پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۰۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به آغاز فصل زاد وولد حیات وحش از مردم خواست تا از نزدیک شدن به زیستگاه های جانوری استان خودداری کنند.

شعار سال: فردین حکیمی افزود: اکنون به همت تلاشگران عرصه محیط زیست، زیستگاه های حیات وحش استان البرز به ویژه منطقه حفاظت شده البرز جنوبی و منطقه شکارممنوع طالقان از تنوع بالای گونه های جانوری برخوردار است.
وی با قدردانی از تلاش محیط بانان شهرستان های کرج و طالقان، اظهار داشت: از گونه های جانوری شاخص در زیستگاه های این مناطق می توان به گونه های کل و بز وحشی ، قوچ و میش ، خرس قهوه ای ، پلنگ ، گربه وحشی ، کفتار، گراز و ...اشاره کرد.
حکیمی اضافه کرد: از بین گونه های شاخص جانوری، کل و بز وحشی به دلیل شرایط زیستگاهی مناسب و اقدامات حفاظتی محیط بانان ، دارای جمعیت قابل توجهی در این مناطق است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: این گونه ارزشمند همچون سایر گونه های جانوری افزون بر تهدید جانوران گوشتخوار، همواره از سوی افراد ناآگاه و شکارچیان غیر مجاز در تهدید و خطر جدی قرار داشته است.
حکیمی افزود: براثر ورود گردشگران و افراد محلی به بهانه جمع آوری گیاهان خوراکی یا دامداران در برخی از زیستگاه های حساس منطقه ، حیات وحش آرامش خود را از دست می دهند.
وی بیان داشت: در چنین مواقعی برخی از بزغاله های تازه متولد شده به علت ناتوانی جسمی از مادر جدا می شوند که دراین شرایط یا تلف می شوند یا افراد سودجو آنها را به صورت زنده شکارمی کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز ادامه داد: در صورت کشف و بازپس گیری یا تحویل آن ها به محیط زیست ، این جانوران قابلیت بازگشت به زیستگاه های طبیعی را ندارند و به ناچار می بایست ادامه زندگی خود را در اسارت به سر ببرند.
حکیمی تصریح کرد : حفاظت از حیات وحش نیازمند همراهی و تعامل مردم بویژه جوامع محلی است وباید تلاش کنیم با همکاری نهادهای متولی امور فرهنگی و رسانه‌ها، شهروندان بیش از گذشته به نقش و مسئولیت خطیری که در خصوص حفاظت از تنوع زیستی بر عهده دارند،‌ آشنا شوند .
این مسئول در پایانبا اشاره به اینکه فعالیت های حفاظتی ماموران یگان حفاظت درفصل زایمان گونه‌های ارزشمند به ویژه بز وحشی دو چندان خواهد بود، تاکید کرد که از شهروندان انتظار داریم که در این فصل از سال در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زنده گیری حیات وحش و یا گونه های آسیب دیده، موضوع را بلافاصله به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان کرج یا طالقان اطلاع دهند و یا با شماره تلفن های 35353385- 44723073–026یا شماره چهاررقمی 1540تماس بگیرند.
منطقه حفاظت شده البرز جنوبی حدود 64 هزار هکتار و منطقه شکار ممنوع طالقان 75 هزار هکتار وسعت دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 17 خرداد 97، کد مطلب: 82935835: www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
مردم ما که قربونش برم از هیچی ترس ندارن اینم روش
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
این خیلی بده و عدم انسانیت شکارچیانی رو میرسونه که تو این زمان هم شکار می کنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین