پایگاه خبری تحلیلی شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۵۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
بانک شهر شب گذشته ۳۰ هزار تومان بابت هزینه سرویس پیامکی از حساب مشتریانش کم کرد. اقدامی که به گفته دبیر کانون بانک‌های خصوصی و دبیر شورای بانک‌های دولتی تخلف بوده است.
شعار سال: شب گذشته مشتریان بانک شهر یکباره با پیامکی مواجه شدند که طی آن اعلام شده بود مبلغ ۳۰ هزار تومان از حساب آنان کسر شده است. در متن پیامک علت کسر این مبلغ ذکر نشده بود، اما مشتریان این احتمال را دادند که این هزینه مربوط به آبونمان سالانه سرویس پیامکی بوده است.

ارسال پیامک از سوی بانک‌ها برای مشتریان به منظور اعلام وضعیت بانکی کارت‌های آنان از چند سال گذشته با دریافت کارمزد همراه بوده. این کارمزد در مقطعی سالانه ۱۰ و در مقطعی دیگری ۱۲ هزار تومان بوده، در سال ۹۹ نیز با توافق صورت گرفته بین بانک‌ها این مبلغ به ۱۵ هزار تومان افزایش یافت. با این حساب به نظر می‌رسد بانک شهر مبلغی دو برابر سقف قانونی مصوب را یکباره و بدون اطلاع‌رسانی و کسب اجازه از مشتریان بانکی کسر کرده است.

همین هم موجب سیل نارضایتی مشتریان شده. در ادامه تعدادی از واکنش‌های مشتریان شهر را به این برداشت از حساب می‌خوانید:

«چرا بدون اطلاع پول برداشت کردید؟ به شعبه به پشتیبانی به شعبه مرکزی زنگ زدم میگن اطلاع دادیم. والله دروغه. اگه اطلاع دادید پس چرا مبلغ رو ارسال نکردید؟ که من هم قبول نکنم وحسابمو جمع کنم.»

«من فقط برای سود سهام عدالت شماره حساب بانک شهر دادم. درطول ۱ سال، حداکثر ۱ یا ۲ پیام از بانک شهر میاد. اون وقت ۳۰ هزار تومان کم کردند…»

«چه خبره یکدفعه صد در صد اضافه شد. حق وحقوق ما را می‌خواهند بدهند یک در صد می‌برند بالا نوبت که به خودشان میرسد صد در صد. اقلا قبلش بگین ببینید صاحب کارت قبول میکند یا نه. خدا خیرتان بده»

«بدون رضایت مشتری از حساب کسرکردن؟»

«اسفند ماه ازحساب من ده هزار تومان برای پیامک برداشته بودند الآن هم سی هزار تومان برداشتن این تخلف آشکار و عیان است»

«درست نیست بدون اجازه بردارن. الان ۳۰ تومان از حساب برداشتن که چی. مگه در طول سال چندتا پیامک واسمون میاد که این همه هزینه بشه»

تخلف است!

علیرضا قیطاسی، دبیر کل شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی، در پاسخ به این سوال که آیا نرخ جدیدی برای آبونمان سالانه مصوب شده؟ می‌گوید: پایان سال ۹۸ آخرین نرخ مصوب و بر اساس آن سقف آبونمان ۱۵ هزار تومان اعلام شد که بانک‌ها می‌توانند آن را در یک یا دو نوبت (یک بار شش ماه اول یک بار شش ماه دوم) برداشت کنند. البته ۱۵ هزار تومان سقف آن بود. برخی بانک‌ها ۱۰، ۱۲ هزار تومان و حتی بانک ملی ۶ هزار تومان برای این سرویس دریافت کرد.

او می‌افزاید: افزایش قیمت تعرفه این کارمزد حتی مطرح هم نشده و فعلا در دستور کار هم نیست. ضمن اینکه لازم است بانک حتما از مشتریان جویا شود که تمایل به پرداخت هزینه آبمون سالانه دارند یا نه. در واقع پیش از کسر از حساب باید طی پیامکی از صاحب حساب اجازه گرفته شود.

قیطاسی تاکید می‌کند: تعرفه مشخص و گذر از آن تخلف است. من در گفتگو با کانون بانک‌های خصوصی ماجرای برداشت ۳۰ هزار تومانی را حتما پیگیر می‌شوم.

انتقاد مشتریان به جا است

محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌های خصوصی نیز در این باره می‌گوید: آخرین نرخی که مصوب کردیم ۱۵ هزار تومان بوده و پس از آن نرخ جدیدی تعیین نشده است پس این انتقاد که چرا بانک شهر ۳۰ هزار تومان دریافت کرده است، به جا است.

جمشیدی ادامه می‌دهد: البته با توجه به این که با افزایش هزینه‌های مخابرات خرج این بخش برای بانک‌ها بالاتر رفته است، تصمیم داشتیم جلسه‌ای برگزار کنیم و بر سر مبلغ جدیدی به نتیجه برسیم، اما این جلسه هنوز تشکیل نشده و نرخ جدیدی هم مصوب نکردیم بنابراین کانون بانک‌های خصوصی این مسئله را از بانک شهر پیگیری می‌کند.

دبیر کانون بانک‌های خصوصی عنوان می‌کند که پس از دریافت خبر نارضایتی مردم از مبلغ کسر شده فورا با روابط عمومی بانک شهر هماهنگی صورت گرفته و قرار شده طی پیامکی به مشتریان اعلام شود که پرداخت این هزینه و استفاده از سرویس هزینه پیامکی اجباری نیست و می‌توانند با لغو این سیستم ۳۰ هزار تومان کسر شده از حسابشان را باز پس بگیرند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تجارت نیوز، تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۲۶۷۴۴، tejaratnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین