌ها فریب خورده ام. این کاملا تعجب آور بود ... من کاملاً مبهوت شدم. من همچنان بسیار نگران لطیفه هستم. وضعیت تغییر کرده و من فکر می‌کنم باید درباره او تحقیق شود.»

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی و نایب رئیس امارات متحده عربی، یکی از ثروتمندترین دولتمردان جهان است. حاکم دبی چندین ده فرزند از چند همسر دارد. برخی از پسران و دختران وی در رسانه‌های محلی و آنلاین چهره برجسته‌ای دارند، اما برخی دیگر به ندرت دیده می‌شوند. شاهزاده لطیفه به دلیل عشق به چتربازی قبل از سال ۲۰۱۸ بسیار شناخته شده بود.

شاهزاده‌ای گروگان در دستان پدرش

زندگی خانوادگی شیخ محمد در سال ۲۰۲۰ مجدداً به یک موضوع عمومی تبدیل شد. سپس یک قاضی انگلیسی حکم داد که شیخ علیه همسر خود کارزار ترس و ارعاب را ترتیب داده و دستور ربودن دو دختر وی که یکی از آن‌ها لطیفه است را صادر کرده است. این حکم در نبرد حضانت بین شیخ محمد و همسرش هیا، دختر پادشاه فقید اردن صادر شد.

هیا بنت الحسین هم در سال ۲۰۱۹ به همراه دو فرزندش از دوبی به لندن فرار کرد.

شاهزاده‌ای گروگان در دستان پدرش

در آن سال تنش در خانواده حاکم دبی بار دیگر با طرح پرونده‌ای در دادگاه انگلیس به سرخط خبر‌ها تبدیل شد و هیا بنت الحسین برای درخواست حمایت از خود فرزندانش و گرفتن حکم عدم آزار و اذیت علیه حاکم دبی به دادگاه رفت.

در سال ۲۰۲۰، دادگاه لندن بعد از بررسی اتهامات، مجموعه‌ای از یافته‌های خود را منتشر کرد که از جمله می‌گفت شیخ محمد بین سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۸ دستور بازگرداندن اجباری لطیفه را صادر و سازماندهی کرده و در سال ۲۰۰۰ هم به صورت غیرقانونی «شمسه» خواهر بزرگتر لطیفه را که قصد فرار داشته از لندن ربوده است.

یافته‌های دادگاه نشان می‌داد حاکم دبی کماکان وضعیتی را برقرار کرده که هر دو زن جوان را از آزادی هایشان محروم می‌کند.

دوستان لطیفه امیدوار بودند حکم دادگاه علیه شیخ محمد و به نفع همسر فراری اش که در ماه مارس ۲۰۲۰ صادر شد، به وضعیت لطیفه کمک کند.

اما تینا یاوهیانن، دوست لطیفه می‌گوید از زمان توقف ارسال پیام‌های او «مدت زیادی گذشته» و به همین دلیل دوستانش تصمیم به افشا کردن این پیام‌ها گرفته اند.

شاهزاده‌ای گروگان در دستان پدرش

یاوهیانن می‌گوید خیلی درباره انتشار این پیام‌ها فکر کرده و به این نتیجه رسیده که لطیفه «از ما انتظار دارد که برای او بجنگیم و فراموشش نکنیم.»

شاهزاده‌ای گروگان در دستان پدرش

حاکم دوبی از سرمایه گذاران بزرگ در مسابقات اسب دوانی است و بار‌ها در مراسم رویال اسکات انگلیس شرکت کرده و با ملکه الیزابت دوم عکس گرفته است.
 
 
شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران ، تاریخ انتشار 29 بهمن 99 ، کد خبر : 1497252 ، jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
0
0
از این عرب های حاشیه خلیج فارس هرکاری بگی بر میاد برای حفظ قدرت و ثروت شون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین