پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۴۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۷
عضو کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه، با افزایش نرخ دولتی ارز درآمد ریالی دولت از فروش نفت حداقل ۱۷ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت، گفت: این درآمد باید به شکل پرداخت یارانه صرف حمایت از تولید و اشتغال شود.
شعارسال: هادی قوامی عضو کمیسیون تلفیق بودجه 97 با بیان اینکه با تعیین دلار تک نرخی 4200 تومانی به عنوان نرخ واحد ارز در کشور عملا درآمدهای دولت افزایش خواهد یافت گفت: افزایش درآمد دولت باید در دریفهای مرتبط با حمایت از تولید و اشتغال مصرف شود.

وی گفت: بر اساس قانون بودجه 97، قیمت هر بشکه نفت 55 دلار و نرخ محاسبه ریالی نیز 3500 تومان در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه ایران روزانه 2.5 میلیون بشکه نفت می‌فروشد میزان فروش سالیانه نفت حدود 900 میلیون بشکه نفت می‌باشد که با نرخ فروش 55 دلاری درآمدی برابر با 50 میلیارد دلار نصیب کشور می‌شود.

وی افزود، با توجه به اینکه بر اساس بودجه نیمی از درامد نفتی متعلق به شرکت نفت و صندوق توسعه ملی است، سقف درامد دولت از نفت حدود 25 میلیارد دلار در نظر گرفته شده است. با توجه به نرخ تبدیل 55 دلاری درامد دولت حدود 101 هزار میلیارد تومان است که در تبصره یک بودجه نیز ذکر شده است.

قوامی ادامه داد، این در حالی است که با توجه به افزایش نرخ محاسبه دلار از 3500 به 4200 تومان عملا درامد دولت به شکل چشم گیری افزایش پیدا خواهد کرد. بر این اساس درآمد دولت حدود 17.5 هزار میلیارد تومان رشد خواهد کرد که باید ردیف مشخصی برای مصرف آن تعریف شود.

به گزارش تسنیم، هم اکنون قیمت فروش هر بشکه نفت حدود 70 دلار است با در نظر گرفتن نرخ فروش 65 دلاری(به جای 55 دلار) در سال نیز درامد دلار بیش از 17.5 هزار میلیارد تومان رشد خواهد کرد. چراکه از این پس تمام درامد ارزی حاصل از فروش نفت باید با نرخ 4200 تومان به ریال تبدیل شود. به عبارت دیگر، با حذف بازار ازاد دلار، بانک مرکزی هیچ نوع درامدی از رشد قیمت دلار در بازار آزاد کسب نخواهد کرد و تمام درامد ریالی باید به خزانه واریز شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 23 فروردین 1397 ، کدخبر: 1698758 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
این در آمد هارا میتوان در صنعت گردشگری هم سرمایه گذاری کرد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
امیدوارم که این درامد ها فقط در خاک خودمون بمونه و با اختلاس از کشور خارج نشه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین