پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۱۴
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه کنترل نامحسوس پلیس ممکن است زمینه سوء استفاده را برای عده ای فراهم کند، گفت: نمی توان جامعه را همواره در شرایط امنیتی نگه داشت.

شعار سال: مجتبی شاکری تلاش و انگیزه ناجا برای ورود به مقابله با آسیب های اجتماعی و کاهش جرایم را ناشی از تعهد این مجموعه توصیف کرد، اما گفت: تجربه شهرداری تهران در محله هرندی نشان داده که اگر تنها یک دستگاه پا به میدان بگذارد و سایر دستگاه های مرتبط وظایف خود را به درستی انجام ندهند، عملا نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد. با این حال شهرداری مظلومانه و اميدوارانه تلاش خود را ادامه می دهد.

او با بیان اینکه در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی ۱۱ دستگاه باید پای کار می آمدند، گفت: با این حال و با وجود گذشت چند ماه از اجرای طرح ساماندهی محله هرندی هنوز این همکاری بین بخشی آن طور که باید شکل نگرفته است.

شاکری با بیان اینکه رصد نامحسوس جرایم ممکن است مشکلاتی به همراه داشته باشد، گفت: ممکن است عده ای از این فضا سوء استفاده کنند و خود را به جای ماموران دولتی جا بزنند.

او ادامه داد: از سوی دیگر، سوال اینجاست که پس از فراخوان متخلفان به مرجع قانونی چه خواهد شد؟ ظاهرا قرار نیست تغییری در فرآیندی که در گذشته حاکم بوده صورت گیرد و همان گونه که مشهود است، این فرآیند تاکنون تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش جرایم نداشته است، چراکه سایر علل موثر در شکل گیری جرایم اجتماعی نظیر علل فرهنگی و اقتصادی همچنان باقی مانده و علاج نشده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به تاثیر خوراک و محصولات فرهنگی در بروز و درمان آسیب های اجتماعی، گفت: به نتیجه رسیدن در حوزه مقابله با آسیب ها و جرایم بدون رسیدگی به وضعیت نشر رمان، آثار سینمایی، فضای مجازی و رسانه ملی غیرممکن است و تا زمانی که این حوزه ها همسو با نیروی انتظامی در زمینه کاهش آسیب ها تلاش نکنند، ناجا به تنهایی کاری از پیش نخواهد برد و مجرمان با این شکست، وقیح تر می شوند.

او با تاکید بر اینکه جنس طرح ناجا امنیتی و انتظامی است، گفت: اگر این طرح به تغییر رفتار و فرهنگ منجر نشود، عملا نتیجه لازم حاصل نخواهد شد؛ چراکه نمی توان فضای جامعه را همواره در شرایط امنیتی نگه داشت.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395، کد مطلب: -:www. khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین