پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۳۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۸
مدیر گروه ارتباطات یونسکو گفت: در دروس و کتاب های درسی، آموزش پیشگیری از بلایای طبیعی و مقابله با این آنها مغفول مانده است.

شعارسال: فرهاد اعتمادی روز دوشنبه در همایش ملی رسانه ها و فناوری های اطلاعاتی در خدمت کاهش خسارات بلایای طبیعی در محل دانشگاه علامه طباطبایی افزود: همچنین کاهش خسارات ناشی از بلایایی طبیعی فراموش شده است و اینکه می شود کاری انجام داد که این خسارات را کاهش داد یا نه که هنوز به این روش ها توجه نشده است.

وی تصریح کرد: بحث دانش بومی و راه مقابله بومی با بلایایی طبیعی اصلا آموزش داده نشده است.

مدیر گروه ارتباطات یونسکو اضافه کرد: همچنین راجع به تغییرات اقلیمی در کتاب های درسی هیچ بحثی نشده است که البته این موضوع به عنوان یک مساله مهم در جهان به شمار می روز.

اعتمادی خاطرنشان کرد: به طور مسایل در رابطه با دریاچه ارومیه که درباره تغییرات اقلیمی است نیز توجه خاصی نشده به طوری که سلامت ٢٠ میلیون نفر در خشک شدن دریاچه ارومیه نیز به خطر می افتد و به آن توجه نشده است.

وی اضافه کرد: همچنین درباره موضوع مهمی مانند زلزله باید نقاط ضعف آن را شناخت که چرا در زلزله هایی که در ایران و ژاپن اتفاق می افتد میزان خسارت در ایران بیشتر است. که باید این عوامل میزان خسارات را شناسایی کرد.

وی ارائه آموزش در کتاب های درسی را بسیار مفید و موثر دانست و گفت: این آموزش ها می تواند ضمن پیشگیری بسیاری از خسارات آن را کاهش دهد.

مدیر اظهار داشت: در خیلی از کشورهای دنیا رویه به این شکل است که یک درس مانند عوامل طبیعی زلزله در علوم مختلف را آموزش می دهند.

این مسوول کمیته ملی یونسکو تصریح کرد: در ٣٠ کشور دنیا بررسی شده که در کجای دروس به بلایایی طبیعی توجه شود و همانجا یعنی در همان کتاب های درسی آموزش بلایای طبیعی را ارائه دهند البته در ٢٠ کشور در رشته علوم طبیعی راههای پیشگیری و مقابله را آموزش می دهند.

وی ادامه داد: همچنین در درس تعلیمات اجتماعی بحث مقابله با بلای طبیعی در ١٢ کشور، در درس جغرافیا در ١١ کشور، در درس زبان های مختلف در ١٠ کشور و درس آموزش شهروندی و تعلیمات اجتماعی در ٥ کشور و آموزش بهداشت و فنی هر کدام چهار کشور و در آموزش های نظامی یا پیش نظامی یک کشور و در دفاع شهری و آموزش های دفاعی و کشاورزی هر کدام یک کشور این آموزش ها را ارائه می دهند.

اعتمادی با بیان اینکه رو بحث زلزله خیلی از کودکان و نوجوانان دچار استرس می شوند، ادامه داد: باید این موضوع نیز در کتاب های درسی گنجانده شود.

همایش ملی رسانه ها و فناوری های اطلاعاتی در خدمت کاهش خسارات بلایای طبیعی در محل دانشگاه علامه طباطبایی به مدت یک روز با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران، سیدضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامس و نصیری قیداری دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو حضور دارند.

در این همایش چهار پنل تخصصی نیز در حال برگزاری است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 14 اسفند 1396 ، کدخبر: 82852024 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
بسیاری از درس هایی که دانش آموزان مشغول خواندن آنها هستند چندان منفعتی برای آنان ندارد و بهتر است به مسائلی که اهمیت بیشتری برای کشور دارند در دروس رسمی توجه بیشتری شود
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
خیلی چیز ها هست که باید در کتاب های درسی دانش آموزان آروده بشه ولی هیچ چیز بدردبخوری از اون ها در این کتاب ها اشاره نشده
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین