پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۹۱۰
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
یک منبع پارلمانی عراقی اعلام کرد که پس از اعلام ثبت نام مجدد از نامزد‌ها به مدت ۳ روز، شمار نامزد‌های ریاست جمهوری عراق به ۶۰ نفر افزایش یافت.
شعار سال: به نقل از خبرگزاری عراقی واع، یک منبع پارلمانی عراقی اعلام کرد که شمار نامزد‌های ریاست جمهوری عراق به ۶۰ نفر رسید.

منبع مذکور اعلام کرد: در دور نخست ثبت نام ۲۴ نامزد برای ریاست جمهوری ثبت نام کردند و پس از اعلام ثبت نام مجدد از نامزد‌ها به مدت ۳ روز، شمار نامزد‌های ریاست جمهوری عراق به ۶۰ نفر افزایش یافت.

این منبع پارلمانی عراقی درباره اسامی نامزد‌های جدید و اینکه آیا ریبر احمد، نامزد حزب دموکرات کردستان عراق نیز بخشی از آن‌ها است اظهار نظری نکرد و گفت که تنها هیئت رئیسه مجلس اطلاعاتی در این خصوص دارد.

به گفته منبع پارلمانی عراقی بررسی اسامی نامزد‌ها از سوی کمیسیون حقوقی مجلس عراق، کمیته ویژه بررسی نامزد‌ها و سپس سازمان پاکدستی و شورای عالی قضایی عراق انجام می‌شود.

این منبع اعلام کرد ریاست مجلس عراق تاکنون موعدی برای جلسه انتخاب رئیس جمهور جدید تعیین نکرده است.

یک منبع مسئول در حزب دموکرات کردستان روز دوشنبه اعلام کرد که این حزب در حال انتخاب یکی از سه نامزد پیشنهادی برای منصب ریاست جمهوری عراق است.

این در حالیست که پیش از آن دادگاه فدرال عراق هوشیار زیباری، نامزد حزب دموکرات کردستان عراق برای ریاست جمهوری را فاقد صلاحیت اعلام کرده بود.

این منبع گفت که حزب دموکرات کردستان عراق سه نامزد به مجلس عراق در روز آخر مهلت ثبت نام مجدد نامزد‌های ریاست جمهوری معرفی کرده است.

وی این سه نامزد را فاضل میرانی، فؤاد حسین و ریبر احمد اعلام کرد.

نامزد حزب دموکرات کردستان با برهم صالح، نامزد اتحادیه میهنی کردستان بر سر ریاست جمهوری رقابت خواهد کرد.
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار:۲۶ بهمن ۱۴۰۰، کدخبر:۱۳۱۸۷۶۰، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین