پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۸۷۸۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
ریاست بر سازمان مالیاتی کشور بدلیل نوع و جنس و سطح تعاملات درون و برون سازمانی اش به حق باید بعنوان نوعی علم و هنر قلمداد شده و نیازمند پیاده سازی در قالب نوعی مدیریت مشارکتی است. پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، ده پیشنهاد مدیریتی با رویکرد کارامدسازی فعالیت دکتر سیدمحمدهادی سبحانیان در ابتدای آغار مدیریت شان بر این سازمان، تقدیم حضور نموده است. ده پیشنهادی که بنوعی می توان ان را ده فرمان مالیاتی نیز تعبیر نمود.

شعارسال: سید هادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در روز‌های ابتدایی ورود خود به سازمان مالیاتی با انتشار توئیتی بیان داشت که، به سازمان امور مالیاتی آمدم تا با استفاده از همه ظرفیت‌های کشور بویژه نیرو‌های متخصص و متعهد سازمان، تحول در نظام مالیاتی را با جدیت بیشتری دنبال کنم. نظام مالیاتی شفاف، عادلانه، هوشمند و پشتیبان تولید، حق مسلم فعال اقتصادی ماست.

ده پیشنهاد مالیاتی به دکتر سید هادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور

ده پیشنهاد مالیاتی به دکتر سید هادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور

خیلی هم خوب، خوش آمدید. اما بهتر است از همین ابتدا ، سنگ ها را با هم وابکنیم تا خدای ناکرده، جای گلایه مندی آتی وجود نداشته باشد.

*** اولویت کشور در حوزه مالیات، راه اندازی شبکه هوشمند مالیات بر مصرف خصوصا در خدمات و کالاهای ارایه شده توسط اصناف است. با اجرای این طرح، دریافتی های شما در این سرفصل مالیاتی بدون کمترین فشار بر شخصی،حدودا 15 برابر به بالا می شود.

*** دومین اولویت در بحث مالیات، مالیات ستانی دقیق از ده هزار شرکت بزرگ کشور است. شنیده ها ( درست یا غلط) از فسادهای گسترده در این حوزه روایت می کند. جناب حضرت رئیس مالیات، 80 درصد اقتصاد کشور دولتی است و زیر 20 درصد مالیات می دهند، این ارقام چه معنایی دارد؟ چرا نباید قانون مالیاتی در خصوص بازگشت مالیات به برخی از موسسات اصلاح شود(سربسته عرض شد).

*** سوم اینکه ، مستندانی از فساد مالی و اخلاقی برخی از ممیزها در سازمان مالیات وجود داشته و دارد. با بررسی حساب بانکی، دارایی منقول و غیر منقول ثبتی، سامانه وکالت نامه ها و سامانه قولنامه های ملکی وضعیت دارایی ممیز ها را مستند کنید و پیگیری کنید از کجا آورده اند. با تکمیل فرم خود اظهاری حرفه ای درخواست کنید که نقدینگی خارج از بانک، ارز و سکه و سایر دارایی های ارزشمند را مستند کنند. ما به شما درباره فسادهای گسترده در این حوزه هشدار می دهیم.

*** چهارم ، انجمن های علمی کشور جان مالیات دادن ندارند، برخی از ممیزها گویا این عبارت و کلمات را نمی فهمند. البته هشدار می دهیم که مواظب رقم درشت های انجمن های علمی(احتمالی) باشید. نظیر این نوع مالیات ستانی نابجا را شاید بتوان در مته به خشخاش گذاشتن مالیات ستانی از بنگاه های کوچک ، مالیات ستانی از هنرمندان و فعالان سلبریتی و مواردی همانند مشاهده کرد. اصل و اساس را رها کرده ایم و به رنگ بند تونبان چسبیدیم؟ تداوم این شیوه فعالیت، مصداق بارز اهمال، قصور و تقصیر بوده و قابلیت پیگیری حقوقی و حتی کیفری دارد.

*** پنجم، مالیات درامد دولت نیست (خوب توجه کنید و تاکید می کنیم که مالیات درآمد دولت نیست). مالیات یک سرفصل درامدی دارای وظایف خاص بوده و تنها بخش کوچکی از ان را می توانید بعنوان درامد دولت در نظر بگیرید.دولتی که توان هزینه کرد برای توسعه امور را ندارد، حق شرعی و قانونی مالیات ستانی هم نخواهد داشت( تاکید می کنیم ،حق شرعی و قانونی) ، گرایش به مالیات ستانی در چنین وضعیتی تعدی به امور مسلیمن تلقی خواهد شد و احکام شرعی کاملا شفاف مقابله ای دارد. برادر گرامی، اگر توجه نکردید و گیر دادیم و پیگیری کردیم، ناراحت نشوید.

***ششم، فرآیند مالیات ستانی در ایران بی شباهت به یک بازی احمقانه و سبک سری های کودکانه در بازی منچ و مارپله نیست. شرکت های کوچک و متوسط چندین برابر مالیات تسلیمی خود باید هزینه اجرای بروکراسی اداری مالیات ستانی را بدهند. این کار نه تنها معنا ندارد، بلکه می تواند شکایت و پیگیری حقوقی برعلیه شما و سازمان را به دنبال داشته باشد. تقاضا داریم، فرم ها را ساده و منعطف نموده و به ممیزهای محترم توصیه کنید که از گیر دادن های شکلی و ظاهری فاصله بگیرند، آستانه تحمل شهروندی بسیار پائین است و ما با نگاهی پیشگیرانه به شما در ابتدای کارتان هشدار داده ایم.
***
هفتم ،در فرآیند تقسیط و پرداخت مالیات تا می توانید تسهیل ایجاد نموده و تکریم کنید. خلق و خوی ایرانی با این شیوه تعامل خیلی قرابت و همراهی دارد.نفع اصلی اجرای بند هفتم، برای خودتان است.

*** هشتم ،همکاران حرفه ای و سالم مالیاتی را بشکل شبکه ای پیدا کرده و نظام پاداش و تشویق موثر برایشان تعریف کنید. ایجاد انگیزه، تعهدات را تشدید می کند.

*** نهم اینکه مالیات ستانی و نظارت بر آن را تا جای ممکن سیستمی و شبکه محور و هوشمند کنید(معماری چند لایه ای). با این کار لازم نیست دنبال گله خرگوش بدوید.لازم نیست اقدام به استخدام لشکر بعضا کم خاصیت ممیز مالیاتی با بار مالی بالا کنید. لازم نیست برای کسب اطلاعات بیشتر از یک پروسه و فرآیند، ده ها و صدها بار وقت بگذارید و نیرو هدر بدهید.

*** دهم، مراقب تله دویدن به دنبال گله خرگوش ( نه تنها به چیزی نمی رسی، بلکه فقط خسته می شوی) با مصادیقی نظیر بولد کردن بحث فرارمالیاتی آنهم بشکلی مه آلود، زیاد کردن تعداد ممیزها و تصور نابجای افزایش احتمال مالیات ستانی با افزایش استخدام ممیزها، مالیات ستانی حداکثری از طبقات ضعیف و مالیات ستانی حداقلی از گروه ها و اشخاص قوی و نظایر انها باشید. در کوتاه مدت شما را راضی می کند، اما در میان و بلند مدت، سر مبارک مدیریتی تان را به زیر آب کرده و روی شما اوار شده و توان تان را خواهد گرفت.

جای شما بودیم، این ده پیشنهاد را بعنوان ده فرمان مدیریت مالیاتی قلمداد کرده ، بر دیوار اتاق کار آویزان می کردیم. مطمئن باشید که بالغ بر 60 درصد حجم کاریتان به همین ده فرمان مربوط می شود.

برایتان آرزوی عزت و بهروزی داریم

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
برچسب ها: پیشنهاد مالیاتی به دکتر سید هادی سبحانیان ، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ، سازمان مالیاتی کشور ، دکتر سیدمحمدهادی سبحانیان ، توئیت محمدهادی سبحانیان ، نظام مالیاتی کشور ، وعده های محمدهادی سبحانیان ، شفافیت نظام مالیاتی ، مالیات ، شبکه هوشمند مالیات بر مصرف ، فساد مالی در سازمان امور مالیاتی ، پیشنهادات مالیاتی به سبحانیان ، مدیریت و برنامه ریزی ، مشکلات مالیات ستانی در ایران ، هشدار به محمدهادی سبحانیان ، فساد ستیزی در دستگاه های دولتی ، فساد ستیزی در سازمان امور مالیاتی ، فرارمالیاتی ، ده فرمان مدیریت مالیاتی ، مدیریت مالیاتی کشور ، مدیریت مالیاتی سبحانیان ، انتصاب سبحانیان به ریاست سازمان مالیاتی کشور ، مالیات ستانی دقیق از ده هزار شرکت بزرگ کشور ، فساد مالی و اخلاقی ممیزهای مالیاتی ، مالیات انجمن های علمی ، مالیات ستانی از انجمن های علمی ، مالیات درآمد دولت نیست ، هزینه اجرای بروکراسی اداری مالیات ستانی ، تسهیل و تکریم ارباب رجوع در مالیات ستانی ، تشویق ممیزهای مالیاتی سالم ، مالیات ستانی سیستمی و شبکه محور و هوشمند ، تله دویدن به دنبال گله خرگوش ، زیر آب کردن سر مبارک مدیریتی ، ده پیشنهاد مالیاتی ، ده فرمان مالیاتی کشور ، ده فرمان مالیاتی شعار سال ، فرمان های مالیاتی شعار سال برای یازمان امور مالیاتی کشور ، طرح جامع مالیاتی ، نظام جامع مالیاتی ، آسیب شناسی طرح جامع مالیاتی ، آسیب شناسی نظام جامع مالیاتی ، روش های برقراری عدالت مالیاتی ، مالیات ستانی و تامین بودجه دولت ، ده فرمان مالیاتی
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
0
0
خیلی خیلی خوب بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
0
0
حق گفتید و نسبتا خوب گفتید، اما خیلی محافظه کارانه صحبت کردید. خصوصا 80 درصد اقتصادی که دست دولت است. چرا نباید نهادهای خاص نظیر بنیاد مستضعفان،آستان قدس،ستاد اجرایی، بنیاد شهید، قرارگاه خاتم و ... مالیات ندهند و یا مالیات انها به انها بازگردانده شود. قانون است که قانون باشد. این قانون باید تغییر کند. باید تغییر کند.
بی عدالتی در مالیات ستانی واقعا زجرآور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین