پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۰۷
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹
سخنگوی دولت گفت: این 50 فروند به شرط اجاره به تملیک در اختیار خطوط هوایی کشور قرار میگیرد.

شعارسال: محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی مبنی بر خرید 50 فروند هواپیما از برزیل گفت: این 50 فروند به شرط اجاره به تملیک در اختیار خطوط هوایی کشور قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: دولت ریالی و منابعی برای خرید این هواپیماها صرف نمی‌کند.

نوبخت ادامه داد: اعضا و کارمندان دولت در قالب حقوق شهروندی و در چهارچوب قانون می‌توانند فعالیت حزبی کنند، قانون آنهایی که حق ندارند در انتخابات دخالت کنند را مشخص کرده است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: دولت به هیچ وجه اجازه استفاده از امکانات دولتی له یا علیه فرد خاصی را در انتخابات نمی‌دهد، اینکه سلیقه دولت با سلیقه یک جریان نزدیک باشد که جرم نیست.

نوبخت در ادامه این نشست درباره قراردادهای جدید نفتی تأکید کرد: قراردادهای جدید نفتی بر اساس مصالح ملی تنظیم شده و توأم نیز باید از جاذبه‌هایی هم برای طرف سرمایه‌گذار فراهم کنیم. بنابراین ضرورت بازبینی در این قراردادها قابل توجیه است.

سخنگوی دولت ادامه داد: وزارت نفت یک چارچوب‌هایی را درباره این قراردادها تهیه و به دولت ارائه کرد که آن مصوب شد و برخی صاحب‌نظران انتقاداتی را مطرح کردند که وزارت نفت اعلام آمادگی کرد تا انتقادات و سخنان آنها را بشنود.

نوبخت ادامه داد: این اقدام وزارت نفت بسیار کار پسندیده‌ای بود زیرا همه ما به دنبال تأمین منافع ملی هستیم تا قراردادها به گونه‌ای تنظیم شود تا هم دغدغه منتقدان برطرف شود و هم به گونه‌ای نباشد که کسی حاضر نشود این قراردادها را امضا کند.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به این سوال که گفته شده فرد خاصی در جلسه روزهای دوشنبه که رئیس‌جمهور هم در آن شرکت دارد حضور می‌یابد که در فروش نفت کشور نقش ایفا کند، گفت: نکته‌ای که اشاره کردید مبنی بر حضور فردی خاص در جلسات روزهای دوشنبه که آن فرد قرار باشد وساطتی کند در جلب و جذب سرمایه‌گذاری حداقل بنده از این موضوع بی‌خبرم. چنانچه هر کسی تلاش کند زمینه بیشتر برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی فراهم کند قابل احترام است. بنابراین بنده ضمن عدم پذیرش همچنین مأموریتی برای فردی خاص باید تأکید کنم که اصلا این جلسات کجا تشکیل می‌شود. اینکه گفته می‌شود دولت یعنی چه کسی؟ کجا؟ آیا دولت یعنی رئیس‌جمهور، وزرا یا کارمندان دولت؟ باید این را مشخص کنیم.

نوبخت تأکید کرد: بنده حداقل به عنوان یک عضو اصلی جلسات اقتصادی دولت در باب جایگاه حقوقی باید حتما در این جلسات حضور یابم، من هیچ روز دوشنبه‌ای که اشاره کردید نه شرکت کردم و نه اطلاع دارم.

رئیس سازمان مدیریت تصریح کرد: امکان دارد یک فردی یک شخص دیگری را دعوت کند و بگوید شما چه مشاوره فکری می‌توانید برای ما انجام دهید که این موضوع را نمی‌توان به عنوان یک مأموریت سازمان‌یافته یا دولتی تلقی کنید.

سخنگوی دولت با بیان اینکه لیست انگلیسی نداریم و اگر کسی می‌گوید همچین لیستی وجود دارد قطعا میخواهد بگوید که همچین افرادی توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند که البته این حرف، سخن درستی نیست. خاطرنشان کرد: ما اجازه نخواهیم داد هیچ مرجع خارجی در مسائل داخلی کشورمان از جمله انتخابات دخالت کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار خبر 4 اسفند 1394، کدمطلب: 13941204000840، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین