پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۱۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: با توجه به بررسی‌ انجام‌ شده، کشت برنج به جز دو استان گیلان و مازندران به صلاح نیست و اگر طرح آمایش سرزمین اجرا شود، وزارت نیرو آب معینی را برای محصول مشخص به کشاورزان اختصاص می‌دهد.

شعار سال: عباس کشاورز در پاسخ به اینکه بالاخره اجرای طرح آمایش سرزمینی و الگوی کشت در هر استان به کجا رسید، گفت: گام اول باید بدانیم در هر منطقه از کشور با توجه به اقلیم و خاک، چه محصولاتی مناسب کشت است. گام دوم ما مطالعه شطرنج توزیع و چیدمان کشت محصولات است، اما برای اجرای طرح‌مان نیاز به اطلاعات آبی کشور داریم.

وی افزود: وزارت نیرو به‌عنوان متولی توزیع آب کشور باید به ما بگوید که امکان اختصاص آب در هر استان به چه میزان است، تا ما بر اساس آن بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم؛ چراکه اکنون این وزارتخانه اطلاعات آماری آب زیرزمینی را به ما اعلام کرده، اما هنوز از آب‌های سطحی اطلاعاتی به ما نداده است.

خبرنگار پرسید قرار بود ممنوعیت کشت محصولات آب‌بری همچون برنج را اعمال کنید و اکنون در این زمینه چه کارهایی انجام شده، گفت: ممنوعیت کشت این‌گونه محصولات در برنامه ششم هم آمده که اگر ما الگو تعیین کردیم، وزارت نیرو بر اساس آن آب اختصاص می‌دهد، یعنی آنکه ما نمی‌توانیم به کشاورز بگوییم چه محصولی بکار و یا کشت نکن، اما اینکه آب به کشت یک محصولی که ممنوعیت دارد، اختصاص نمی‌یابد، خود عاملی می‌شود که کشاورز آن محصول را کشت نکند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین در مورد کشت برنج در استان‌ها گفت: در مورد برنج تردیدی نداریم که کشت این محصول به‌جز دو استان گیلان و مازندران نه به صلاح کشور است و نه آبی برای آن داریم.

خبرنگار همچنین پرسید با توجه به کاهش بارندگی‌ها برداشت شما از کاهش حجم تولید گندم چیست که او پاسخ داد: هنوز زود است آماری در این زمینه ارائه کنیم، اما در دو سه سال گذشته با روش‌های نوین کشت که انجام شد، تولید گندم مطلوب بوده است و آنچه شما در مورد بارش‌ها ارزیابی می‌کنید، با ارزیابی ما متفاوت است؛ چرا که معیار ما بارش‌های ملی است که توأم با درجه حرارت و مناطق کشت مقایسه می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 16 بهمن 96، کد مطلب: 13961116000257، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
واقعا ظلمه که تو استان های کم ابی مث اصفهان میان برنج میکارن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین